Šéf týmu Williams, James Vowles, uvedl, že vliv Carlosa Sainze je v týmu již zřetelný. Španěl, který bude závodit po boku Alexe Albona, musel opustit Ferrari poté, co italská stáj potvrdila příchod Lewise Hamiltona.
Carlos Sainz přestoupil do Williamsu, kde bude závodit po boku Alexe Albona, po deseti sezónách v F1, během nichž závodil za Toro Rosso, Renault, McLaren a Ferrari. V týmu Ferrari ho nahradí Lewis Hamilton.
Zkušený závodník si odbyl debut za Williams na testech na konci sezóny v Abu Dhabi a přiznal, že už při svých posledních kolech s Ferrari přemýšlel o způsobech, jak zlepšit svůj budoucí vůz.
James Vowles uvedl, že i když Carlos Sainz není v týmu Williams ještě dlouho, jeho vliv je již zřetelný. „Vychutnává si to,“ řekl Vowles pro Motorsport.com během Autosport Awards. „Bylo to jasné už od momentu, kdy skočil do auta v Abu Dhabi, jeho mysl se přepnula. Tohle je místo, kde chce být, tohle je to, co chce dělat, je součástí našeho příběhu o úspěchu. Skvěle zapadá,“ sdělil šéf týmu.
“Do týmu zapadá dokonale. Má velkou osobnost a přináší nejen zkušenosti vítěze závodů, nýbrž také vůli a touhu, aby byl Williams úspěšný. Dnes ráno jsem s ním a Alexem – tři až čtyři hodiny – probíral plány pro tento rok, co jsme změnili a kam směřujeme.”
Carlos Sainz začal spolupracovat s týmem v továrně v Grove teprve v prosinci a James Vowles je již ohromen jeho přínosem. „Jeho i Alexovy poznatky jsou naprosto zásadní pro posun týmu kupředu, protože se nyní zaměřujeme na detaily, kde jde o milisekundy, místo na velké cíle, na kterých jsme pracovali dříve,“ dodal Vowles.
Carlos Sainz se stal teprve čtvrtým závodníkem v historii, který závodil za Ferrari, McLarenem a Williamsem. I když v porovnání s Landem Norrisem v McLarenu a Charlesem Leclercem ve Ferrari nebyl vždy nejrychlejší, hrál klíčovou roli ve zlepšení těchto týmů, tvrdí Vowles – zejména Ferrari, které loni poprvé od roku 2018 bojovalo o titul.
„On nenechá nic náhodě,“ řekl šéf týmu. „Na oficiální stránce šampionátu je statistika, která ukazuje, kde všechny týmy, za které závodil, skončily. Není to náhoda. Je to tvrdý a pečlivý pracovník, který s sebou přináší úspěch – a chce, aby i my byli úspěšní.“
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.