Šéf týmu Williams, James Vowles, uvedl, že vliv Carlosa Sainze je v týmu již zřetelný. Španěl, který bude závodit po boku Alexe Albona, musel opustit Ferrari poté, co italská stáj potvrdila příchod Lewise Hamiltona.
Carlos Sainz přestoupil do Williamsu, kde bude závodit po boku Alexe Albona, po deseti sezónách v F1, během nichž závodil za Toro Rosso, Renault, McLaren a Ferrari. V týmu Ferrari ho nahradí Lewis Hamilton.
Zkušený závodník si odbyl debut za Williams na testech na konci sezóny v Abu Dhabi a přiznal, že už při svých posledních kolech s Ferrari přemýšlel o způsobech, jak zlepšit svůj budoucí vůz.
James Vowles uvedl, že i když Carlos Sainz není v týmu Williams ještě dlouho, jeho vliv je již zřetelný. „Vychutnává si to,“ řekl Vowles pro Motorsport.com během Autosport Awards. „Bylo to jasné už od momentu, kdy skočil do auta v Abu Dhabi, jeho mysl se přepnula. Tohle je místo, kde chce být, tohle je to, co chce dělat, je součástí našeho příběhu o úspěchu. Skvěle zapadá,“ sdělil šéf týmu.
“Do týmu zapadá dokonale. Má velkou osobnost a přináší nejen zkušenosti vítěze závodů, nýbrž také vůli a touhu, aby byl Williams úspěšný. Dnes ráno jsem s ním a Alexem – tři až čtyři hodiny – probíral plány pro tento rok, co jsme změnili a kam směřujeme.”
Carlos Sainz začal spolupracovat s týmem v továrně v Grove teprve v prosinci a James Vowles je již ohromen jeho přínosem. „Jeho i Alexovy poznatky jsou naprosto zásadní pro posun týmu kupředu, protože se nyní zaměřujeme na detaily, kde jde o milisekundy, místo na velké cíle, na kterých jsme pracovali dříve,“ dodal Vowles.
Carlos Sainz se stal teprve čtvrtým závodníkem v historii, který závodil za Ferrari, McLarenem a Williamsem. I když v porovnání s Landem Norrisem v McLarenu a Charlesem Leclercem ve Ferrari nebyl vždy nejrychlejší, hrál klíčovou roli ve zlepšení těchto týmů, tvrdí Vowles – zejména Ferrari, které loni poprvé od roku 2018 bojovalo o titul.
„On nenechá nic náhodě,“ řekl šéf týmu. „Na oficiální stránce šampionátu je statistika, která ukazuje, kde všechny týmy, za které závodil, skončily. Není to náhoda. Je to tvrdý a pečlivý pracovník, který s sebou přináší úspěch – a chce, aby i my byli úspěšní.“
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.