Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
V Bahrajnu se jel druhý den předsezónních testů, přičemž ráno bylo chladněji než předchozí den. Teplota vzduchu i trati se pohybovala kolem 15 stupňů Celsia. Meteorologové již předchozí den předpovídali déšť, který skutečně dorazil.
Po deváté hodině déšť zesílil, což na hodinu přerušilo dění na trati. Na okruh se vydal pouze Esteban Ocon, který testoval přechodné pneumatiky a odjel několik kol. Týmy Haas a Aston Martin byly jediné, které kromě slicků zvolily pro testy v Bahrajnu i pneumatiky do přechodných podmínek.
Red Bull a Williams dnes nasadili na celý den pouze jednoho jezdce, což znamenalo konec testování pro Liama Lawsona a Carlose Sainze. Lawson zvládl dopoledne pouze 28 kol, protože tým řešil problémy se ztrátou tlaku vody.
Dnes jsme opět byli svědky několika výletů mimo trať a pár jezdců se dostalo také do hodin. Také došlo i k prvnímu letošnímu kontaktu, když se v osmé zatáčce střetli Piastri a Hülkenberg. Při incidentu utrpěl McLaren drobné poškození předního křídla. Dopoledne byl nejrychlejší Lewis Hamilton.
Nejrychlejší čas dne si připsal Carlos Sainz, který ve Williamsu zajel čas 1:29.348. Tento výkon je o téměř šest desetin sekundy rychlejší než loňský nejrychlejší čas testů, který rovněž zajel Sainz, ale tehdy ve Ferrari. Jeho čas je navíc jen o 0,169 sekundy pomalejší než Verstappenův čas na pole position v loňské Velké ceně Bahrajnu.
Kvalifikační simulace byly ve čtvrtek odpoledne v podstatě dokončeny jen začátku programu. Charles Leclerc se přiblížil času Lewise Hamiltona a Kimi Antonelli vyrovnal ranní čas George Russella, přičemž pořadí se už téměř nezměnilo, pouze Lance Stroll se posunul na šesté místo a Liam Lawson na sedmé.
Odpoledne se týmy soustředily převážně na závodní simulace, přičemž Lando Norris dvakrát zkoušel kvalifikační pokusy, ale nakonec je zrušil, proto není jeho13. místo vypovídající. Naopak jeho výkony v simulacích ukázaly McLaren jako silného kandidáta na titul.
17:05: To je pro dnešek vše.
17:00: Jezdci se seřadili na začátku pit lane a vyjeli do formačního kola. Poté se tradičně seřadí na startovním roštu a vyzkouší si start.
16:58: Nyní se testuje systém červené vlajky.
16:57: FIA testuje signály. Prvně to bylo zakázání DRS, teď je to systém safety caru.
16:53: Norris měl na závěr naplánovanou kvalifikační simulaci. Podařilo se mu zajet nejrychlejší prostřední sektor, ale na Sainze stále ztrácel dvě desetiny. Poté přišla chyba v poslední zatáčce, která ho přinutila vrátit se do boxů.
16:39: Norris znovu zajel do boxů na výměnu pneumatik, protože auto se zdálo nedotáčivé, ale už je zpět na trati.
16:38: Máme posledních dvacet minut do konce a Norris vyjel na trať s novými pneumatikami.
16:35: Norris odjel celkem 62 kol, což spolu s tréninkem zahřívacího kola a cvičným startem prakticky odpovídá kompletní závodní simulaci Velké ceny Bahrajnu, která má 57 kol. Leclerc jede svůj třetí stint.
16:14: Lando Norris a Charles Leclerc se střetli na cílové rovince během jejich závodních simulací. Norris díky DRS předjel Ferrari do první zatáčky.
15:48: Lando Norris po pomalejším startu přešel do plného pracovního tempa. Vše nasvědčuje tomu, že stejně jako Leclerc a dříve Lawson, i on právě absolvuje závodní simulaci. Na kontě má už 38 kol – jeho první plný stint čítal 24 kol na gumách C3, poté přezul na C2, se kterými odjel 18 kol. Nyní začal svůj třetí stint znovu na C2.
15:30: Lawson probrzdil v první zatáčce a musel zajet do garáže pro nové pneumatiky.
15:27: Aktuální pořadí: Sainz si drží první místo, za ním následuje Hamilton na druhé příčce. Třetí je Leclerc, čtvrtý Russell a pátou pozici obsadil Antonelli.
14:56: Valtteri Bottas natáčí obsah na sociální sítě.
14:37: Charles Leclerc se dostal do hodin v poslední zatáčce.
14:10: Carlos Sainz dostal hodiny v první zatáčce. V nájezdu do zatáčku mu ustřelil zadek, což není úplně běžné.
13:58: Lando Norris je konečně na dráze.
13:53: Na trati momentálně krouží Antonelli a Leclerc, oba na čerstvé sadě pneumatik. Mladý Ital se posunul na pátou příčku a tlačí na pilu, až probrzdil v 10. zatáčce. Mezitím se Lando Norris s nasazenou helmou připravuje na svůj výjezd do kokpitu.
13:42: McLaren má opět pomalejší start do odpoledního programu. Tým právě odstranil zástěny před garáží. Podle Teda Kravitze proběhla výměna podlahy a jezdec by se měl na trať vydat zhruba za 15 minut.
13:30: Carlos Sainz se stal novým lídrem v pořadí s časem 1:29.366, se ktrým tak překonal Lewise Hamiltona.
13:20: Na trati momentálně krouží Leclerc, Bearman, Hadjar, Antonelli a Doohan. Oproti včerejšku tak sledujeme mnohem živější začátek odpoledního programu.
13:05: První je na dráze Isac Hadjar.
13:00: Odpolední program začal.
12:06: Dopolední část je za námi a nejrychlejším jezdcem byl Lewis Hamilton.
12:01: Liam Lawson se na trať již nevrátil. Na svém kontě má pouze 28 kol. Novinář Chris Medland odhalil, že Red Bull má problémy s tlakem vody v pohonné jednotce. Podle všeho by se mohlo jednat o únik kapaliny.
11:59: Na trati byla simulovaná červená vlajka. Nyní se ještě mohou jezdci vrátit a absolvovat tréninky startů.
11:55: FIA posledních pár minut před koncem testuje režim VSC (Virtuální Safety Car).
11:40: Zbývá 20 minut do konce a nejvíce kol má na svém kontě George Russell (69).
11:34: Na trati došlo k prvnímu kontaktu. Oscar Piastri se v osmé zatáčce nešťastně dotkl Nica Hülkenberga. Sauber se v té chvíli pohyboval pomaleji, než McLaren očekával. Piastri navíc zpozdil brzdění a v důsledku toho byl širší, což vedlo k nárazu.
11:26: Craig Scarborough podrobně popsal součásti zavěšení a odpružení a ukázal, jak je připojeno přední křídlo. Kromě toho jsme mohli vidět i konektor pro elektroniku umístěný v nosové části předního křídla Mercedesu W16.
11:20 Lewis Hamilton zlepšil svůj čas na 1:29,379, což je maximum a od George Russella ho dělí 500 tisícin sekundy.
11:04: Liam Lawson nečekaně zamířil zpět do boxů. Mechanici okamžitě začali demontovat kryty motoru a provádějí detailní kontrolu pohonné jednotky. Podle reportéra Alberta Fabregu se může jednat o problém s chladicím systémem nebo samotnou pohonnou jednotkou.
11:00: Do konce dopolední části zbývá poslední hodina.
10:56: Trať proschla a jezdci se pustili do rychlých kol. Lewis Hamilton zajel čas 1:29,879, čímž se překonalo maximum loňských testů.
10:48: Na trati je Carlos Sainz, který se pustil do rychlých kol. V aktuálním pořadí je druhý, přičemž na vedoucího Hamiltona ztrácí pouhých deset tisícin sekundy. Pro Španěla je to poslední testovací den. V pátek bude celý den jezdit Alex Albon.
10:35: Zvykání si na Lewise Hamiltona ve Ferrari není snadné ani pro režiséra přenosu. Tým Mercedes ještě včera odstraňoval Hamiltonovo číslo z různých předmětů v garáži.
10:25: Júki Cunoda musel předjet Nica Hülkenberga.
10:19: Na trať vyjel také Júki Cunoda.
10:16: Podmínky jsou očividně přijatelné a k Russellovi se přidal také Nico Hulkenberg.
10:10: Na trati se nám opět jezdí. Z garáže vyjel George Russell.
10:06: F1 představila novou grafiku, která oproti loňsku ztmavila tabulku a přidala více bílých prvků. Celkový design je jednodušší, ale podle většiny fanoušků a odborníků přehlednější.
9:53: Esteban Ocon absolvoval několik instalačních kol, ale žádné z nich neabsolvoval naplno. Na trati není dostatek vody na chlazení gum, což by mohlo způsobit přehřátí přechodných pneumatik. Tým Haas se tedy rozhodl vrátit do boxů.
9:42: Jako první se na dráhu s přechodnými pneumatikami vydává Esteban Ocon.
9:38: Takhle to momentálně vypadá v paddocku.
9:30: Momentálně nikdo nejezdí. Na okruh přišel jemný déšť, ale není tak silný, aby týmy jako Haas a Aston Martin sáhly po přechodných pneumatikách.
9:16: Ollie Bearman se ve středu zmínil o volantech, a Lewis Hamilton se rozhodl ten svůj výrazně přizpůsobit. Na rozdíl od volantu Charlese Leclerca má Hamiltonův volant jiný tvar, například u páček pro řazení na zadní straně. Hamilton je zvyklý při startu držet volant levou rukou, přičemž prsty umístí mezi volant a páčku, aby se vyhnul nechtěnému podřazení.
9:01: Lando Norris se po prvních jízdách s McLarenem cítí stejně jako loni. "Je to dobrý start," komentoval své pocity pro F1 TV.
8:52: Hamilton svůj čas ještě vylepšil - 1:30.080.
8:50: Lewis Hamilton přebírá vedení po Russellovi s časem 1:30.287, což je zároveň i nejrychlejší čas testů.
8:30: První půlhodina testů je za námi a na trati se už objevily všechny vozy, což je pozitivní znamení. Týmy tak neztrácely čas a hned od začátku se pustily do práce.
8:15: Týmy zahájily první stinty s aerodynamickými mřížemi, známými jako aero rakes, které slouží ke sběru dat o obtékání vzduchu. Každý tým je umístil na jinou část monopostu podle svých specifických potřeb.
8:07: Piloti vyjíždějí na dráhu včetně Lewise Hamiltona.
8:00: Testy začínají.
7:50: Teplota vzduchu 13 °C, trať má 14 °C.
7:45: Dnešní testovací den můžete opět sledovat prostřednictvím F1 TV Pro.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.