Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
V Bahrajnu se jel druhý den předsezónních testů, přičemž ráno bylo chladněji než předchozí den. Teplota vzduchu i trati se pohybovala kolem 15 stupňů Celsia. Meteorologové již předchozí den předpovídali déšť, který skutečně dorazil.
Po deváté hodině déšť zesílil, což na hodinu přerušilo dění na trati. Na okruh se vydal pouze Esteban Ocon, který testoval přechodné pneumatiky a odjel několik kol. Týmy Haas a Aston Martin byly jediné, které kromě slicků zvolily pro testy v Bahrajnu i pneumatiky do přechodných podmínek.
Red Bull a Williams dnes nasadili na celý den pouze jednoho jezdce, což znamenalo konec testování pro Liama Lawsona a Carlose Sainze. Lawson zvládl dopoledne pouze 28 kol, protože tým řešil problémy se ztrátou tlaku vody.
Dnes jsme opět byli svědky několika výletů mimo trať a pár jezdců se dostalo také do hodin. Také došlo i k prvnímu letošnímu kontaktu, když se v osmé zatáčce střetli Piastri a Hülkenberg. Při incidentu utrpěl McLaren drobné poškození předního křídla. Dopoledne byl nejrychlejší Lewis Hamilton.
Nejrychlejší čas dne si připsal Carlos Sainz, který ve Williamsu zajel čas 1:29.348. Tento výkon je o téměř šest desetin sekundy rychlejší než loňský nejrychlejší čas testů, který rovněž zajel Sainz, ale tehdy ve Ferrari. Jeho čas je navíc jen o 0,169 sekundy pomalejší než Verstappenův čas na pole position v loňské Velké ceně Bahrajnu.
Kvalifikační simulace byly ve čtvrtek odpoledne v podstatě dokončeny jen začátku programu. Charles Leclerc se přiblížil času Lewise Hamiltona a Kimi Antonelli vyrovnal ranní čas George Russella, přičemž pořadí se už téměř nezměnilo, pouze Lance Stroll se posunul na šesté místo a Liam Lawson na sedmé.
Odpoledne se týmy soustředily převážně na závodní simulace, přičemž Lando Norris dvakrát zkoušel kvalifikační pokusy, ale nakonec je zrušil, proto není jeho13. místo vypovídající. Naopak jeho výkony v simulacích ukázaly McLaren jako silného kandidáta na titul.
17:05: To je pro dnešek vše.
17:00: Jezdci se seřadili na začátku pit lane a vyjeli do formačního kola. Poté se tradičně seřadí na startovním roštu a vyzkouší si start.
16:58: Nyní se testuje systém červené vlajky.
16:57: FIA testuje signály. Prvně to bylo zakázání DRS, teď je to systém safety caru.
16:53: Norris měl na závěr naplánovanou kvalifikační simulaci. Podařilo se mu zajet nejrychlejší prostřední sektor, ale na Sainze stále ztrácel dvě desetiny. Poté přišla chyba v poslední zatáčce, která ho přinutila vrátit se do boxů.
16:39: Norris znovu zajel do boxů na výměnu pneumatik, protože auto se zdálo nedotáčivé, ale už je zpět na trati.
16:38: Máme posledních dvacet minut do konce a Norris vyjel na trať s novými pneumatikami.
16:35: Norris odjel celkem 62 kol, což spolu s tréninkem zahřívacího kola a cvičným startem prakticky odpovídá kompletní závodní simulaci Velké ceny Bahrajnu, která má 57 kol. Leclerc jede svůj třetí stint.
16:14: Lando Norris a Charles Leclerc se střetli na cílové rovince během jejich závodních simulací. Norris díky DRS předjel Ferrari do první zatáčky.
15:48: Lando Norris po pomalejším startu přešel do plného pracovního tempa. Vše nasvědčuje tomu, že stejně jako Leclerc a dříve Lawson, i on právě absolvuje závodní simulaci. Na kontě má už 38 kol – jeho první plný stint čítal 24 kol na gumách C3, poté přezul na C2, se kterými odjel 18 kol. Nyní začal svůj třetí stint znovu na C2.
15:30: Lawson probrzdil v první zatáčce a musel zajet do garáže pro nové pneumatiky.
15:27: Aktuální pořadí: Sainz si drží první místo, za ním následuje Hamilton na druhé příčce. Třetí je Leclerc, čtvrtý Russell a pátou pozici obsadil Antonelli.
14:56: Valtteri Bottas natáčí obsah na sociální sítě.
14:37: Charles Leclerc se dostal do hodin v poslední zatáčce.
14:10: Carlos Sainz dostal hodiny v první zatáčce. V nájezdu do zatáčku mu ustřelil zadek, což není úplně běžné.
13:58: Lando Norris je konečně na dráze.
13:53: Na trati momentálně krouží Antonelli a Leclerc, oba na čerstvé sadě pneumatik. Mladý Ital se posunul na pátou příčku a tlačí na pilu, až probrzdil v 10. zatáčce. Mezitím se Lando Norris s nasazenou helmou připravuje na svůj výjezd do kokpitu.
13:42: McLaren má opět pomalejší start do odpoledního programu. Tým právě odstranil zástěny před garáží. Podle Teda Kravitze proběhla výměna podlahy a jezdec by se měl na trať vydat zhruba za 15 minut.
13:30: Carlos Sainz se stal novým lídrem v pořadí s časem 1:29.366, se ktrým tak překonal Lewise Hamiltona.
13:20: Na trati momentálně krouží Leclerc, Bearman, Hadjar, Antonelli a Doohan. Oproti včerejšku tak sledujeme mnohem živější začátek odpoledního programu.
13:05: První je na dráze Isac Hadjar.
13:00: Odpolední program začal.
12:06: Dopolední část je za námi a nejrychlejším jezdcem byl Lewis Hamilton.
12:01: Liam Lawson se na trať již nevrátil. Na svém kontě má pouze 28 kol. Novinář Chris Medland odhalil, že Red Bull má problémy s tlakem vody v pohonné jednotce. Podle všeho by se mohlo jednat o únik kapaliny.
11:59: Na trati byla simulovaná červená vlajka. Nyní se ještě mohou jezdci vrátit a absolvovat tréninky startů.
11:55: FIA posledních pár minut před koncem testuje režim VSC (Virtuální Safety Car).
11:40: Zbývá 20 minut do konce a nejvíce kol má na svém kontě George Russell (69).
11:34: Na trati došlo k prvnímu kontaktu. Oscar Piastri se v osmé zatáčce nešťastně dotkl Nica Hülkenberga. Sauber se v té chvíli pohyboval pomaleji, než McLaren očekával. Piastri navíc zpozdil brzdění a v důsledku toho byl širší, což vedlo k nárazu.
11:26: Craig Scarborough podrobně popsal součásti zavěšení a odpružení a ukázal, jak je připojeno přední křídlo. Kromě toho jsme mohli vidět i konektor pro elektroniku umístěný v nosové části předního křídla Mercedesu W16.
11:20 Lewis Hamilton zlepšil svůj čas na 1:29,379, což je maximum a od George Russella ho dělí 500 tisícin sekundy.
11:04: Liam Lawson nečekaně zamířil zpět do boxů. Mechanici okamžitě začali demontovat kryty motoru a provádějí detailní kontrolu pohonné jednotky. Podle reportéra Alberta Fabregu se může jednat o problém s chladicím systémem nebo samotnou pohonnou jednotkou.
11:00: Do konce dopolední části zbývá poslední hodina.
10:56: Trať proschla a jezdci se pustili do rychlých kol. Lewis Hamilton zajel čas 1:29,879, čímž se překonalo maximum loňských testů.
10:48: Na trati je Carlos Sainz, který se pustil do rychlých kol. V aktuálním pořadí je druhý, přičemž na vedoucího Hamiltona ztrácí pouhých deset tisícin sekundy. Pro Španěla je to poslední testovací den. V pátek bude celý den jezdit Alex Albon.
10:35: Zvykání si na Lewise Hamiltona ve Ferrari není snadné ani pro režiséra přenosu. Tým Mercedes ještě včera odstraňoval Hamiltonovo číslo z různých předmětů v garáži.
10:25: Júki Cunoda musel předjet Nica Hülkenberga.
10:19: Na trať vyjel také Júki Cunoda.
10:16: Podmínky jsou očividně přijatelné a k Russellovi se přidal také Nico Hulkenberg.
10:10: Na trati se nám opět jezdí. Z garáže vyjel George Russell.
10:06: F1 představila novou grafiku, která oproti loňsku ztmavila tabulku a přidala více bílých prvků. Celkový design je jednodušší, ale podle většiny fanoušků a odborníků přehlednější.
9:53: Esteban Ocon absolvoval několik instalačních kol, ale žádné z nich neabsolvoval naplno. Na trati není dostatek vody na chlazení gum, což by mohlo způsobit přehřátí přechodných pneumatik. Tým Haas se tedy rozhodl vrátit do boxů.
9:42: Jako první se na dráhu s přechodnými pneumatikami vydává Esteban Ocon.
9:38: Takhle to momentálně vypadá v paddocku.
9:30: Momentálně nikdo nejezdí. Na okruh přišel jemný déšť, ale není tak silný, aby týmy jako Haas a Aston Martin sáhly po přechodných pneumatikách.
9:16: Ollie Bearman se ve středu zmínil o volantech, a Lewis Hamilton se rozhodl ten svůj výrazně přizpůsobit. Na rozdíl od volantu Charlese Leclerca má Hamiltonův volant jiný tvar, například u páček pro řazení na zadní straně. Hamilton je zvyklý při startu držet volant levou rukou, přičemž prsty umístí mezi volant a páčku, aby se vyhnul nechtěnému podřazení.
9:01: Lando Norris se po prvních jízdách s McLarenem cítí stejně jako loni. "Je to dobrý start," komentoval své pocity pro F1 TV.
8:52: Hamilton svůj čas ještě vylepšil - 1:30.080.
8:50: Lewis Hamilton přebírá vedení po Russellovi s časem 1:30.287, což je zároveň i nejrychlejší čas testů.
8:30: První půlhodina testů je za námi a na trati se už objevily všechny vozy, což je pozitivní znamení. Týmy tak neztrácely čas a hned od začátku se pustily do práce.
8:15: Týmy zahájily první stinty s aerodynamickými mřížemi, známými jako aero rakes, které slouží ke sběru dat o obtékání vzduchu. Každý tým je umístil na jinou část monopostu podle svých specifických potřeb.
8:07: Piloti vyjíždějí na dráhu včetně Lewise Hamiltona.
8:00: Testy začínají.
7:50: Teplota vzduchu 13 °C, trať má 14 °C.
7:45: Dnešní testovací den můžete opět sledovat prostřednictvím F1 TV Pro.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.