Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se podělil o své představy o soupeřích Ferrari v boji o titul. Kromě toho, že australská Velká cena odstartuje nový ročník, půjde také o jeho debut za volantem vozu Ferrari, což zvyšuje očekávání ohledně jeho spolupráce s tímto prestižním týmem. Výkony Hamiltona a Ferrari budou bezpochyby jedním z klíčových témat nadcházející sezóny.
Hamilton usiluje o rekordní osmý titul, zatímco Ferrari se pokouší získat první konstruktérský titul od roku 2008. Nicméně, vzhledem k síle, kterou britský jezdec očekává od McLarenu a Red Bullu, budou tyto cíle těžší dosáhnout, i když je třeba výsledky předsezónních testů brát s rezervou.
„McLaren měl skvělý výkon, a myslím, že i Max Verstappen zajel solidní kolo, i když byly na poslední ranní testovací den nízké teploty,“ řekl Hamilton novinářům.
„Je těžké vědět, s jakou hmotností paliva každý tým testuje, protože všichni jedeme podle svého programu, takže je třeba všechno brát s rezervou.
„Ale oni [McLaren] vyhráli konstruktéry minulý rok. Očekáváme, že budou jedním z nejrychlejších, ne-li nejrychlejších, stejně jako Red Bull, který dominoval mnoho let.“
Po třech dnech testování v Bahrajnu je výkonnost Ferrari stále zahalena tajemstvím. Lewis Hamilton však vyjádřil vděk za příležitost zapojit se do programu, který mu umožnil lépe poznat svůj nový tým prostřednictvím testování starších vozů.
Lewis Hamilton přiznal, že testování není jeho oblíbenou částí sezóny, ale letošní přípravu si výjimečně užil. Zvlášť ocenil možnost testovat starší vozy Ferrari v rámci programu TPC, což mu pomohlo lépe se sžít s týmem a monopostem.
Podle sedminásobného mistra světa by pouhý den a půl předsezónních testů nestačil k tomu, aby se v novém prostředí cítil komfortně. Přesto přiznal, že stále zbývá prostor pro zlepšení. Teď už se však těší na ostrý start sezóny a první závod v Austrálii.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.