Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se podělil o své představy o soupeřích Ferrari v boji o titul. Kromě toho, že australská Velká cena odstartuje nový ročník, půjde také o jeho debut za volantem vozu Ferrari, což zvyšuje očekávání ohledně jeho spolupráce s tímto prestižním týmem. Výkony Hamiltona a Ferrari budou bezpochyby jedním z klíčových témat nadcházející sezóny.
Hamilton usiluje o rekordní osmý titul, zatímco Ferrari se pokouší získat první konstruktérský titul od roku 2008. Nicméně, vzhledem k síle, kterou britský jezdec očekává od McLarenu a Red Bullu, budou tyto cíle těžší dosáhnout, i když je třeba výsledky předsezónních testů brát s rezervou.
„McLaren měl skvělý výkon, a myslím, že i Max Verstappen zajel solidní kolo, i když byly na poslední ranní testovací den nízké teploty,“ řekl Hamilton novinářům.
„Je těžké vědět, s jakou hmotností paliva každý tým testuje, protože všichni jedeme podle svého programu, takže je třeba všechno brát s rezervou.
„Ale oni [McLaren] vyhráli konstruktéry minulý rok. Očekáváme, že budou jedním z nejrychlejších, ne-li nejrychlejších, stejně jako Red Bull, který dominoval mnoho let.“
Po třech dnech testování v Bahrajnu je výkonnost Ferrari stále zahalena tajemstvím. Lewis Hamilton však vyjádřil vděk za příležitost zapojit se do programu, který mu umožnil lépe poznat svůj nový tým prostřednictvím testování starších vozů.
Lewis Hamilton přiznal, že testování není jeho oblíbenou částí sezóny, ale letošní přípravu si výjimečně užil. Zvlášť ocenil možnost testovat starší vozy Ferrari v rámci programu TPC, což mu pomohlo lépe se sžít s týmem a monopostem.
Podle sedminásobného mistra světa by pouhý den a půl předsezónních testů nestačil k tomu, aby se v novém prostředí cítil komfortně. Přesto přiznal, že stále zbývá prostor pro zlepšení. Teď už se však těší na ostrý start sezóny a první závod v Austrálii.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.