Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Mercedes si pro sezonu 2025 zajistil silného partnera – ikonickou značku Adidas. Oděvní gigant nejen oblékne tým z Brackley, ale stane se i důležitým hráčem v jeho vizuální identitě. Uvedl web PlanetF1.
Adidas se poprvé vydal na vrchol motoristického sportu díky nové spolupráci s Mercedesem pro sezonu F1 2025. Tento krok znamená historický vstup značky do prestižní oblasti Formule 1, která se tradičně etablovala v jiných sportech.
Mercedes tento týden odhalil nový vzhled svého týmu, na kterém se podíleli jezdci George Russell a Andrea Kimi Antonelli spolu s šéfem týmu Totem Wolffem. Nové závodní kombinézy byly vybaveny charakteristickým vzorem tří pruhů na ramenou a nohou, což z nich činí okamžitě rozpoznatelný symbol této spolupráce.
Wolff odhalil, že sedminásobný mistr světa byl zklamán, když se dozvěděl, že se nebude účastnit na partnerství se sportovní značkou.
Pro Sky F1 řekl: „Lewis řekl, že Adidas je pravděpodobně sportovní značka s největším kulturním významem."
"Myslím, že jsem zaregistroval pláč a smích (jako reakci - pozn. redakce), protože věděl, že Adidas jde k nám."
Hamiltonův příchod k Ferrari, nejúspěšnějším týmu Formule 1, se ukazuje jako komerčně výhodný krok. Jeho podpis před rokem vedl k nárůstu hodnoty akcií Ferrari o 10 %, což naznačuje silný marketingový potenciál.
Oficiální fotografie Hamiltona v barvách Ferrari, pořízená před domem Enza Ferrari, se stala nejvíce sdíleným F1 příspěvkem na Instagramu. K tomu přispělo i přivítání italské banky UniCredit jako nového sponzora pro sezónu F1 2025.
I když je Hamiltonův příchod z marketingového hlediska vítaný, generální ředitel Ferrari Benedetto Vigna zdůraznil, že tým se soustředí především na úspěch na trati. Podle něj je cílem nejen dominovat ve Formuli 1, ale i ve vytrvalostních šampionátech. Vigna také věří, že Hamilton a jeho týmový kolega Charles Leclerc vytvoří silné a efektivní partnerství, které přispěje k týmovým ambicím.
Williams je údajně blízko k uzavření dohody s australskou společností Atlassian, známou díky softwarovému nástroji pro řízení projektů Jira. Tato spolupráce by mohla výrazně podpořit tým v nadcházející sezóně F1 2025.
Tým Williams také chystá silnou sestavu pro nadcházející sezonu, když k Alexovi Albonovi přibude bývalý pilot Ferrari Carlos Sainz. Sainz, který musel ustoupit Hamiltonovi ve Ferrari, si v minulé sezóně užil jednu z nejlepších let v kariéře, když v Austrálii a Mexiku dosáhl na dvě vítězství. Jeho přestup do Williamsu znamená nový začátek a velkou příležitost pro tým.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.