Lando Norris vede před nedělní Velkou cenou Bahrajnu o 13 bodů před týmovým kolegou Oscarem Piastrim z McLarenu. Max Verstappen je jen o bod za Piastrim, což vytváří napjatý trojstranný souboj o titul, který začíná nabírat reálné kontury.
Ztráta McLarenu v letošní sezoně je částečně důsledkem chyby Oscara Piastriho během Velké ceny Austrálie, kdy na hladkých pneumatikách sklouzl do trávy a propadl pořadím. Přesto ukázal svou sílu, když v Číně proměnil svou první pole position a následně skončil na stupních vítězů v Japonsku, kde se se svou výkonem přiblížil Norrisovi.
Pro Piastriho však bude klíčová konzistence, zejména když se chystá poprvé čelit výzvě o šampionát. V loňském roce McLaren spoléhali na pomoc Piastriho v závěrečných závodech, ale s rychlostní výhodou na začátku sezony 2025 se očekává změna v krajinně pro tým.
Piastri pronásledoval Norrise v jeho domácím závodě, než udělal srdcervoucí chybu.
V Číně Norris nedokázal držet krok s Piastrim, ale v Suzuce byli opět blízko sebe. Piastri navrhl výměnu vozů, aby mohl zaútočit na lídra závodu Verstappena, ale tým to odmítl.
V rozhovoru pro F1 Show při Velké ceně Bahrajnu komentátorka Sky Sports Naomi Schiffová naznačila, že v McLarenu byla uzavřena tajná "dohoda". I když veřejně trvají na tom, že jezdci mohou svobodně závodit, realita může být jiná.
Schiffová počítá s tím, že od nastaveného bodu v závodě bude McLaren očekávat, že druhý jezdec na svého týmového kolegu nezaútočí. A o to větší důraz na kvalifikaci.
"Bohužel pro Oscara, bude muset Landa překonat," řekla. "Z toho se zdá, že musí mít nějakou dohodu, že po x kolech nebo x zatáčkách zůstane kdokoliv před nimi, pokud není důvod začít spolu závodit."
"To je jejich největší obava – mají dva jezdce, kteří jsou tak konkurenceschopní, že je nenechají spolu závodit."
Pokud je teorie Naomi Schiff správná, mohla by mít negativní dopad na šance Norrise a Piastriho v boji o šampionát jezdců, jelikož Verstappen se bude snažit využít každého omezení, které jim McLaren nastaví.
Karun Chandhok upozorňuje, že McLaren "daroval" Verstappenovi psychologický triumf v Japonsku, když se rozhodl neřídit riskantně, což Holanďanovi přineslo cennou dávku sebevědomí. Tento výsledek podtrhl Maxovu schopnost využívat chyby soupeřů ve svůj prospěch.
V aktuálním šampionátu jezdců vede Lando Norris s 62 body, těsně následován Maxem Verstappenem (61 bodů). Na třetí pozici je Oscar Piastri s 49 body, zatímco George Russell je čtvrtý s 45 body. Důležitý moment nastane v nadcházejících závodech, kdy se očekává, že McLaren bude muset rozhodnout, jakou roli budou hrát jejich jezdci ve vztahu k Verstappenovi.
Zak Brown a Andrea Stella z McLarenu opakovaně zdůrazňovali, že mají "dva jezdce číslo jedna", ale podle rozhovoru s Nicole Briscoe z ESPN se stále více ukazuje, že Lando Norris může být považován za "vyvoleného syna" týmu.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.