Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Lewis Hamilton dál hledá optimální nastavení svého Ferrari SF-25. Potíže, které během Velké ceny Saúdské Arábie provázely třetí trénink, nenechaly chladným ani komentátora Sky Sports F1 Martina Brundla. „Auto prostě není s ním, není si v něm jistý, nefunguje a je téměř nepříjemné ho sledovat a poslouchat,“ řekl Brundle poté, co Hamilton během jízdy zahlásil do rádia: „Prostě nemám přilnavost, kámo. Nevím.“
Hamilton se na začátku sezony přesunul do stáje Ferrari a přechod zatím neprobíhá hladce. Výjimkou byl sprintový závod v Číně, kde z pole position vybojoval vítězství. Jinak ale Brit podle svých slov bojuje o každou pozici.
V trénincích obsadil dvanácté a třinácté místo. Vysílačkou během jízdy kromě stížností na přilnavost stručně reagoval na výkonnostní rozdíly slovem: „Jeez…“
Komentátor Brundle připomněl, jak výrazný kontrast současné výkony představují v porovnání s Hamiltonovou érou u Mercedesu: „Byly víkendy – celé závody – kdy by neztratil sedm desetin na nikoho, natož v jednom sektoru. Není divu, že z toho byl šokovaný.“
Brundle zároveň naznačil, že klíčový problém může být v nastavení vozu: „Myslím, že jde špatným směrem ohledně nastavení vozu a je jasné, že si s tím vozem a svým inženýrem musí najít cestu.“
Podobné potíže však nezažívá jen Hamilton. Jeho týmový kolega Charles Leclerc během tréninku uvedl: „Tohle je, cítím, limit vozu. V zatáčkách nemohu jet rychleji. Prostě to klouže od všech čtyř pneumatik.“
Zdá se, že nový monopost Ferrari trápí oba jezdce – a že cesta k důvěře ve vůz bude ještě dlouhá.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.