Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Lewis Hamilton dál hledá optimální nastavení svého Ferrari SF-25. Potíže, které během Velké ceny Saúdské Arábie provázely třetí trénink, nenechaly chladným ani komentátora Sky Sports F1 Martina Brundla. „Auto prostě není s ním, není si v něm jistý, nefunguje a je téměř nepříjemné ho sledovat a poslouchat,“ řekl Brundle poté, co Hamilton během jízdy zahlásil do rádia: „Prostě nemám přilnavost, kámo. Nevím.“
Hamilton se na začátku sezony přesunul do stáje Ferrari a přechod zatím neprobíhá hladce. Výjimkou byl sprintový závod v Číně, kde z pole position vybojoval vítězství. Jinak ale Brit podle svých slov bojuje o každou pozici.
V trénincích obsadil dvanácté a třinácté místo. Vysílačkou během jízdy kromě stížností na přilnavost stručně reagoval na výkonnostní rozdíly slovem: „Jeez…“
Komentátor Brundle připomněl, jak výrazný kontrast současné výkony představují v porovnání s Hamiltonovou érou u Mercedesu: „Byly víkendy – celé závody – kdy by neztratil sedm desetin na nikoho, natož v jednom sektoru. Není divu, že z toho byl šokovaný.“
Brundle zároveň naznačil, že klíčový problém může být v nastavení vozu: „Myslím, že jde špatným směrem ohledně nastavení vozu a je jasné, že si s tím vozem a svým inženýrem musí najít cestu.“
Podobné potíže však nezažívá jen Hamilton. Jeho týmový kolega Charles Leclerc během tréninku uvedl: „Tohle je, cítím, limit vozu. V zatáčkách nemohu jet rychleji. Prostě to klouže od všech čtyř pneumatik.“
Zdá se, že nový monopost Ferrari trápí oba jezdce – a že cesta k důvěře ve vůz bude ještě dlouhá.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.