Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Stavba závodního monopostu Ferrari je náročný proces, který zahrnuje nespočet hodin designu, testování a úprav. Každý rok se inženýři v Maranellu snaží vytvořit vůz, který bude konkurenceschopný na trati. Tentokrát však vzniklo Ferrari, které na okruhu neuvidíme – a přesto budí obrovskou pozornost. Uvedl to server Motor1.
Tým Lego postavil první model Ferrari SF-24 v životní velikosti, a to výhradně z ikonických plastových kostek. Výsledek? Neuvěřitelně přesná kopie letošního monopostu, kterou tvoří 562 000 dílků. Tento projekt ukazuje, že i dětská stavebnice může dosáhnout úrovně mistrovského inženýrství, pokud se spojí vášeň a precizní práce.
„Byla to obrovská výzva, která si vyžádala nejen technické znalosti, ale i obrovskou trpělivost,“ uvedl Riccardo Zangelmi, jediný italský certifikovaný Lego profesionál a hlavní tvůrce modelu. Stavba si vyžádala 100 hodin návrhů a více než 1 200 hodin samotného skládání. Každý detail, včetně aerodynamických prvků a sponzorských log, byl pečlivě propracován tak, aby se vůz co nejvíce podobal originálu.
Tento monumentální výtvor byl postaven na podporu nové Lego sady Ferrari SF-24, která vyjde v měřítku 1:8 a bude obsahovat 1 361 kostek. Model nabídne dvoustupňovou převodovku, motor V6 s otočným MGU-H, pohyblivá kola a nastavitelné zadní křídlo. Cena? 229,99 dolarů (cca 5540 korun - poznámka redakce).
Lego a Ferrari spolupracují už od roku 1998 a za tu dobu vznikla řada modelů inspirovaných ikonickými vozy této automobilky. Mezi ně patří například Daytona SP3, F40 nebo 512 M. Nový výtvor SF-24 tak jen potvrzuje, že spojení těchto dvou značek je mezi fanoušky rychlých aut i stavebnic nesmírně populární.
Pokud chcete vidět model v životní velikosti na vlastní oči, máte šanci – nejprve bude vystaven v milánském obchodě Lego a následně zamíří na turné po dalších italských městech. Jestli se dostane i dál do Evropy, zatím není jasné, ale jedno je jisté: tohle Ferrari si zaslouží pozornost.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.