Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Max Verstappen stále ukazuje, že miluje závodění – nadšení po vítězstvích v Suzuce či Džiddě mluví za vše. Jakmile se ale objeví před novináři, jeho tón se mění: místo radosti přichází únava ze spekulací a politických her, které se kolem jeho osoby v poslední době rozjely.
Verstappen nikdy netoužil po světlech reflektorů. Od začátku šlo jen o rychlost a soupeření na trati. Jenže události kolem Christiana Hornera, problémy Red Bullu a spekulace o možném přestupu k Mercedesu či Aston Martinu ho nechtěně postavily do středu zákulisních bojů a klepů.
Slabší forma Red Bullu v Bahrajnu a následné krizové schůzky vyvolaly další spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena. I když se výkon týmu v Džiddě zlepšil a připravují se nové vylepšení, pochybnosti přetrvávají. O víkendu v Saúdské Arábii se navíc objevily zprávy, že Verstappen zvažuje dočasné přerušení kariéry, sám jezdec to však přímo nepotvrdil.
Verstappen otevřeně přiznává, že ho unavuje neustálé komentování a šíření zvěstí, které často nepocházejí od něj. Na otázky o své budoucnosti odpovídá jasně: "Lidé mluví, já se soustředím na řízení." Věří, že ani těžké období není důvodem k útěku a je odhodlaný pomoci týmu najít cestu zpět na vrchol, informuje Motorsport.com.
Jeho frustraci však zvyšují i změny v přístupu FIA, které omezují svobodu projevu jezdců. Verstappen vnímá, že v dnešní Formuli 1 už není prostor pro otevřenou kritiku a přiznává, že čím méně mluví, tím lépe. "Všechno je dnes příliš přecitlivělé," říká s povzdechem.
Max Verstappen stále miluje samotné závodění v nejrychlejších autech světa. Ale všechno ostatní, co dnes role pilota Formule 1 obnáší, ho čím dál víc odcizuje – a otázka, jak dlouho ho to bude bavit, zůstává otevřená.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.