Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Max Verstappen stále ukazuje, že miluje závodění – nadšení po vítězstvích v Suzuce či Džiddě mluví za vše. Jakmile se ale objeví před novináři, jeho tón se mění: místo radosti přichází únava ze spekulací a politických her, které se kolem jeho osoby v poslední době rozjely.
Verstappen nikdy netoužil po světlech reflektorů. Od začátku šlo jen o rychlost a soupeření na trati. Jenže události kolem Christiana Hornera, problémy Red Bullu a spekulace o možném přestupu k Mercedesu či Aston Martinu ho nechtěně postavily do středu zákulisních bojů a klepů.
Slabší forma Red Bullu v Bahrajnu a následné krizové schůzky vyvolaly další spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena. I když se výkon týmu v Džiddě zlepšil a připravují se nové vylepšení, pochybnosti přetrvávají. O víkendu v Saúdské Arábii se navíc objevily zprávy, že Verstappen zvažuje dočasné přerušení kariéry, sám jezdec to však přímo nepotvrdil.
Verstappen otevřeně přiznává, že ho unavuje neustálé komentování a šíření zvěstí, které často nepocházejí od něj. Na otázky o své budoucnosti odpovídá jasně: "Lidé mluví, já se soustředím na řízení." Věří, že ani těžké období není důvodem k útěku a je odhodlaný pomoci týmu najít cestu zpět na vrchol, informuje Motorsport.com.
Jeho frustraci však zvyšují i změny v přístupu FIA, které omezují svobodu projevu jezdců. Verstappen vnímá, že v dnešní Formuli 1 už není prostor pro otevřenou kritiku a přiznává, že čím méně mluví, tím lépe. "Všechno je dnes příliš přecitlivělé," říká s povzdechem.
Max Verstappen stále miluje samotné závodění v nejrychlejších autech světa. Ale všechno ostatní, co dnes role pilota Formule 1 obnáší, ho čím dál víc odcizuje – a otázka, jak dlouho ho to bude bavit, zůstává otevřená.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.