Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Max Verstappen stále ukazuje, že miluje závodění – nadšení po vítězstvích v Suzuce či Džiddě mluví za vše. Jakmile se ale objeví před novináři, jeho tón se mění: místo radosti přichází únava ze spekulací a politických her, které se kolem jeho osoby v poslední době rozjely.
Verstappen nikdy netoužil po světlech reflektorů. Od začátku šlo jen o rychlost a soupeření na trati. Jenže události kolem Christiana Hornera, problémy Red Bullu a spekulace o možném přestupu k Mercedesu či Aston Martinu ho nechtěně postavily do středu zákulisních bojů a klepů.
Slabší forma Red Bullu v Bahrajnu a následné krizové schůzky vyvolaly další spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena. I když se výkon týmu v Džiddě zlepšil a připravují se nové vylepšení, pochybnosti přetrvávají. O víkendu v Saúdské Arábii se navíc objevily zprávy, že Verstappen zvažuje dočasné přerušení kariéry, sám jezdec to však přímo nepotvrdil.
Verstappen otevřeně přiznává, že ho unavuje neustálé komentování a šíření zvěstí, které často nepocházejí od něj. Na otázky o své budoucnosti odpovídá jasně: "Lidé mluví, já se soustředím na řízení." Věří, že ani těžké období není důvodem k útěku a je odhodlaný pomoci týmu najít cestu zpět na vrchol, informuje Motorsport.com.
Jeho frustraci však zvyšují i změny v přístupu FIA, které omezují svobodu projevu jezdců. Verstappen vnímá, že v dnešní Formuli 1 už není prostor pro otevřenou kritiku a přiznává, že čím méně mluví, tím lépe. "Všechno je dnes příliš přecitlivělé," říká s povzdechem.
Max Verstappen stále miluje samotné závodění v nejrychlejších autech světa. Ale všechno ostatní, co dnes role pilota Formule 1 obnáší, ho čím dál víc odcizuje – a otázka, jak dlouho ho to bude bavit, zůstává otevřená.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.