Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Po rozpačitém začátku sezony 2025, který poznamenaly nepřesvědčivé výsledky v hlavních závodech, se Lewis Hamilton konečně dočkal výraznějšího záblesku naděje. Ačkoliv si připsal vítězství ve sprintu v Číně a třetí místo v krátkém závodě v Miami, na body v nedělních Grand Prix dlouho čekal. V Imole se ale karta obrátila a britský jezdec konečně ukázal, proč si Ferrari vybralo právě jeho.
Z dvanáctého místa na startu se dokázal prokousat až na solidní čtvrtou příčku, a to před zaplněnými tribunami Tifosi, kteří každou pozici svého nového hrdiny nadšeně oslavovali. Pro Hamiltona to byl první výsledek v top 5 v hlavním závodě v barvách Scuderie a zároveň důkaz, že kombinace jeho zkušeností a vyvíjející se techniky Ferrari může být v dalších podnicích silná. Díky bodům z Imoly se navíc posunul na šesté místo průběžného pořadí jezdců, jen osm bodů za týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
Před nadcházející Velkou cenou Monaka, která bývá tradičně klíčovou kvalifikační výzvou, Hamilton vyjádřil opatrný optimismus. „Bude to jeden z prvních závodů, kde se dostaneme na ty úzké tratě,“ připomněl novinářům v Imole. „Myslím, že naše auto je dobré ve středně rychlých a rychlých zatáčkách, ale v těch pomalých jsme zatím bojovali. Doufám, že se nám podaří odemknout nějaký skrytý výkon, který hledáme.“
Sedminásobný šampion zároveň poukázal na historii Ferrari v Monaku a zejména na loňské vítězství Leclerca, který doma po emotivním výkonu konečně prolomil smůlu. „Možná nám budou sedět právě tyto pomalejší okruhy, které nás teď čekají,“ uzavřel Hamilton. „A Ferrari bývá na místech jako Monako tradičně silné, takže se opravdu těším, co tahle mašina dokáže.“
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.