Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Po rozpačitém začátku sezony 2025, který poznamenaly nepřesvědčivé výsledky v hlavních závodech, se Lewis Hamilton konečně dočkal výraznějšího záblesku naděje. Ačkoliv si připsal vítězství ve sprintu v Číně a třetí místo v krátkém závodě v Miami, na body v nedělních Grand Prix dlouho čekal. V Imole se ale karta obrátila a britský jezdec konečně ukázal, proč si Ferrari vybralo právě jeho.
Z dvanáctého místa na startu se dokázal prokousat až na solidní čtvrtou příčku, a to před zaplněnými tribunami Tifosi, kteří každou pozici svého nového hrdiny nadšeně oslavovali. Pro Hamiltona to byl první výsledek v top 5 v hlavním závodě v barvách Scuderie a zároveň důkaz, že kombinace jeho zkušeností a vyvíjející se techniky Ferrari může být v dalších podnicích silná. Díky bodům z Imoly se navíc posunul na šesté místo průběžného pořadí jezdců, jen osm bodů za týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
Před nadcházející Velkou cenou Monaka, která bývá tradičně klíčovou kvalifikační výzvou, Hamilton vyjádřil opatrný optimismus. „Bude to jeden z prvních závodů, kde se dostaneme na ty úzké tratě,“ připomněl novinářům v Imole. „Myslím, že naše auto je dobré ve středně rychlých a rychlých zatáčkách, ale v těch pomalých jsme zatím bojovali. Doufám, že se nám podaří odemknout nějaký skrytý výkon, který hledáme.“
Sedminásobný šampion zároveň poukázal na historii Ferrari v Monaku a zejména na loňské vítězství Leclerca, který doma po emotivním výkonu konečně prolomil smůlu. „Možná nám budou sedět právě tyto pomalejší okruhy, které nás teď čekají,“ uzavřel Hamilton. „A Ferrari bývá na místech jako Monako tradičně silné, takže se opravdu těším, co tahle mašina dokáže.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.