Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Alex Albon a tým Williams zažívají jedno z nejpřekvapivějších jarních vystoupení na startu sezóny Formule 1. Britsko-thajský jezdec nasbíral 20 bodů z dosavadních 25, které má stáj z Grove na kontě, a páté místo v Poháru konstruktérů po pěti závodech naznačuje, že Williamsu svítí naděje na nejlepší sezonu za téměř deset let.
Albon si ale přesto zachovává chladnou hlavu. Upozorňuje, že dominance ve středu pole může být jen dočasná, zvlášť když tým většinu svých sil směřuje na rok 2026, kdy F1 čeká velká technická revoluce. Zatímco konkurenti mohou v průběhu roku nasadit důležité upgrady, Williams zůstává opatrný a o to důležitější je teď každý bod.
„Začátek sezóny jsme zvládli skvěle a musíme z něj vytěžit maximum,“ říká Albon, který věří, že konečně může ukázat svou stabilitu i díky tomu, že vůz je spolehlivější než v minulých letech. „Možná to jen víc vyniká, protože máme auto, které se chová konzistentně závod od závodu.“
Šéf týmu James Vowles ale nadále zdůrazňuje, že rok 2025 je z pohledu Williamsu spíše odrazovým můstkem do nové éry. Strategická volba obětovat letošní vývoj ve prospěch budoucnosti by mohla být riskantní, pokud se soupeři začnou výrazně zlepšovat už během aktuální sezony.
Zhuštěný kalendář Formule 1, kdy se pět závodů odjelo během šesti týdnů, však zatím hraje Williamsu do karet. Mnoho týmů zatím nenasadilo žádné větší inovace a ti, kdo měli silný základ hned od úvodu, jako právě Williams, tak mohou těžit z výjimečně stabilního výkonu.
„Teď je čas sbírat body,“ říká Albon. „Nevíme, kdy přijde první větší vylepšení od konkurence a až přijde, může to pro nás znamenat konec této jízdy.“
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.