Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Alex Albon a tým Williams zažívají jedno z nejpřekvapivějších jarních vystoupení na startu sezóny Formule 1. Britsko-thajský jezdec nasbíral 20 bodů z dosavadních 25, které má stáj z Grove na kontě, a páté místo v Poháru konstruktérů po pěti závodech naznačuje, že Williamsu svítí naděje na nejlepší sezonu za téměř deset let.
Albon si ale přesto zachovává chladnou hlavu. Upozorňuje, že dominance ve středu pole může být jen dočasná, zvlášť když tým většinu svých sil směřuje na rok 2026, kdy F1 čeká velká technická revoluce. Zatímco konkurenti mohou v průběhu roku nasadit důležité upgrady, Williams zůstává opatrný a o to důležitější je teď každý bod.
„Začátek sezóny jsme zvládli skvěle a musíme z něj vytěžit maximum,“ říká Albon, který věří, že konečně může ukázat svou stabilitu i díky tomu, že vůz je spolehlivější než v minulých letech. „Možná to jen víc vyniká, protože máme auto, které se chová konzistentně závod od závodu.“
Šéf týmu James Vowles ale nadále zdůrazňuje, že rok 2025 je z pohledu Williamsu spíše odrazovým můstkem do nové éry. Strategická volba obětovat letošní vývoj ve prospěch budoucnosti by mohla být riskantní, pokud se soupeři začnou výrazně zlepšovat už během aktuální sezony.
Zhuštěný kalendář Formule 1, kdy se pět závodů odjelo během šesti týdnů, však zatím hraje Williamsu do karet. Mnoho týmů zatím nenasadilo žádné větší inovace a ti, kdo měli silný základ hned od úvodu, jako právě Williams, tak mohou těžit z výjimečně stabilního výkonu.
„Teď je čas sbírat body,“ říká Albon. „Nevíme, kdy přijde první větší vylepšení od konkurence a až přijde, může to pro nás znamenat konec této jízdy.“
Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.