Říká se, že v nejlepším se má přestat. Odborníci se ale shodují v tom, že držitel téměř všech rekordů ve Formuli 1 ten správný čas propásl.
Jedenapadesátiletý Riccardo Patrese se navíc obává, že Michael Schumacher překoná jeho velký rekord. Dosud nikdo totiž nestartoval v grand prix tolikrát, jako Riccardo. Mezi léty 1977 a 1993 se účastnil téměř neuvěřitelných 256 závodů v královně motoristického sportu. Šestkrát přitom dojel do cíle první s vozy Brabham a Williams.
Michael Schumacher bude mít na konci letošní sezóny v životopise 232 startů v F1. To znamená, že jestli dodrží smlouvu s Ferrari v příštím roce, bude mu, v závislosti na délce kalendáře, na rekord chybět maximálně šest závodů. Jestli příští rok nepověsí helmu na hřebík, překoná i tento rekord. A jestli za tuto dobu získá alespoň jedou pole-position, vyrovná Sennových rekordních 65 postavení na prvním místě startovního roštu.
"Myslím, že má ještě hodně motivace," řekl Riccardo Patrese agentuře Reuters. "Bylo by moc dobře, kdyby příští rok získal mistrovský titul. Protože jestli se mu to nepodaří, bude pokračovat a překoná můj rekord. Ale očekávám, že Ferrari se příští rok zvedne a Michaelovi se to podaří."
Foto: Scuderia Ferrari
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.