Ve Spa piloti Formule 1 znovu okusí nejkrásnější zatáčku na světě, ve které vždy zažívají největší vzrušení z jízdy, a která má velmi tragickou minulost.
Hned po startu na belgickém závodním okruhu ve Spa-Francorschamp piloti projedou jednu z nejpomalejších zatáček v kalendáři, vlásenku La Source. Za ní následuje prudké klesání a velmi rychlé "esíčko" známé jako Eau Rouge, které vozy F1 projíždí rychlostí blížící se 300 km/h. Umožňuje to odstředivá síla, která tlačí vozy k zemi, neboť nejprudší část Eau Rouge je v nejnižším místě doliny.
Jezdcům nezbývá, než riskovat, protože za Eau Rouge následuje 800m dlouhý kopec, ideální místo k předjíždění. Na výjezdu z Eau Rouge vidí pouze oblohu. Bohužel má tato zatáčka velmi tragickou bilanci. Za italskou Parabolicou, kterou jsme viděli minulý týden v Monze, má na kontě druhý nejvyšší počet úmrtí v současném kalendáři. Hned třikrát si zde velmi tvrdou havárii prožil Jacques Villeneuve. Nejvíce se proslavil v roce 1998, kdy po čtyřech saltech a dvou nárazech do zdi vystoupil z naprosto zdemolovaného Williamsu s umělým úsměvem a slovy: "Tohle byla moje nejlepší nehoda."
"Eau Rouge je asi nejzábavnější zatáčka v dnešní F1," hájí belgickou přírodní trať Villeneuve.
Spa-Francorschams je dnes určitě nejhezčím závodním okruhem, bezpečnost je však mimo dnešní požadavky. Doufejme, že Spa prodělá několik důležitých úprav a v kalendáři zůstane.
Foto: Sauber Petronas
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.