Ve Spa piloti Formule 1 znovu okusí nejkrásnější zatáčku na světě, ve které vždy zažívají největší vzrušení z jízdy, a která má velmi tragickou minulost.
Hned po startu na belgickém závodním okruhu ve Spa-Francorschamp piloti projedou jednu z nejpomalejších zatáček v kalendáři, vlásenku La Source. Za ní následuje prudké klesání a velmi rychlé "esíčko" známé jako Eau Rouge, které vozy F1 projíždí rychlostí blížící se 300 km/h. Umožňuje to odstředivá síla, která tlačí vozy k zemi, neboť nejprudší část Eau Rouge je v nejnižším místě doliny.
Jezdcům nezbývá, než riskovat, protože za Eau Rouge následuje 800m dlouhý kopec, ideální místo k předjíždění. Na výjezdu z Eau Rouge vidí pouze oblohu. Bohužel má tato zatáčka velmi tragickou bilanci. Za italskou Parabolicou, kterou jsme viděli minulý týden v Monze, má na kontě druhý nejvyšší počet úmrtí v současném kalendáři. Hned třikrát si zde velmi tvrdou havárii prožil Jacques Villeneuve. Nejvíce se proslavil v roce 1998, kdy po čtyřech saltech a dvou nárazech do zdi vystoupil z naprosto zdemolovaného Williamsu s umělým úsměvem a slovy: "Tohle byla moje nejlepší nehoda."
"Eau Rouge je asi nejzábavnější zatáčka v dnešní F1," hájí belgickou přírodní trať Villeneuve.
Spa-Francorschams je dnes určitě nejhezčím závodním okruhem, bezpečnost je však mimo dnešní požadavky. Doufejme, že Spa prodělá několik důležitých úprav a v kalendáři zůstane.
Foto: Sauber Petronas
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.