Současný šéf FIA Jean Todt je přesvědčen, že současné Ferrari je na tom lépe než to, do kterého před lety nastupoval.
Ferrari prožívá těžké časy. Legendární tým oslavil poslední jezdecký titul v roce 2007 zásluhou Kimiho Raikkonena. To ještě v jeho čele stál nynější šéf FIA Jean Todt. Poslední konstruktérský primát získali červení jen o rok později. Pak jako když utne. V několika dalších šampionátech sice bojovala Scuderia až do samotného závěru zásluhou Fernanda Alonsa, další korálek do sbírky mistrovských titulů už však nepřidala.
„Lidé mluví o tom, že je to totéž, jako když jsem ve Ferrari začínal já. Podle mě to tak není. Mám velmi dobré informace ze zákulisí, podle mého jsou na tom mnohem líp než v době našich začátků," říká Jean Todt. Ten přišel do Ferrari během sezony 1993, přičemž čekala ho pořádná šichta.
Tým tehdy nefungoval, pracovní morálka uvadala, o čemž se ve svých vzpomínkách sám Todt několikrát zmínil. Nakonec ale za pomoci Rosse Brawna, Rory Byrneho a dalších vytvořili v Maranellu obávaný kolos, který sbíral titul za titulem.
„Znovu opakuji, teď mají velmi silnou organizaci, která má dobré základy. Kdybych se dnes ocitl ve stejné situaci, měl bych to mnohem snazší, než v roce 1993," pokračuje Todt, který z Ferrari odešel před dvanácti lety.
Scuderia sází na kontinuitu, což její bývalý šéf schvaluje, zároveň ale dodává, že určitě změny přijít musí. „Kontinuita je v pořádku, ale nějaké změny udělat musí. Některé části skládačky zřejmě nejsou na té úrovni, na které by měly být," uzavírá.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.