Současný šéf FIA Jean Todt je přesvědčen, že současné Ferrari je na tom lépe než to, do kterého před lety nastupoval.
Ferrari prožívá těžké časy. Legendární tým oslavil poslední jezdecký titul v roce 2007 zásluhou Kimiho Raikkonena. To ještě v jeho čele stál nynější šéf FIA Jean Todt. Poslední konstruktérský primát získali červení jen o rok později. Pak jako když utne. V několika dalších šampionátech sice bojovala Scuderia až do samotného závěru zásluhou Fernanda Alonsa, další korálek do sbírky mistrovských titulů už však nepřidala.
„Lidé mluví o tom, že je to totéž, jako když jsem ve Ferrari začínal já. Podle mě to tak není. Mám velmi dobré informace ze zákulisí, podle mého jsou na tom mnohem líp než v době našich začátků," říká Jean Todt. Ten přišel do Ferrari během sezony 1993, přičemž čekala ho pořádná šichta.
Tým tehdy nefungoval, pracovní morálka uvadala, o čemž se ve svých vzpomínkách sám Todt několikrát zmínil. Nakonec ale za pomoci Rosse Brawna, Rory Byrneho a dalších vytvořili v Maranellu obávaný kolos, který sbíral titul za titulem.
„Znovu opakuji, teď mají velmi silnou organizaci, která má dobré základy. Kdybych se dnes ocitl ve stejné situaci, měl bych to mnohem snazší, než v roce 1993," pokračuje Todt, který z Ferrari odešel před dvanácti lety.
Scuderia sází na kontinuitu, což její bývalý šéf schvaluje, zároveň ale dodává, že určitě změny přijít musí. „Kontinuita je v pořádku, ale nějaké změny udělat musí. Některé části skládačky zřejmě nejsou na té úrovni, na které by měly být," uzavírá.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.