Současný šéf FIA Jean Todt je přesvědčen, že současné Ferrari je na tom lépe než to, do kterého před lety nastupoval.
Ferrari prožívá těžké časy. Legendární tým oslavil poslední jezdecký titul v roce 2007 zásluhou Kimiho Raikkonena. To ještě v jeho čele stál nynější šéf FIA Jean Todt. Poslední konstruktérský primát získali červení jen o rok později. Pak jako když utne. V několika dalších šampionátech sice bojovala Scuderia až do samotného závěru zásluhou Fernanda Alonsa, další korálek do sbírky mistrovských titulů už však nepřidala.
„Lidé mluví o tom, že je to totéž, jako když jsem ve Ferrari začínal já. Podle mě to tak není. Mám velmi dobré informace ze zákulisí, podle mého jsou na tom mnohem líp než v době našich začátků," říká Jean Todt. Ten přišel do Ferrari během sezony 1993, přičemž čekala ho pořádná šichta.
Tým tehdy nefungoval, pracovní morálka uvadala, o čemž se ve svých vzpomínkách sám Todt několikrát zmínil. Nakonec ale za pomoci Rosse Brawna, Rory Byrneho a dalších vytvořili v Maranellu obávaný kolos, který sbíral titul za titulem.
„Znovu opakuji, teď mají velmi silnou organizaci, která má dobré základy. Kdybych se dnes ocitl ve stejné situaci, měl bych to mnohem snazší, než v roce 1993," pokračuje Todt, který z Ferrari odešel před dvanácti lety.
Scuderia sází na kontinuitu, což její bývalý šéf schvaluje, zároveň ale dodává, že určitě změny přijít musí. „Kontinuita je v pořádku, ale nějaké změny udělat musí. Některé části skládačky zřejmě nejsou na té úrovni, na které by měly být," uzavírá.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.