Odpolední trénink patřil Valtteri Bottasovi, za ním následovali Hamilton a Verstappen. Lando Norris havaroval, chyby potkaly taktéž jezdce Ferrari. Sebastianu Vettelovi navíc selhal motor.
Druhý trénink na Velkou cenu v Mugellu začal za slunečného, ideálního počasí. Pro týmy šlo o důležitou skutečnost, protože s místní tratí nemá prakticky nikdo relevantní zkušenosti. Každé odjeté kolo má proto cenu zlata.
Jako první se na trať vydal Lando Norris se svým McLarenem. Britská stáj předvedla minulý víkend na Monze velmi dobrou výkonnost, už proto se s napětím očekává, jestli své tempo dokáže obhájit či dokonce ještě vylepšit. Norris začal svůj odpolední program se žlutě označenými - středními pneumatikami.
We have a RED flag 🚩Debris on the track at Turn 1 after this coming together between Perez and Raikkonen#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/81LfpKh3VH
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020Brzy ho následovali další. S problémy se potýkal Leclerc, který vyrobil hodiny. Bylo to však v malé rychlosti, navíc na místě, ve kterém se nejednalo o nic dramatického. Monačanovo Ferrari tak vyšlo z tohoto incidentu bez úhony.
Do čela výsledkové listiny se dostal Bottas, před Verstappenem a Hamiltonem. Za nimi se seřdili jezdci McLarenu, Racing Pontu a Renaultu. Vettel, který oznámil svůj přestup do Aston Martinu si pro sebe rezerovoval jedenáctou pozici.
Právě Vettel pak započal kvalifikační simulace. Němcovo rychlé kolo však bylo o půl vteřiny horší než v případě Bottase na středním obutí. Leclerc se záhy zařadil před Vettela, velmi dobrý čas zajel Ricciardo. Australan se dostal na druhou pozici.
Land-noooo 💥Norris walked away from this crash in FP2 🚩#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/ykfauVB7JE
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Atakovat ho chtěl Norris, jenže ten svou snahu přehnal, chyboval a následně havaroval, což zapříčinilo červené vlajky. Po odklizení poškozeného vozu pokračovaly simulace kvalifikačních jízd. Do čela se opět dostal Bottas, který byl o 0,207 sekundy rychlejší než Hamilton. Svůj náskok si Fin vybudoval v prvním a druhém sektoru, ten třetí patřil pro změnu Britovi.
Třetí příčka patřila Verstappenovi (+0,246). Za něj se dokázali probojovat oba Renaulty. Umístění v první desítce patřilo rovněž Pérezovi. Gaslymu, Raikkonenovi a Leclercovi. Mezitím Vettel chyboval a dostal hodiny. Nestabilní zadní část SF1000 opět hrála prim.
Problems for Sebastian Vettel as the session ended 👀 He reports a problem with the engine, before pulling up at the side of the track 😖 #TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/RZ06wcxhmc
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Kvalitní formou nehýřil ani McLaren, Sainzovi s Norrisem patřilo až třinácté a čtrnácté místo. Chvost výsledkové listiny byl připraven pro Romaina Grosjeana a Kevina Magnussena.
Zbytek tréninku patřil nácviku dlouhých jízd. Jejich poklidný průběh narušila kolize mezi Sergiem Pérezem a Kimi Raikkonenem, kvůli které byl trénink znovu zastaven. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.