Odpolední trénink patřil Valtteri Bottasovi, za ním následovali Hamilton a Verstappen. Lando Norris havaroval, chyby potkaly taktéž jezdce Ferrari. Sebastianu Vettelovi navíc selhal motor.
Druhý trénink na Velkou cenu v Mugellu začal za slunečného, ideálního počasí. Pro týmy šlo o důležitou skutečnost, protože s místní tratí nemá prakticky nikdo relevantní zkušenosti. Každé odjeté kolo má proto cenu zlata.
Jako první se na trať vydal Lando Norris se svým McLarenem. Britská stáj předvedla minulý víkend na Monze velmi dobrou výkonnost, už proto se s napětím očekává, jestli své tempo dokáže obhájit či dokonce ještě vylepšit. Norris začal svůj odpolední program se žlutě označenými - středními pneumatikami.
We have a RED flag 🚩Debris on the track at Turn 1 after this coming together between Perez and Raikkonen#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/81LfpKh3VH
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020Brzy ho následovali další. S problémy se potýkal Leclerc, který vyrobil hodiny. Bylo to však v malé rychlosti, navíc na místě, ve kterém se nejednalo o nic dramatického. Monačanovo Ferrari tak vyšlo z tohoto incidentu bez úhony.
Do čela výsledkové listiny se dostal Bottas, před Verstappenem a Hamiltonem. Za nimi se seřdili jezdci McLarenu, Racing Pontu a Renaultu. Vettel, který oznámil svůj přestup do Aston Martinu si pro sebe rezerovoval jedenáctou pozici.
Právě Vettel pak započal kvalifikační simulace. Němcovo rychlé kolo však bylo o půl vteřiny horší než v případě Bottase na středním obutí. Leclerc se záhy zařadil před Vettela, velmi dobrý čas zajel Ricciardo. Australan se dostal na druhou pozici.
Land-noooo 💥Norris walked away from this crash in FP2 🚩#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/ykfauVB7JE
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Atakovat ho chtěl Norris, jenže ten svou snahu přehnal, chyboval a následně havaroval, což zapříčinilo červené vlajky. Po odklizení poškozeného vozu pokračovaly simulace kvalifikačních jízd. Do čela se opět dostal Bottas, který byl o 0,207 sekundy rychlejší než Hamilton. Svůj náskok si Fin vybudoval v prvním a druhém sektoru, ten třetí patřil pro změnu Britovi.
Třetí příčka patřila Verstappenovi (+0,246). Za něj se dokázali probojovat oba Renaulty. Umístění v první desítce patřilo rovněž Pérezovi. Gaslymu, Raikkonenovi a Leclercovi. Mezitím Vettel chyboval a dostal hodiny. Nestabilní zadní část SF1000 opět hrála prim.
Problems for Sebastian Vettel as the session ended 👀 He reports a problem with the engine, before pulling up at the side of the track 😖 #TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/RZ06wcxhmc
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Kvalitní formou nehýřil ani McLaren, Sainzovi s Norrisem patřilo až třinácté a čtrnácté místo. Chvost výsledkové listiny byl připraven pro Romaina Grosjeana a Kevina Magnussena.
Zbytek tréninku patřil nácviku dlouhých jízd. Jejich poklidný průběh narušila kolize mezi Sergiem Pérezem a Kimi Raikkonenem, kvůli které byl trénink znovu zastaven. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.