Odpolední trénink patřil Valtteri Bottasovi, za ním následovali Hamilton a Verstappen. Lando Norris havaroval, chyby potkaly taktéž jezdce Ferrari. Sebastianu Vettelovi navíc selhal motor.
Druhý trénink na Velkou cenu v Mugellu začal za slunečného, ideálního počasí. Pro týmy šlo o důležitou skutečnost, protože s místní tratí nemá prakticky nikdo relevantní zkušenosti. Každé odjeté kolo má proto cenu zlata.
Jako první se na trať vydal Lando Norris se svým McLarenem. Britská stáj předvedla minulý víkend na Monze velmi dobrou výkonnost, už proto se s napětím očekává, jestli své tempo dokáže obhájit či dokonce ještě vylepšit. Norris začal svůj odpolední program se žlutě označenými - středními pneumatikami.
We have a RED flag 🚩Debris on the track at Turn 1 after this coming together between Perez and Raikkonen#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/81LfpKh3VH
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020Brzy ho následovali další. S problémy se potýkal Leclerc, který vyrobil hodiny. Bylo to však v malé rychlosti, navíc na místě, ve kterém se nejednalo o nic dramatického. Monačanovo Ferrari tak vyšlo z tohoto incidentu bez úhony.
Do čela výsledkové listiny se dostal Bottas, před Verstappenem a Hamiltonem. Za nimi se seřdili jezdci McLarenu, Racing Pontu a Renaultu. Vettel, který oznámil svůj přestup do Aston Martinu si pro sebe rezerovoval jedenáctou pozici.
Právě Vettel pak započal kvalifikační simulace. Němcovo rychlé kolo však bylo o půl vteřiny horší než v případě Bottase na středním obutí. Leclerc se záhy zařadil před Vettela, velmi dobrý čas zajel Ricciardo. Australan se dostal na druhou pozici.
Land-noooo 💥Norris walked away from this crash in FP2 🚩#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/ykfauVB7JE
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Atakovat ho chtěl Norris, jenže ten svou snahu přehnal, chyboval a následně havaroval, což zapříčinilo červené vlajky. Po odklizení poškozeného vozu pokračovaly simulace kvalifikačních jízd. Do čela se opět dostal Bottas, který byl o 0,207 sekundy rychlejší než Hamilton. Svůj náskok si Fin vybudoval v prvním a druhém sektoru, ten třetí patřil pro změnu Britovi.
Třetí příčka patřila Verstappenovi (+0,246). Za něj se dokázali probojovat oba Renaulty. Umístění v první desítce patřilo rovněž Pérezovi. Gaslymu, Raikkonenovi a Leclercovi. Mezitím Vettel chyboval a dostal hodiny. Nestabilní zadní část SF1000 opět hrála prim.
Problems for Sebastian Vettel as the session ended 👀 He reports a problem with the engine, before pulling up at the side of the track 😖 #TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/RZ06wcxhmc
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Kvalitní formou nehýřil ani McLaren, Sainzovi s Norrisem patřilo až třinácté a čtrnácté místo. Chvost výsledkové listiny byl připraven pro Romaina Grosjeana a Kevina Magnussena.
Zbytek tréninku patřil nácviku dlouhých jízd. Jejich poklidný průběh narušila kolize mezi Sergiem Pérezem a Kimi Raikkonenem, kvůli které byl trénink znovu zastaven. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.