Ferrari prožilo ve Spa mizerný víkend. Přestože se oba vozy vyhnuly problémům, na body nedosáhl ani jeden z nich. Právě to nejlépe svědčí bídné výkonnosti slavné stáje.
Ferrari má za sebou katastrofální závodní víkend. Rudé vozy se ve Spa trápily. A světlo na konci tunelu? To byste hledali jen hodně obtížně. Ono tam totiž vlastně ani žádné nebylo. Protrápený víkend začal už pátečními tréninky. Ty ukázaly, že forma vzpínajícího se koníka nebude na tradičním vysokorychlostním okruhu nijak valná.
V dalších dnech rudý zmar gradoval. Sobotní kvalifikace přinesla Vettelovi s Leclercem jen tak tak postup do její druhé části. Dál už se však duo z Maranella nedostalo.
A neděle? Nejsvětlejší okamžik zažila Scuderia patrně hned na startu, když se během něj Leclerc posunul o několik pozic dopředu. Pak už to připomínalo spíše tragédii biblických rozměrů. Monačana soupeři předjížděli s nebývalou lehkostí. K nedostatečně výkonnému motoru se navíc přidal velký odpor na rovinkách, což dílo zkázy dokonalo.
Šéf týmu Mattia Binotto se každopádně snaží zachovat klid. „Všichni jsme na jedné lodi. Všichni neseme odpovědnost společně. Jsme uprostřed bouře, není to krize. Cítíme frustraci a zmar, ale všechno tohle můžeme v budoucnu přeměnit v nápravu našich problémů," velí Binotto.
„Loni jsme měli silný motor, který zakrýval slabiny našeho monopostu. To už nyní neplatí. Vlivem některých opatření jsme ztratili více výkonu než ostatní. Samozřejmě soucítím s fanoušky, omlouvám se jim," přiznává boss Ferrari.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.