Ferrari prožilo ve Spa mizerný víkend. Přestože se oba vozy vyhnuly problémům, na body nedosáhl ani jeden z nich. Právě to nejlépe svědčí bídné výkonnosti slavné stáje.
Ferrari má za sebou katastrofální závodní víkend. Rudé vozy se ve Spa trápily. A světlo na konci tunelu? To byste hledali jen hodně obtížně. Ono tam totiž vlastně ani žádné nebylo. Protrápený víkend začal už pátečními tréninky. Ty ukázaly, že forma vzpínajícího se koníka nebude na tradičním vysokorychlostním okruhu nijak valná.
V dalších dnech rudý zmar gradoval. Sobotní kvalifikace přinesla Vettelovi s Leclercem jen tak tak postup do její druhé části. Dál už se však duo z Maranella nedostalo.
A neděle? Nejsvětlejší okamžik zažila Scuderia patrně hned na startu, když se během něj Leclerc posunul o několik pozic dopředu. Pak už to připomínalo spíše tragédii biblických rozměrů. Monačana soupeři předjížděli s nebývalou lehkostí. K nedostatečně výkonnému motoru se navíc přidal velký odpor na rovinkách, což dílo zkázy dokonalo.
Šéf týmu Mattia Binotto se každopádně snaží zachovat klid. „Všichni jsme na jedné lodi. Všichni neseme odpovědnost společně. Jsme uprostřed bouře, není to krize. Cítíme frustraci a zmar, ale všechno tohle můžeme v budoucnu přeměnit v nápravu našich problémů," velí Binotto.
„Loni jsme měli silný motor, který zakrýval slabiny našeho monopostu. To už nyní neplatí. Vlivem některých opatření jsme ztratili více výkonu než ostatní. Samozřejmě soucítím s fanoušky, omlouvám se jim," přiznává boss Ferrari.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.