Kvalifikaci na GP Belgie opanoval Lewis Hamilton s náskokem půl vteřiny na Bottase. Piloti Ferrari se nedostali do Q3.
Kvalifikace přinesla oblačné počasí. Jako první se na trať vydali jezdci Haasu. Grosjean byl přitom o tři desetiny rychlejší než jeho dánský kolega. Následovali další. Kupříkladu Verstappen, Gasly, Sainz nebo Leclerc. Do čela se dostal Hamilton s náskokem dvou desetin před Bottasem. Průběžná třetí příčka patřila Ricciardovi, ten tak potvrzoval dobrou formu Renaultu.
Šest minut před koncem Q1 by nepostoupili Raikkonen, Vettel, Latifi, Grosjean a Magnussen. Poslední pokusy měly infarktový nádech zejména pro piloty Ferrari. Oba to totiž měli jen tak tak. Nakonec však oba červení postoupili ze čtrnáctého a patnáctého místa. Takové štěstí neměly oba Haasy, obě Alfy a Latifi.
V Q2 se někteří piloti vydali na trať tradičně s tvrdšími pneumatikami. To z důvodu toho, aby měli lepší výchozí pozici pro zítřejší závod. Do čela se dostal Hamilton před Bottasem. Třetí příčka náležela Verstappenovi. Za Holanďanem se seřadily oba Renaulty a Albon.
Po prvních pokusech by z Q2 nepostoupili Stroll, Pérez, Vettel, Leclerc, potažmo Russell. Racing Pointy nasadily pro druhé pokusy měkčí sadu, což jim pomohlo. Stroll i Pérez se dokázali vmáčknout mezi nejlepší desítku. Mimo ní zůstaly obě Ferrari, obě Allpha Tauri a Russell.
V prvních pokusech závěrečné části si nejlépe vedl Hamilton. Brit si hýčkal náskok přes půl vteřiny na druhého Bottase, trio nejlepších uzavíral Ricciardo, až za ním se seřadili Verstappen a Albon. Závěrečné pokusy přinesly pouze zlepšení Maxe Verstappena, který se tak dokázal dostat na třetí místo před Daniela Ricciarda. Z prvního místa na startu se mohl radovat Hamilton, na druhé pozici jej doplní Bottas.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.