Pokud počítáme společně Red Bull i jeho sesterskou stáj Alpha Tauri, máme k dispozici čtyří možné sedačky pro startovní rošt Formule 1. Avšak pevně obsazená je momentálně jen jedna z nich. Jak to vypadá s těmi ostatními?
Jezdecká situace u Red Bullu a Alpha Tauri vypadá momentálně dost zajímavé. Své jisté má momentálně snad jen Max Verstappen. Jinak se ale musí mít všichni na pozoru. Platí to zejména o Alexi Albonovi a Daniilu Kvyatovi.
Thajec byl k rudým býkům převelen prakticky přesně před rokem. Důvod je všem dobře znám - prachbídné výkony Pierre Gasylo, s kterými nakonec vedení rakouského týmu ztratilo trpělivost. Jenže při zpětném pohledu šlo o krok, pro nějž má čeština krásné pojmenování a sice z bláta do louže nebo taky z deště pod okap.
Jinými slovy Albon prostě nepřesvědčil. Stejně jako Gasly. Ba co víc, jejich pozice se oproti době před dvanácti měsíci diametrálně otočila. Teď je Galsy tím lépe hodnoceným, jeho výkony u Alpha Tauri rostou každým závodem, mnozí už dokonce volají po tom, aby rodák z Rouenu dostal od Helmuta Marka druhou šanci.
A Albon? Ten se trápí... Možná dokonce víc než loni touto dobou Gasly. Situace u Alpha Tauri je svým zúsobem podobná té u Red Bullu. Jeden pilot válí, kdežto druhý hledá ztracenou půdu pod nohama. Na Kvyatovo místo má mít dokonce políčeno mladý Japonec Yuki Tsunoda, který momentálně působí ve Formuli 2.
Helmut Marko se sice dušuje, že Rus letošní sezonu dojezdí, ale kolikrát už přesně tohle odborný poradce hlásal a pak se nakonec stal úplný opak, že? Zvlášť když Tsunodu vehementně podporuje Honda, jež Red Bullu dodává pohonné jednotky.
No a pak je tu ještě jedno jméno. Třiatřicetiletý veterán Nico Hulkenberg dokázal zaujmout při svém záskouku za Sergia Péreze u Racing Pointu. Pokud by Red Bull chtěl rychlého a spolehlivého jezdce, mohl by být nakonec právě Nico jeho volbou.
„Nico de nám ozval, že jeho služby jsou k mání. Mně osobně jeho výkony zaujaly, ale to neznamená, že se objeví v naší sedačce," prohlašuje Helmut Marko.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.