Pokud počítáme společně Red Bull i jeho sesterskou stáj Alpha Tauri, máme k dispozici čtyří možné sedačky pro startovní rošt Formule 1. Avšak pevně obsazená je momentálně jen jedna z nich. Jak to vypadá s těmi ostatními?
Jezdecká situace u Red Bullu a Alpha Tauri vypadá momentálně dost zajímavé. Své jisté má momentálně snad jen Max Verstappen. Jinak se ale musí mít všichni na pozoru. Platí to zejména o Alexi Albonovi a Daniilu Kvyatovi.
Thajec byl k rudým býkům převelen prakticky přesně před rokem. Důvod je všem dobře znám - prachbídné výkony Pierre Gasylo, s kterými nakonec vedení rakouského týmu ztratilo trpělivost. Jenže při zpětném pohledu šlo o krok, pro nějž má čeština krásné pojmenování a sice z bláta do louže nebo taky z deště pod okap.
Jinými slovy Albon prostě nepřesvědčil. Stejně jako Gasly. Ba co víc, jejich pozice se oproti době před dvanácti měsíci diametrálně otočila. Teď je Galsy tím lépe hodnoceným, jeho výkony u Alpha Tauri rostou každým závodem, mnozí už dokonce volají po tom, aby rodák z Rouenu dostal od Helmuta Marka druhou šanci.
A Albon? Ten se trápí... Možná dokonce víc než loni touto dobou Gasly. Situace u Alpha Tauri je svým zúsobem podobná té u Red Bullu. Jeden pilot válí, kdežto druhý hledá ztracenou půdu pod nohama. Na Kvyatovo místo má mít dokonce políčeno mladý Japonec Yuki Tsunoda, který momentálně působí ve Formuli 2.
Helmut Marko se sice dušuje, že Rus letošní sezonu dojezdí, ale kolikrát už přesně tohle odborný poradce hlásal a pak se nakonec stal úplný opak, že? Zvlášť když Tsunodu vehementně podporuje Honda, jež Red Bullu dodává pohonné jednotky.
No a pak je tu ještě jedno jméno. Třiatřicetiletý veterán Nico Hulkenberg dokázal zaujmout při svém záskouku za Sergia Péreze u Racing Pointu. Pokud by Red Bull chtěl rychlého a spolehlivého jezdce, mohl by být nakonec právě Nico jeho volbou.
„Nico de nám ozval, že jeho služby jsou k mání. Mně osobně jeho výkony zaujaly, ale to neznamená, že se objeví v naší sedačce," prohlašuje Helmut Marko.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.