Letošní kalendář F1 by se kromě Imoly či Nürburgringu mohl těšit na další velký návrat. Podle nejnovějších zpráv by měl být brzy potvrzen návrat Velké ceny Turecka.
Pamatujete slavnou osmou zatáčku na tureckém okruhu? Už devět let v kalendáři F1 není, avšak v letošním roce by se na okruhu v Istanbul Parku měli opět prohánět formule 1.
Podle závodního ředitele F1, Michaela Masiho, by měl být finální kalendář potvrzen během během následujícího týdne či dvou. O nejposlednějších změnách a doplnění jsme vás informovali zde. A nejnovější zprávy hovoří o tom, že by se na závěr šampionátu se pojede v Turecku, následně v Bahrajnu a závěr v Abú Zabí. Celkový počet Velkých cen by tak měl být 17.
Na návrat Turecka se jezdci těší. "Bylo by to mega. Podle mě by to bylo zatraceně skvělé. Je to úžasný okruh, moc rád jsem tam závodil," uvedl pro Motorsport.com Romain Grosjean, který zde závodil a vítězil v sérii GP2.
Slavná osmá zatáčka by byla rozhodně výzvou. Podle Alexandra Albona by se v dnešních moderních formulích dala projet na plný plyn. Souhlasí s ním i Esteban Ocon. "Je to úžasný okruh, pokud se vrátí, bude to skvělé. Je to starý okruh, něco, co jsem sledoval jako mladší v televizi, ta zatáčka, plný plyn, bylo by to působivé," těší se jezdec Renaultu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.