Letošní kalendář F1 by se kromě Imoly či Nürburgringu mohl těšit na další velký návrat. Podle nejnovějších zpráv by měl být brzy potvrzen návrat Velké ceny Turecka.
Pamatujete slavnou osmou zatáčku na tureckém okruhu? Už devět let v kalendáři F1 není, avšak v letošním roce by se na okruhu v Istanbul Parku měli opět prohánět formule 1.
Podle závodního ředitele F1, Michaela Masiho, by měl být finální kalendář potvrzen během během následujícího týdne či dvou. O nejposlednějších změnách a doplnění jsme vás informovali zde. A nejnovější zprávy hovoří o tom, že by se na závěr šampionátu se pojede v Turecku, následně v Bahrajnu a závěr v Abú Zabí. Celkový počet Velkých cen by tak měl být 17.
Na návrat Turecka se jezdci těší. "Bylo by to mega. Podle mě by to bylo zatraceně skvělé. Je to úžasný okruh, moc rád jsem tam závodil," uvedl pro Motorsport.com Romain Grosjean, který zde závodil a vítězil v sérii GP2.
Slavná osmá zatáčka by byla rozhodně výzvou. Podle Alexandra Albona by se v dnešních moderních formulích dala projet na plný plyn. Souhlasí s ním i Esteban Ocon. "Je to úžasný okruh, pokud se vrátí, bude to skvělé. Je to starý okruh, něco, co jsem sledoval jako mladší v televizi, ta zatáčka, plný plyn, bylo by to působivé," těší se jezdec Renaultu.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.