Letošní kalendář F1 by se kromě Imoly či Nürburgringu mohl těšit na další velký návrat. Podle nejnovějších zpráv by měl být brzy potvrzen návrat Velké ceny Turecka.
Pamatujete slavnou osmou zatáčku na tureckém okruhu? Už devět let v kalendáři F1 není, avšak v letošním roce by se na okruhu v Istanbul Parku měli opět prohánět formule 1.
Podle závodního ředitele F1, Michaela Masiho, by měl být finální kalendář potvrzen během během následujícího týdne či dvou. O nejposlednějších změnách a doplnění jsme vás informovali zde. A nejnovější zprávy hovoří o tom, že by se na závěr šampionátu se pojede v Turecku, následně v Bahrajnu a závěr v Abú Zabí. Celkový počet Velkých cen by tak měl být 17.
Na návrat Turecka se jezdci těší. "Bylo by to mega. Podle mě by to bylo zatraceně skvělé. Je to úžasný okruh, moc rád jsem tam závodil," uvedl pro Motorsport.com Romain Grosjean, který zde závodil a vítězil v sérii GP2.
Slavná osmá zatáčka by byla rozhodně výzvou. Podle Alexandra Albona by se v dnešních moderních formulích dala projet na plný plyn. Souhlasí s ním i Esteban Ocon. "Je to úžasný okruh, pokud se vrátí, bude to skvělé. Je to starý okruh, něco, co jsem sledoval jako mladší v televizi, ta zatáčka, plný plyn, bylo by to působivé," těší se jezdec Renaultu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.