Už od Velké ceny Belgie by měly začít platit nové technické směrnice,které zakážou využívání kvalifikačních motorových režimů. Informují o tom zahraniční novináři.
Zdá se, že ve světě Formule 1 nás čeká pořádný převrat. A to už velmi brzy. tTkat by se měl záležitosti velmi ožehavé - FIA totiž chce zakázat kvalifikační motorové režimy.
Dokonce už od GP Belgie, která je na programu za dva týdny. Právě tohle je na celé záležitosti patrně to nejpřekvapivější. O zákazu „párty módů" se totiž spekulovalo už delší dobu. Všeobecně se ale mělo za to, že FIA ho chce zavést až od příští sezony.
Chyba lávky. Razantní změny se dle všeho dočkáme už v Belgii. Zaručit by ji měla nová technická směrnice, která má týmům přikázat povinnost využívat tentýž motorový režim v kvalifikaci i závodě. S odkazem na své zdroje o tom informovalo hned několik renomovaných zahraničních portálů. Jednotlivé stáje o tom měly být informovány prostřednictvím oficiálního dopisu.
Je otázkou, jaká bude jejich reakce. Vyloučit nelze ani mohutné protesty, zvláště pak od týmů s motory Mercedes. Protože právě jejich kvalifikační režim je momentálně tím nejlepším. Naopak Honda, Renault a Ferrari si mohou mnout ruce. Italové přišli o svou loňskou výhodu kvůli zpřísněným regulím a Honda, s Renaultem svůj párty mód ještě nevyladili.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.