Red Bullu se nelíbí, že Mercedes poskytl svá data Racing Pointu, který okopíroval jejich loňský vůz W10. Žádá proto Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), aby v této kauze prověřila také roli mistrovské stáje. Její šéf Toto Wolff nicméně uvedl, že k soudu půjde rád - podle něj se oni ani jejich zákazník proti pravidlům nikterak neprovinili.
FIA minulý týden potrestala Racing Point pokutou (400 tis. Eur) a odebráním 15 mistrovských bodů za nelegální kopírování Mercedesu, konkrétně zadních brzdových kanálků, k nimž získali dokumentaci od německé stáje. Rozhodnutí vyvolalo řadu otázek ohledně toho, kam až mohou týmy ve své spolupráci zajít.
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera se provinil i Mercedes a chce, aby si FIA posvítila i na něj. "Chceme mít zcela jasno v tom, co bude a nebude dále povoleno. Jsme samozřejmě v jedinečné pozici díky tomu, že vlastníme 100 % dvou týmů. Vždy jsme se přesně drželi pravidel, jelikož ta v Concordské smlouvě jasně uvádějí, kdo je konstruktér."
"Podle nás to má tedy širší souvislost. Tohle není jen o brzdových kanálcích. Je to o tom, co je filozoficky dovoleno a co nikoliv. Vzhledem k Mercedesu určitě vyvstanou dotazy, protože pokud je dotčený tým vinný z toho, že informace obdržel, pak i tým, který je poskytl, také pravidla porušil. A to je něco, na co by se FIA měla podívat," vybízí Horner.
Mercedes se dostal pod drobnohled poté, co se ukázalo, že své díly Racing Pointu předal až 6. ledna 2020 - tedy poté, co byly brzdové kanálky přidány na seznam dílů, které si každý tým musí vyrobit sám. "Je to jako s opisování při testech. Jsou ti, kteří opisují, a ti, kteří test poskytnou druhým k opsání," přibližuje šéf Ferrari Mattia Binotto.
Tento spor se ještě potáhne. Ferrari, Renault i samotný Racing Point se proti verdiktu komisařů z minulého týdne hodlají odvolat, McLaren si to rozmyslel a včera z toho vycouval díky tomu, že FIA slíbila vyjasnění pravidel.
Šéf Mercedesu Toto Wolff nařčení odmítá, podle nich se proti pravidlům nikterak neprovinili, když Racing Pointu pomohli: "Proti nám nikdo neprotestoval neudělali jsme nic špatně. Pevně věřím, že Racing Point taky nic špatného neprovedl. myslím si, že když to dojde k Mezinárodnímu odvolacímu soudu, tak tam budou mít právníci jasný názor na tento případ, který stojí na velmi pevných pilířích, a proto jsou všichni kvůli tomu v pohodě."
Mohl by tento spor a nařčení Mercedesu z napomáhání k podvádění ovlivnit rozhodnutí Daimleru stáhnout se z F1? Pro mateřskou automobilku je v celosvětovém byznyse dobrá pověst klíčová, což si uvědomuje i Wolff: "Naše pověst je velmi důležitá. Ale zůstává neporušená. A pokud si někdo myslí, že jsme udělali něco špatně, měl by podat protest. A my k soudu půjdeme rádi."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.