Luca Di Montezemolo zažil s Ferrari řadu vrcholů i pádů. Byl to právě on, kdo automobilku vedl v časech hojnosti s Michaelem Schumacherem a je to právě on, kdo nese svůj podíl na nedobrém vstupu Ferrari do hybridní éry Formule 1, který se s červenými táhne dodnes.
Formule 1 se od roku 2014 ponořila do hybridní éry, ve které zatím bezvýhradně dominuje Mercedes. Stříbrné šípy získaly od zavedení nových motorových pravidel všechny tituly. Takovou dominanci svět nejrychlejších vozů snad ještě nezažil.
Dominanci, před kterou se musí sklonit i Ferrari. Nejslavnější stáj v historii Formule 1 zatím stále nemůže najít recept na zdolání bezchybného Mercedesu. Důvody této skutečnosti je ale třeba hledat mnohem hlouběji než letos, minulý rok či předminulý rok. Přesně o tom hovoří bývalý prezident Scuderie Luca Di Montezemolo.
„Když jsme se začali připravovat na vstup do hybridní éry, byl jsem prezidentem Ferrari já. Přijal jsem to, protože šlo o věc, která byla nevyhnutelná. Motorsport musel být zelenější," říká Montezemolo.
Jenže nejen on, ale i celé Maranello podcenilo náročnost takového kroku, což nyní dvaasedmdesátiletý rutinér zpětně přiznává. „Naše společnost neměla s touto technologií žádné zkušenosti, nebyla to věc, která by patřila do naší kultury. Podcenili jsme to" hlásí někdejší pravá ruka Enza Ferrariho.
A kdy mohou fanoušci Scuderie očekávat zlepšení? Mnoho z nich se upíná k revolučnímu roku 2022, ale ani tenhle termín nelze brát jako jistojistou záruku lepších zítřků.
„Formule 1 se hodně změnila. Je to jiný sport, než třeba deset nebo patnáct let dozadu. Jedno se ale nezměnilo, v těžkých časech musíte vždy držet pohromadě a chránit svoje lidi. Tak to teď musí udělat s Binottem, dobře ho znám, je to schopný chlap, ale musí mu dopřát klid."
„V časech Schumiho jsme měli opravdu silnou strukturu zaměstnanců, ale i tehdy jsme si museli projít těžkými okamžiky, abychom se mohli radovat," uzavírá Luca Di Montezemolo.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.