V přípravě na kvalifikaci dominovaly Mercedesy, které následoval Max Verstappen s Lancem Strollem. Sebastianu Vettelovi se ani tentokrát nevyhnuly technické problémy.
Příprava na odpolední kvalifikaci začala za ideálních podmínek. Jako první se na trať vydal Sebastian Vettel, který měl co dohánět, neboť technické problémy jej prakticky vyřadily z kompletního včerejšího programu.
Následovali další jezdci. Do čela se brzy dostala oba Mercedesy, naopak Alex Albon stál v garáži s problémem na pohonné jednotce. Jediný, kdo dokázal s tandemem stříbrných šípů držet krok byl Max Verstappen. Holanďan ztrácel na Hamiltona dvě desetiny.
Ostatní piloti už byli na hony vzdáleni. Konkrétně v rozmezí jedné vteřiny a více. Trápilo se Ferrari. Vettel s Leclercem měli se zkrocením svého vozu plno práce.
Čtvrt hodiny před koncem třetího tréninku vyjel na trať konečně i Alex Albon. Kolo thajského pilota Red Bulu bylo sice rozjeto dobře, jenže kvůli překročení traťových limitů nemohlo být započítáno.
Albonův týmový kolega Verstappen se mezi tím vyšvihl na druhou pozici za Bottase. O pár vteřin později si ale Hamilton vzal stříbrnou příčku zpět.
Trápila se Alfa i Haas. Za očekáváním byl i Racing Point, jemuž patřil přelom první a druhé desítky. Růžové vozy se ale na poslední chvíli přece jen zlepšily. Strollovi patřilo čtvrté místo, navrátilec Hulkenberg okupoval sedmou pozici.
Velmi dobře se naopak prezentovali McLaren s Renaultem. Právě stáj z Wokingu by mohla zaujmout pozici třetího nejrychlejšího.
Odpoledne je na programu kvalifikace.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.