V přípravě na kvalifikaci dominovaly Mercedesy, které následoval Max Verstappen s Lancem Strollem. Sebastianu Vettelovi se ani tentokrát nevyhnuly technické problémy.
Příprava na odpolední kvalifikaci začala za ideálních podmínek. Jako první se na trať vydal Sebastian Vettel, který měl co dohánět, neboť technické problémy jej prakticky vyřadily z kompletního včerejšího programu.
Následovali další jezdci. Do čela se brzy dostala oba Mercedesy, naopak Alex Albon stál v garáži s problémem na pohonné jednotce. Jediný, kdo dokázal s tandemem stříbrných šípů držet krok byl Max Verstappen. Holanďan ztrácel na Hamiltona dvě desetiny.
Ostatní piloti už byli na hony vzdáleni. Konkrétně v rozmezí jedné vteřiny a více. Trápilo se Ferrari. Vettel s Leclercem měli se zkrocením svého vozu plno práce.
Čtvrt hodiny před koncem třetího tréninku vyjel na trať konečně i Alex Albon. Kolo thajského pilota Red Bulu bylo sice rozjeto dobře, jenže kvůli překročení traťových limitů nemohlo být započítáno.
Albonův týmový kolega Verstappen se mezi tím vyšvihl na druhou pozici za Bottase. O pár vteřin později si ale Hamilton vzal stříbrnou příčku zpět.
Trápila se Alfa i Haas. Za očekáváním byl i Racing Point, jemuž patřil přelom první a druhé desítky. Růžové vozy se ale na poslední chvíli přece jen zlepšily. Strollovi patřilo čtvrté místo, navrátilec Hulkenberg okupoval sedmou pozici.
Velmi dobře se naopak prezentovali McLaren s Renaultem. Právě stáj z Wokingu by mohla zaujmout pozici třetího nejrychlejšího.
Odpoledne je na programu kvalifikace.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.