V přípravě na kvalifikaci dominovaly Mercedesy, které následoval Max Verstappen s Lancem Strollem. Sebastianu Vettelovi se ani tentokrát nevyhnuly technické problémy.
Příprava na odpolední kvalifikaci začala za ideálních podmínek. Jako první se na trať vydal Sebastian Vettel, který měl co dohánět, neboť technické problémy jej prakticky vyřadily z kompletního včerejšího programu.
Následovali další jezdci. Do čela se brzy dostala oba Mercedesy, naopak Alex Albon stál v garáži s problémem na pohonné jednotce. Jediný, kdo dokázal s tandemem stříbrných šípů držet krok byl Max Verstappen. Holanďan ztrácel na Hamiltona dvě desetiny.
Ostatní piloti už byli na hony vzdáleni. Konkrétně v rozmezí jedné vteřiny a více. Trápilo se Ferrari. Vettel s Leclercem měli se zkrocením svého vozu plno práce.
Čtvrt hodiny před koncem třetího tréninku vyjel na trať konečně i Alex Albon. Kolo thajského pilota Red Bulu bylo sice rozjeto dobře, jenže kvůli překročení traťových limitů nemohlo být započítáno.
Albonův týmový kolega Verstappen se mezi tím vyšvihl na druhou pozici za Bottase. O pár vteřin později si ale Hamilton vzal stříbrnou příčku zpět.
Trápila se Alfa i Haas. Za očekáváním byl i Racing Point, jemuž patřil přelom první a druhé desítky. Růžové vozy se ale na poslední chvíli přece jen zlepšily. Strollovi patřilo čtvrté místo, navrátilec Hulkenberg okupoval sedmou pozici.
Velmi dobře se naopak prezentovali McLaren s Renaultem. Právě stáj z Wokingu by mohla zaujmout pozici třetího nejrychlejšího.
Odpoledne je na programu kvalifikace.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.