Lando Norris chce letos porazit Ferrari. Pro McLaren by to prý byla velká událost.
Letošní rok je v podání McLarenu zatím velmi dobrý. Stáj z Wokingu pokračuje ve slibném rozletu, který započal už loni. Nová vedoucí struktura zkrátka funguje. Odpovídají tomu i výsledky. Letos je McLaren prozatímně na třetím místě v Poháru konstruktérů, přičemž tuto pozici by si rád udržel o celý zbytek ročníku.
„Máme možnost porazit Ferrari, chceme s nimi bojovat celou sezonu. Pokud by se nám je podařilo zdolat, tak by to byl velký úspěch, protože jde o stáj, která vyhrála spoustu závodů i šampionátů. Ukázalo by to náš další pokrok," líčí Norris.
V posledním měření sil na Hungaroringu se McLarenu příliš nedařilo. Nyní se kolotoč Formule 1 přesune do Silverstone, půjde tak o domácí závod Landa Norrise i celé stáje. Bez fanoušků to však nebude ono, což si talentovaný Brit plně uvědomuje.
„Atmosféra na závodech mi moc chybí. Je to jako když jsem závodil v nižších formulových sériích, na které moc lidí nechodilo. Jdete na okruh bez toho, abyste mohli jezdit pro fanoušky," lituje.
„Loňský závod na Silverstone byl mým prvním domácím závodem ve Formuli 1, Mám na něj úžasné vzpomínky, stejně tak na zdejší atmosféru a fanoušky," dodává Lando Norris.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.