Scuderia reaguje na katastrofální začátek sezony. Italská stáj nově zřídila oddělení vývoje výkonnosti, jemuž bude pomáhat i legendární Rory Byrne.
Ferrari reaguje na bídný vstup do letošní sezony. O nedostatcích letošního modelu Scuderie se toho už namluvilo a napsalo víc než dost. SF1000 zaostává ve všech ohledech, a v Maranellu jsou si toho dobře vědomi. Už na začátku tohoto týdne připustil Mattia Binotto organizační změny, které budou mít za cíl brzkou nápravu situace.
Nyní spatřily světlo světa první z nich. Ferrari zřídilo oddělení vývoje výkonnosti, jehož šéfem se stal ostřílený aerodynamik Enrico Cardile. Podle mnohých to ve skutečnosti znamená, že právě Cardile je novým technickým ředitelem italské stáje. Tato funkce byla totiž po povýšení Mattii Binotta formálně neobsazená.
Ještě zajímavější je ale to, koho bude mít Cardile po ruce. Nebude to nikdo jiný, než jeden ze strůjců zlaté éry Ferrari ze začátku tisíciletí - Rory Byrne.
Byrnemu je sice už dnes 76 let, což by ho předurčovalo spíše ke klidnému rodinnému životu a hraní si s vnoučaty, Scuderia však věří, že legendární konstruktér jí pomůže najít světlo na konci tunelu.
Není to poprvé, kdy má uznávaný Jihoafričan tahat Ferrari z bryndy. Naposledy k tomu došlo během ročníku 2012. Do něj červení vstoupili prachmizerně až komicky, pak ale povolali Byrneho a výsledek byl znát. Postupně došlo k výraznému nárůstu výkonnosti, díky němuž mohl Fernando Alonso bojovat o titul až do posledního závodu sezony.
Jak moc pomůže Rory Byrne tentokrát?
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.