Scuderia reaguje na katastrofální začátek sezony. Italská stáj nově zřídila oddělení vývoje výkonnosti, jemuž bude pomáhat i legendární Rory Byrne.
Ferrari reaguje na bídný vstup do letošní sezony. O nedostatcích letošního modelu Scuderie se toho už namluvilo a napsalo víc než dost. SF1000 zaostává ve všech ohledech, a v Maranellu jsou si toho dobře vědomi. Už na začátku tohoto týdne připustil Mattia Binotto organizační změny, které budou mít za cíl brzkou nápravu situace.
Nyní spatřily světlo světa první z nich. Ferrari zřídilo oddělení vývoje výkonnosti, jehož šéfem se stal ostřílený aerodynamik Enrico Cardile. Podle mnohých to ve skutečnosti znamená, že právě Cardile je novým technickým ředitelem italské stáje. Tato funkce byla totiž po povýšení Mattii Binotta formálně neobsazená.
Ještě zajímavější je ale to, koho bude mít Cardile po ruce. Nebude to nikdo jiný, než jeden ze strůjců zlaté éry Ferrari ze začátku tisíciletí - Rory Byrne.
Byrnemu je sice už dnes 76 let, což by ho předurčovalo spíše ke klidnému rodinnému životu a hraní si s vnoučaty, Scuderia však věří, že legendární konstruktér jí pomůže najít světlo na konci tunelu.
Není to poprvé, kdy má uznávaný Jihoafričan tahat Ferrari z bryndy. Naposledy k tomu došlo během ročníku 2012. Do něj červení vstoupili prachmizerně až komicky, pak ale povolali Byrneho a výsledek byl znát. Postupně došlo k výraznému nárůstu výkonnosti, díky němuž mohl Fernando Alonso bojovat o titul až do posledního závodu sezony.
Jak moc pomůže Rory Byrne tentokrát?
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.