Mario Andretti je přesvědčen, že politické snahy Lewise Hamiltona už v poslední době přerostly hranice Formule 1. Někdejší pilot by chtěl, aby se politika do sportu nemíchala.
Lewis Hamilton je v současnosti jeden z nejzkušenějších jezdců ve startovním poli Formule 1. Pětatřicetiletý Brit momentálně sbírá s Mercedesem úspěch za úspěchem, a snad i proto chce uplatnit svůj vliv také celospolečensky. Ne vždy se to ale setká s pochopením.
Jedním z těch, kteří Hamiltonovy kroky odsuzují, je bývalý pilot Mario Andretti. Andrettimu se nelíbí, že Hamilton míchá dohromady sport a politiku. Podle něj by to takhle být nemělo.
„Byl bych pro, aby se politika do sportu nemíchala,, každý má právo na své názory, ale na jejich vyjádření existuje vždy správné místo i čas. Souhlasím s bojem proti rasismu, nicméně z mého pohledu už to zašlo moc daleko."
"Mám pocit, že jeho aktivity už přerostly Formuli 1, nevím, proč je tak konfliktní," naráží Andretti na některé postoje Lewise Hamiltona.
„V amerických sériích jsme už měli jezdce černé barvy pleti, nikdy v tom nebyl problém. Vítali jsme je, dodnes patří mezi naše kamarády. Vím, že jich je dnes ve světě motorsportu málo, ale vždy záleží na výsledcích. Když je máte, tak místo dostanete, právě o ně tu totiž jde," pokračuje Andretti a dodává "Nechápu, jaký má význam nalakovat auta na černo, co to komu přinese?" ptá se.
Reakce samotného Hamiltona na sebe nenechala dlouho čekat. Šestinásobný šampion uvedl, že Mario Andretti patří do staré školy. Právě proto prý dostatečně nechápe podstatu boje za rovnoprávnost.
„Část starší generace prostě pořád ignoruje, že máme problém. Já budu dál bojovat za změnu, doufám, že tento pán (Andretti), jehož jsem respektoval, si dopřeje určitý čas a dodatečně si věci nastuduje," vzkazuje Hamilton.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.