Mario Andretti je přesvědčen, že politické snahy Lewise Hamiltona už v poslední době přerostly hranice Formule 1. Někdejší pilot by chtěl, aby se politika do sportu nemíchala.
Lewis Hamilton je v současnosti jeden z nejzkušenějších jezdců ve startovním poli Formule 1. Pětatřicetiletý Brit momentálně sbírá s Mercedesem úspěch za úspěchem, a snad i proto chce uplatnit svůj vliv také celospolečensky. Ne vždy se to ale setká s pochopením.
Jedním z těch, kteří Hamiltonovy kroky odsuzují, je bývalý pilot Mario Andretti. Andrettimu se nelíbí, že Hamilton míchá dohromady sport a politiku. Podle něj by to takhle být nemělo.
„Byl bych pro, aby se politika do sportu nemíchala,, každý má právo na své názory, ale na jejich vyjádření existuje vždy správné místo i čas. Souhlasím s bojem proti rasismu, nicméně z mého pohledu už to zašlo moc daleko."
"Mám pocit, že jeho aktivity už přerostly Formuli 1, nevím, proč je tak konfliktní," naráží Andretti na některé postoje Lewise Hamiltona.
„V amerických sériích jsme už měli jezdce černé barvy pleti, nikdy v tom nebyl problém. Vítali jsme je, dodnes patří mezi naše kamarády. Vím, že jich je dnes ve světě motorsportu málo, ale vždy záleží na výsledcích. Když je máte, tak místo dostanete, právě o ně tu totiž jde," pokračuje Andretti a dodává "Nechápu, jaký má význam nalakovat auta na černo, co to komu přinese?" ptá se.
Reakce samotného Hamiltona na sebe nenechala dlouho čekat. Šestinásobný šampion uvedl, že Mario Andretti patří do staré školy. Právě proto prý dostatečně nechápe podstatu boje za rovnoprávnost.
„Část starší generace prostě pořád ignoruje, že máme problém. Já budu dál bojovat za změnu, doufám, že tento pán (Andretti), jehož jsem respektoval, si dopřeje určitý čas a dodatečně si věci nastuduje," vzkazuje Hamilton.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.