Scuderia zažívá katastrofální vstup do sezony, její monopost zaostává ve všech směrech, navíc zlepšení nepřijde hned. Je si toho dobře vědom i Mattia Binotto.
Závod na Hungaroringu, to byla pro Ferrari další blamáž. Bez přehánění. Sebastian Vettel sice obsadil šesté místo, ale výkon SF1000 rozhodně nepřesvědčil. Jeho týmový kolega Charles Leclerc dopadl ještě hůř. Mladý Monačan doplatil na zvolenou strategii, navíc ani rychlostně na tom nebyl ideálně. Výsledek? Až jedenácté místo a v kolonce bodů nelichotivá nula.
„Musíme pochopit, proč jsme tak moc pomalí. Už v Barceloně jsme věděli, že na tom nebudeme ideálně, ale míra naší nekonkurenceschopnosti nás nakonec překvapila. Že to bude až tak špatné, to jsme nečekali," přiznává šéf týmu Mattia Binotto.
Švýcar přitom jedním dechem dodává, že návrat na správnou cestu nějakou chvíli potrvá. Zázraky od Ferrari rozhodně nečekejte, ostatně tady by asi neměl okamžitý účinek ani kouzelný prsten ze seriálu Arabela.
„Po úvodních třech závodech se musíme vrátit domů a vše pečlivě analyzovat. Je třeba, abychom se zlepšili ve všech oblastech, současná situace v týmu je nepřípustná, každý jednotlivec musí svou vlastní práci rozebrat. Celkové zlepšení ale nepřijde hned, je to běh na dlouhou trať."
A recept na zlepšení? Binotto mluví o agresivním přístupu, potažmo zkoušení nových nápadů a experimentování.
„Musíme sportovně i organizačně nabrat nový směr. Je potřeba, abychom měli kuráž, jak už jsem ale řekl, ke zlepšení nedojde hned," uzavírá šéf Ferrari.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.