Scuderia zažívá katastrofální vstup do sezony, její monopost zaostává ve všech směrech, navíc zlepšení nepřijde hned. Je si toho dobře vědom i Mattia Binotto.
Závod na Hungaroringu, to byla pro Ferrari další blamáž. Bez přehánění. Sebastian Vettel sice obsadil šesté místo, ale výkon SF1000 rozhodně nepřesvědčil. Jeho týmový kolega Charles Leclerc dopadl ještě hůř. Mladý Monačan doplatil na zvolenou strategii, navíc ani rychlostně na tom nebyl ideálně. Výsledek? Až jedenácté místo a v kolonce bodů nelichotivá nula.
„Musíme pochopit, proč jsme tak moc pomalí. Už v Barceloně jsme věděli, že na tom nebudeme ideálně, ale míra naší nekonkurenceschopnosti nás nakonec překvapila. Že to bude až tak špatné, to jsme nečekali," přiznává šéf týmu Mattia Binotto.
Švýcar přitom jedním dechem dodává, že návrat na správnou cestu nějakou chvíli potrvá. Zázraky od Ferrari rozhodně nečekejte, ostatně tady by asi neměl okamžitý účinek ani kouzelný prsten ze seriálu Arabela.
„Po úvodních třech závodech se musíme vrátit domů a vše pečlivě analyzovat. Je třeba, abychom se zlepšili ve všech oblastech, současná situace v týmu je nepřípustná, každý jednotlivec musí svou vlastní práci rozebrat. Celkové zlepšení ale nepřijde hned, je to běh na dlouhou trať."
A recept na zlepšení? Binotto mluví o agresivním přístupu, potažmo zkoušení nových nápadů a experimentování.
„Musíme sportovně i organizačně nabrat nový směr. Je potřeba, abychom měli kuráž, jak už jsem ale řekl, ke zlepšení nedojde hned," uzavírá šéf Ferrari.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.