Scuderia zažívá katastrofální vstup do sezony, její monopost zaostává ve všech směrech, navíc zlepšení nepřijde hned. Je si toho dobře vědom i Mattia Binotto.
Závod na Hungaroringu, to byla pro Ferrari další blamáž. Bez přehánění. Sebastian Vettel sice obsadil šesté místo, ale výkon SF1000 rozhodně nepřesvědčil. Jeho týmový kolega Charles Leclerc dopadl ještě hůř. Mladý Monačan doplatil na zvolenou strategii, navíc ani rychlostně na tom nebyl ideálně. Výsledek? Až jedenácté místo a v kolonce bodů nelichotivá nula.
„Musíme pochopit, proč jsme tak moc pomalí. Už v Barceloně jsme věděli, že na tom nebudeme ideálně, ale míra naší nekonkurenceschopnosti nás nakonec překvapila. Že to bude až tak špatné, to jsme nečekali," přiznává šéf týmu Mattia Binotto.
Švýcar přitom jedním dechem dodává, že návrat na správnou cestu nějakou chvíli potrvá. Zázraky od Ferrari rozhodně nečekejte, ostatně tady by asi neměl okamžitý účinek ani kouzelný prsten ze seriálu Arabela.
„Po úvodních třech závodech se musíme vrátit domů a vše pečlivě analyzovat. Je třeba, abychom se zlepšili ve všech oblastech, současná situace v týmu je nepřípustná, každý jednotlivec musí svou vlastní práci rozebrat. Celkové zlepšení ale nepřijde hned, je to běh na dlouhou trať."
A recept na zlepšení? Binotto mluví o agresivním přístupu, potažmo zkoušení nových nápadů a experimentování.
„Musíme sportovně i organizačně nabrat nový směr. Je potřeba, abychom měli kuráž, jak už jsem ale řekl, ke zlepšení nedojde hned," uzavírá šéf Ferrari.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.