HUNGARORING - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů dosahovali piloti v jednotlivých sektorech okruhu a komu to jezdilo nejlépe na rovinkách? Jaké strategie vycházejí nejlépe pro Velkou cenu Maďarska?
Hamilton si vyjel již 90. pole-position své kariéry poté, co předvedl nejlepší časy ve všech sektorech a nechal za sebou zklamaného Bottase, který dal dohromady čisté kolo. Lewis navíc překonal kvalifikační rekord z loňska o více než sekundu, byť traťové podmínky nebyly nejlepší.
90 poles in F17 poles in HungaryGo onboard with @LewisHamilton for the lap that took him there 🍿🚀#HungarianGP 🇭🇺 #F1 @pirellisport pic.twitter.com/eABZb93oV9
— Formula 1 (@F1) July 18, 2020To se podařilo i Strollovi s Racing Pointem, který překvapivě obsadil druhou řadu - svůj loňský kvalifikační čas zlepšil až o 3,165 sekundy. Skvělou formu monopostu kopírujícího loňský Mercedes W10 potvrdil čtvrtým místem Pérez, jemuž dnes odpoledne nebylo dobře a během kvalifikace se mu dle svých slov točilo v hlavě. Jenže ztráta růžových už dosahovala skoro sekundu, což dokresluje ohromnou převahu mistrovského týmu.
Třetí řada patří Ferrari, které se překvapivě zlepšilo proti minulému týdnu, zatímco opačné překvapení zažil Red Bull poté, co Gasly vypadl již v Q2 a Verstappen dosáhl jen na 7. příčku. Rakouský tým má potíže s aerodynamikou, odtrhává se mu proudění u nových dílů, což ani během noční směny jeho mechanici nedokázali opravit.
McLaren skončil těsně za Verstappenem, s půl sekundovým náskokem před zbytkem středu pole v podobě Renaultu či AlphyTauri. Skvělý výkon zopakoval Russell, jenž to s Williamsem dotáhl opět na 12. pozici.
Maximální rychlostiNa speed-trapu dosahovaly nejvyšší rychlosti Racing Pointy, Red Bull byls Hondou o 1,9 km/h pomalejší, Ricciardo s Renaultem ztrácel 6,9 km/h a Giovinazzi s Ferrari 7,0 km/h. Vůbec nejpomalejší byla obě tovární Ferrari, které letos proti loňsku volí více přítlaku, jenže jejich motor na Mercedes ztrácí kolem 20 koní.
Pneumatiky a strategieNejrychlejší strategií pro Velkou cenu Maďarska vypsanou na 70. kol je jediná zastávka s přezutím ze středně-tvrdé směsi na měkkou po 35 - 40 okruzích.
Druhou nejrychlejší je dvojzastávka s dvěma stinty po 21 - 25 kolech na měkké směsi a se závěrečným stintem o 20 - 28 kolech na středně-tvrdé. Strategie měkká - tvrdá o jedné zastávce po 28 - 34 je ještě pomalejší.
Středně-tvrdé pneumatiky jsou přibližně o půl sekundy na kolo pomalejší než měkké, mají však nižší degradaci a déle vydrží, což může sehrát svou roli obzvlášť v zítřejším teplejším počasí.
Another landmark in the extraordinary career of @LewisHamilton He becomes the first driver in F1 history to record 90 pole positions #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/MrCgkxZJ7P
— Formula 1 (@F1) July 18, 2020Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.