HUNGARORING - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů dosahovali piloti v jednotlivých sektorech okruhu a komu to jezdilo nejlépe na rovinkách? Jaké strategie vycházejí nejlépe pro Velkou cenu Maďarska?
Hamilton si vyjel již 90. pole-position své kariéry poté, co předvedl nejlepší časy ve všech sektorech a nechal za sebou zklamaného Bottase, který dal dohromady čisté kolo. Lewis navíc překonal kvalifikační rekord z loňska o více než sekundu, byť traťové podmínky nebyly nejlepší.
90 poles in F17 poles in HungaryGo onboard with @LewisHamilton for the lap that took him there 🍿🚀#HungarianGP 🇭🇺 #F1 @pirellisport pic.twitter.com/eABZb93oV9
— Formula 1 (@F1) July 18, 2020To se podařilo i Strollovi s Racing Pointem, který překvapivě obsadil druhou řadu - svůj loňský kvalifikační čas zlepšil až o 3,165 sekundy. Skvělou formu monopostu kopírujícího loňský Mercedes W10 potvrdil čtvrtým místem Pérez, jemuž dnes odpoledne nebylo dobře a během kvalifikace se mu dle svých slov točilo v hlavě. Jenže ztráta růžových už dosahovala skoro sekundu, což dokresluje ohromnou převahu mistrovského týmu.
Třetí řada patří Ferrari, které se překvapivě zlepšilo proti minulému týdnu, zatímco opačné překvapení zažil Red Bull poté, co Gasly vypadl již v Q2 a Verstappen dosáhl jen na 7. příčku. Rakouský tým má potíže s aerodynamikou, odtrhává se mu proudění u nových dílů, což ani během noční směny jeho mechanici nedokázali opravit.
McLaren skončil těsně za Verstappenem, s půl sekundovým náskokem před zbytkem středu pole v podobě Renaultu či AlphyTauri. Skvělý výkon zopakoval Russell, jenž to s Williamsem dotáhl opět na 12. pozici.
Maximální rychlostiNa speed-trapu dosahovaly nejvyšší rychlosti Racing Pointy, Red Bull byls Hondou o 1,9 km/h pomalejší, Ricciardo s Renaultem ztrácel 6,9 km/h a Giovinazzi s Ferrari 7,0 km/h. Vůbec nejpomalejší byla obě tovární Ferrari, které letos proti loňsku volí více přítlaku, jenže jejich motor na Mercedes ztrácí kolem 20 koní.
Pneumatiky a strategieNejrychlejší strategií pro Velkou cenu Maďarska vypsanou na 70. kol je jediná zastávka s přezutím ze středně-tvrdé směsi na měkkou po 35 - 40 okruzích.
Druhou nejrychlejší je dvojzastávka s dvěma stinty po 21 - 25 kolech na měkké směsi a se závěrečným stintem o 20 - 28 kolech na středně-tvrdé. Strategie měkká - tvrdá o jedné zastávce po 28 - 34 je ještě pomalejší.
Středně-tvrdé pneumatiky jsou přibližně o půl sekundy na kolo pomalejší než měkké, mají však nižší degradaci a déle vydrží, což může sehrát svou roli obzvlášť v zítřejším teplejším počasí.
Another landmark in the extraordinary career of @LewisHamilton He becomes the first driver in F1 history to record 90 pole positions #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/MrCgkxZJ7P
— Formula 1 (@F1) July 18, 2020Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.