HUNGARORING - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů dosahovali piloti v jednotlivých sektorech okruhu a komu to jezdilo nejlépe na rovinkách? Jaké strategie vycházejí nejlépe pro Velkou cenu Maďarska?
Hamilton si vyjel již 90. pole-position své kariéry poté, co předvedl nejlepší časy ve všech sektorech a nechal za sebou zklamaného Bottase, který dal dohromady čisté kolo. Lewis navíc překonal kvalifikační rekord z loňska o více než sekundu, byť traťové podmínky nebyly nejlepší.
90 poles in F17 poles in HungaryGo onboard with @LewisHamilton for the lap that took him there 🍿🚀#HungarianGP 🇭🇺 #F1 @pirellisport pic.twitter.com/eABZb93oV9
— Formula 1 (@F1) July 18, 2020To se podařilo i Strollovi s Racing Pointem, který překvapivě obsadil druhou řadu - svůj loňský kvalifikační čas zlepšil až o 3,165 sekundy. Skvělou formu monopostu kopírujícího loňský Mercedes W10 potvrdil čtvrtým místem Pérez, jemuž dnes odpoledne nebylo dobře a během kvalifikace se mu dle svých slov točilo v hlavě. Jenže ztráta růžových už dosahovala skoro sekundu, což dokresluje ohromnou převahu mistrovského týmu.
Třetí řada patří Ferrari, které se překvapivě zlepšilo proti minulému týdnu, zatímco opačné překvapení zažil Red Bull poté, co Gasly vypadl již v Q2 a Verstappen dosáhl jen na 7. příčku. Rakouský tým má potíže s aerodynamikou, odtrhává se mu proudění u nových dílů, což ani během noční směny jeho mechanici nedokázali opravit.
McLaren skončil těsně za Verstappenem, s půl sekundovým náskokem před zbytkem středu pole v podobě Renaultu či AlphyTauri. Skvělý výkon zopakoval Russell, jenž to s Williamsem dotáhl opět na 12. pozici.
Maximální rychlostiNa speed-trapu dosahovaly nejvyšší rychlosti Racing Pointy, Red Bull byls Hondou o 1,9 km/h pomalejší, Ricciardo s Renaultem ztrácel 6,9 km/h a Giovinazzi s Ferrari 7,0 km/h. Vůbec nejpomalejší byla obě tovární Ferrari, které letos proti loňsku volí více přítlaku, jenže jejich motor na Mercedes ztrácí kolem 20 koní.
Pneumatiky a strategieNejrychlejší strategií pro Velkou cenu Maďarska vypsanou na 70. kol je jediná zastávka s přezutím ze středně-tvrdé směsi na měkkou po 35 - 40 okruzích.
Druhou nejrychlejší je dvojzastávka s dvěma stinty po 21 - 25 kolech na měkké směsi a se závěrečným stintem o 20 - 28 kolech na středně-tvrdé. Strategie měkká - tvrdá o jedné zastávce po 28 - 34 je ještě pomalejší.
Středně-tvrdé pneumatiky jsou přibližně o půl sekundy na kolo pomalejší než měkké, mají však nižší degradaci a déle vydrží, což může sehrát svou roli obzvlášť v zítřejším teplejším počasí.
Another landmark in the extraordinary career of @LewisHamilton He becomes the first driver in F1 history to record 90 pole positions #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/MrCgkxZJ7P
— Formula 1 (@F1) July 18, 2020Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.