Po pátečních trénincích na velkou cenu Štýrska panuje u Red Bullu spokojenost. Max Verstappen věří, že se vydali správným směrem a doufá v útok na příčky nejvyšší. V rozhovoru dnes také objasnil, koho by preferoval jako svého týmového kolegu.
Minulý týden Maxe Verstappena během pátečních tréninků trápily obrubníky. V neděli se konce prvního letošního závodu F1 za volantem nedočkal, do cíle totiž kvůli technickým potížím s motorem nedojel.
Dnes si však jízdu v autě a na stejném okruhu velmi pochvaloval. Ve druhém tréninku se navíc blýskl nejlepším časem a to o čtyři setiny před druhým Bottasem. "Máme mnohem lepší pocit než minulý pátek a dozvěděli jsme se o autě hodně věcí. Minulý týden to bylo horší a tak jsme se to snažili napravit. Prozatím je to mnohem lepší. Vypadá to, že jsme se vydali správným směrem, " uvedl pilot Red Bullu.
Zítra má pršet, nicméně Verstappen si věří. "Nevím, zda máme na to vyhrát, to se uvidí v neděli. Ale jisté je, že dnešní den byl proti minulému pátku pozitivní. Nevím, zda to zítra zvládneme na pole position, ale myslím, že když ne, tak to stále můžeme dokázat v neděli," dodal.
Co se Red Bullu týče, hodně se v padoku také hovoří o možném návratu jejich odchovance a čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela. A jak se na to dívá současná hvězda týmu? V pondělí zněla jeho odpověď na toto téma následovně: "Dva vítězní jezdci v jednom týmu mohou fungovat. Neměl bych se Sebem jako týmovým kolegou problém. Ale není to moje rozhodnutí. Nikdy jsem s ním nepracoval, ale obecně bych s tím problém neměl. Každý závodník chce vyhrávat."
Ale toto tvrzení po pár dnech objasnil a uvedl na pravou míru. Prý byla daná odpověď jen zdvořilostní, protože při tomto rozhovoru Vettel seděl přímo vedle něj. Osobně by prý preferoval nechat si stávajícího kolegu Albona. "Musím říci, že jsem s ním spokojen. Je to dobrý kluk v týmu. Je dobrý při nastavování auta a je rychlý, proto nemyslím, že je změna nutná," uvedl pro deník Racer Verstappen. Znovu však dodal, že toto rozhodnutí není na něm.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.