Druhý trénink na GP Štýrska patřil Maxi Verstappenovi. Solidně se prezentují Racing Pointy, kdežto nedaří se Haasu.
Také ve druhém tréninku kralovalo slunečné počasí. Během tohoto víkendu dost možná naposledy, protože zítra se má zatáhnout, navíc ve hře je zároveň intenzivní déšť.
Měřená kola na sebe nenechala dlouho čekat. Kroužili Albon, Leclrec, Vettel, Bottas, Hamilton i mnozí další. K vidění byly všechny tři sady pneumatik alokované na tento závodní víkend.
Poklidný průběh odpoledního programu narušil po patnácti minutách Daniel Ricciardo. Australan ve službách Renaultu nezvládl svůj vůz a havaroval. Došlo k tomu v závěrečné pasáži okruhu. Rána vypadala tvrdě, avšak třicetiletý závodník vystoupil ze svého vozu bez následků. Následovala desetiminutová přestávka, ve které bylo potřeba odklidit pochroumaný Renault, respektive opravit poškozenou bariéru.
Hned po restartu se na trať vydal Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem. Holanďan si do vysílačky stěžoval na nedostatečný výkon svého pohonného agregátu.
Ve skvělých výkonech pokračoval Racing Point - Pérez a Stroll si pro sebe zarezervovali první dvě příčky průběžného pořad. Brzy poté ale Kanaďana předstihli Albon s Norissem. Pérez však na první příčce zatím zůstal.
Verstappen nakonec Hondu dokázal rozchodit, načež zajel čas, díky čemuž poskočil na druhou příčku. Výlet mimo trať si neodpustil Albon, nejednalo se však o nic závažného. Red Bull vyšel z tohoto incidentu bez poškození.
Pokračovalo se kvalifikačními simulacemi. Nejlepší čas v nich zajel Verstappen, těsně následovaný Bottasem a Pérezem. Mexičan by tak mohl být černým koněm zbytku víkendu. Nedařilo se Hamiltonovi. Šestinásobný šampion ztratil na první místo masivních sedm desetin. Ještě hůř si počínalo Ferrari. Leclercovi patřila devátá pozice, kdežto Vettelovi byl jeho nejrychlejší čas odebrán kvůli překročení limitu tratě.
Pěkně zajel pátý Sainz, který tentokrát zastínil kolegu Norrise. Nejpomalejší byl tentokrát Haas, jeho jezdci obsadili poslední dvě příčky výsledkové listiny.
Závěr druhého tréninku patřil už tradičně dlouhým jízdám. Zde vypadal nejlépe Mercedes. Bez šancí však není ani Red Bull a Racing Point.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.