Druhý trénink na GP Štýrska patřil Maxi Verstappenovi. Solidně se prezentují Racing Pointy, kdežto nedaří se Haasu.
Také ve druhém tréninku kralovalo slunečné počasí. Během tohoto víkendu dost možná naposledy, protože zítra se má zatáhnout, navíc ve hře je zároveň intenzivní déšť.
Měřená kola na sebe nenechala dlouho čekat. Kroužili Albon, Leclrec, Vettel, Bottas, Hamilton i mnozí další. K vidění byly všechny tři sady pneumatik alokované na tento závodní víkend.
Poklidný průběh odpoledního programu narušil po patnácti minutách Daniel Ricciardo. Australan ve službách Renaultu nezvládl svůj vůz a havaroval. Došlo k tomu v závěrečné pasáži okruhu. Rána vypadala tvrdě, avšak třicetiletý závodník vystoupil ze svého vozu bez následků. Následovala desetiminutová přestávka, ve které bylo potřeba odklidit pochroumaný Renault, respektive opravit poškozenou bariéru.
Hned po restartu se na trať vydal Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem. Holanďan si do vysílačky stěžoval na nedostatečný výkon svého pohonného agregátu.
Ve skvělých výkonech pokračoval Racing Point - Pérez a Stroll si pro sebe zarezervovali první dvě příčky průběžného pořad. Brzy poté ale Kanaďana předstihli Albon s Norissem. Pérez však na první příčce zatím zůstal.
Verstappen nakonec Hondu dokázal rozchodit, načež zajel čas, díky čemuž poskočil na druhou příčku. Výlet mimo trať si neodpustil Albon, nejednalo se však o nic závažného. Red Bull vyšel z tohoto incidentu bez poškození.
Pokračovalo se kvalifikačními simulacemi. Nejlepší čas v nich zajel Verstappen, těsně následovaný Bottasem a Pérezem. Mexičan by tak mohl být černým koněm zbytku víkendu. Nedařilo se Hamiltonovi. Šestinásobný šampion ztratil na první místo masivních sedm desetin. Ještě hůř si počínalo Ferrari. Leclercovi patřila devátá pozice, kdežto Vettelovi byl jeho nejrychlejší čas odebrán kvůli překročení limitu tratě.
Pěkně zajel pátý Sainz, který tentokrát zastínil kolegu Norrise. Nejpomalejší byl tentokrát Haas, jeho jezdci obsadili poslední dvě příčky výsledkové listiny.
Závěr druhého tréninku patřil už tradičně dlouhým jízdám. Zde vypadal nejlépe Mercedes. Bez šancí však není ani Red Bull a Racing Point.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.