Nejrychlejší čas prvního tréninku patřil Sergiu Pérezovi. Dobře si počínal rovněž Mercedes a Red Bull. Naopak nevýrazné bylo Ferrari.
Ještě před prvním tréninkem došlo k oznámení nového závodu. To, o čem se dlouho spekulovalo, bylo dnes definitivně odsouhlaseno. Formule 1 zavítá během září do Mugella.
Po týdnu se kolotoč Formule 1 znovu roztočil na rakouském Red Bull Ringu. Tentokrát v rámci GP Štýrska. Jezdce i týmy přivítalo slunečné počasí, podmínky na trati byli ideální, čemuž odpovídal i provoz, který se okamžitě po zhasnutí červeného světla na konci boxové uličky spustil.
Řada stájí využila první tréninkové jízdy k testování aerodynamiky. Tak jako Alfa Romeo, která kroužila s měřící soustavou upevněnou kolem svého vozu. Stejný postup zvolil taktéž Renault.
Do kokpitu závodního vozu se vrátil Robert Kubica.. Polák dostal v prvním tréninku u Alfy Romeo přednost před Antoniem Giovinazzim. Debut si odbyl Jack Aitken, jenž se posadil do Williamsu.
První měřený čas zaznamenal Carlos Sainz. Brzy se přidal Alex Albon, který byl mírně rychlejší, než Španěl ve službách McLarenu.
Po patnácti minutách vyjel na trať Charles Leclerc s vylepšeným Ferrari. Jeho první čas byl ale pouze zahřívací. Hodinu před koncem prvního tréninku přišly první žluté vlajky. Postaral se o ně Nicholas Latifi, který se svým Williamsem zastavil na trati. Pravděpodobně kvůli motoru.
Padesát minut před vypršením stanoveného času vévodil výsledkové listině Max Verstappen, následovali Pérez a Albon. Za nimi se seřadilo duo z McLarenu.
Nevýrazně si počínalo Ferrari. Leclercovi patřila osmá příčka, Vettel byl dokonce mimo nejlepší desítku.Hned poté se ale předvedl alespoň Monačan, neboť se dokázal vyhoupnout na druhou příčku. Jeho vůz byl v té době osazen červenými pneumatikami.
Přibývající čas patřil Racing Pojntu a Mercedesu.Právě piloti těchto stájí totiž zajížděli nejrychlejší kola.
Nejlépe na tom byl Pérez, za ním se seřadil Verstappen, respektive Bottas s Hamiltonem. Ferrari patřilo umístění na rozhraní první, potažmo druhé desítky. Solidně vypadal McLaren i Ricciardo. Technické problémy potkaly Magnussena s Raikkonenem. Druhý trénink odstartuje od 15:00.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.