Nejrychlejší čas prvního tréninku patřil Sergiu Pérezovi. Dobře si počínal rovněž Mercedes a Red Bull. Naopak nevýrazné bylo Ferrari.
Ještě před prvním tréninkem došlo k oznámení nového závodu. To, o čem se dlouho spekulovalo, bylo dnes definitivně odsouhlaseno. Formule 1 zavítá během září do Mugella.
Po týdnu se kolotoč Formule 1 znovu roztočil na rakouském Red Bull Ringu. Tentokrát v rámci GP Štýrska. Jezdce i týmy přivítalo slunečné počasí, podmínky na trati byli ideální, čemuž odpovídal i provoz, který se okamžitě po zhasnutí červeného světla na konci boxové uličky spustil.
Řada stájí využila první tréninkové jízdy k testování aerodynamiky. Tak jako Alfa Romeo, která kroužila s měřící soustavou upevněnou kolem svého vozu. Stejný postup zvolil taktéž Renault.
Do kokpitu závodního vozu se vrátil Robert Kubica.. Polák dostal v prvním tréninku u Alfy Romeo přednost před Antoniem Giovinazzim. Debut si odbyl Jack Aitken, jenž se posadil do Williamsu.
První měřený čas zaznamenal Carlos Sainz. Brzy se přidal Alex Albon, který byl mírně rychlejší, než Španěl ve službách McLarenu.
Po patnácti minutách vyjel na trať Charles Leclerc s vylepšeným Ferrari. Jeho první čas byl ale pouze zahřívací. Hodinu před koncem prvního tréninku přišly první žluté vlajky. Postaral se o ně Nicholas Latifi, který se svým Williamsem zastavil na trati. Pravděpodobně kvůli motoru.
Padesát minut před vypršením stanoveného času vévodil výsledkové listině Max Verstappen, následovali Pérez a Albon. Za nimi se seřadilo duo z McLarenu.
Nevýrazně si počínalo Ferrari. Leclercovi patřila osmá příčka, Vettel byl dokonce mimo nejlepší desítku.Hned poté se ale předvedl alespoň Monačan, neboť se dokázal vyhoupnout na druhou příčku. Jeho vůz byl v té době osazen červenými pneumatikami.
Přibývající čas patřil Racing Pojntu a Mercedesu.Právě piloti těchto stájí totiž zajížděli nejrychlejší kola.
Nejlépe na tom byl Pérez, za ním se seřadil Verstappen, respektive Bottas s Hamiltonem. Ferrari patřilo umístění na rozhraní první, potažmo druhé desítky. Solidně vypadal McLaren i Ricciardo. Technické problémy potkaly Magnussena s Raikkonenem. Druhý trénink odstartuje od 15:00.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.