Nejrychlejší čas prvního tréninku patřil Sergiu Pérezovi. Dobře si počínal rovněž Mercedes a Red Bull. Naopak nevýrazné bylo Ferrari.
Ještě před prvním tréninkem došlo k oznámení nového závodu. To, o čem se dlouho spekulovalo, bylo dnes definitivně odsouhlaseno. Formule 1 zavítá během září do Mugella.
Po týdnu se kolotoč Formule 1 znovu roztočil na rakouském Red Bull Ringu. Tentokrát v rámci GP Štýrska. Jezdce i týmy přivítalo slunečné počasí, podmínky na trati byli ideální, čemuž odpovídal i provoz, který se okamžitě po zhasnutí červeného světla na konci boxové uličky spustil.
Řada stájí využila první tréninkové jízdy k testování aerodynamiky. Tak jako Alfa Romeo, která kroužila s měřící soustavou upevněnou kolem svého vozu. Stejný postup zvolil taktéž Renault.
Do kokpitu závodního vozu se vrátil Robert Kubica.. Polák dostal v prvním tréninku u Alfy Romeo přednost před Antoniem Giovinazzim. Debut si odbyl Jack Aitken, jenž se posadil do Williamsu.
První měřený čas zaznamenal Carlos Sainz. Brzy se přidal Alex Albon, který byl mírně rychlejší, než Španěl ve službách McLarenu.
Po patnácti minutách vyjel na trať Charles Leclerc s vylepšeným Ferrari. Jeho první čas byl ale pouze zahřívací. Hodinu před koncem prvního tréninku přišly první žluté vlajky. Postaral se o ně Nicholas Latifi, který se svým Williamsem zastavil na trati. Pravděpodobně kvůli motoru.
Padesát minut před vypršením stanoveného času vévodil výsledkové listině Max Verstappen, následovali Pérez a Albon. Za nimi se seřadilo duo z McLarenu.
Nevýrazně si počínalo Ferrari. Leclercovi patřila osmá příčka, Vettel byl dokonce mimo nejlepší desítku.Hned poté se ale předvedl alespoň Monačan, neboť se dokázal vyhoupnout na druhou příčku. Jeho vůz byl v té době osazen červenými pneumatikami.
Přibývající čas patřil Racing Pojntu a Mercedesu.Právě piloti těchto stájí totiž zajížděli nejrychlejší kola.
Nejlépe na tom byl Pérez, za ním se seřadil Verstappen, respektive Bottas s Hamiltonem. Ferrari patřilo umístění na rozhraní první, potažmo druhé desítky. Solidně vypadal McLaren i Ricciardo. Technické problémy potkaly Magnussena s Raikkonenem. Druhý trénink odstartuje od 15:00.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.