Zahraniční novináří hovoří o tom, že Sebastian Vettel má nakročeno k návratu do Red Bullu, kde by vystřídal Alexe Albona.
Schyluje se k dalšímu velkému návratu? Řada zdrojů tvrdí, že ano. V hlavních rolích by se tentokrát měli objevit Sebastian Vettel a Red Bull. Tvrdí to respektovaný novinář se zaměřením na Formuli 1 Christian Nimmervoll.
Podle jeho zdrojů už dokonce započala konkrétní jednání. Hlavní slovo si měl vzít majitel koncernu Red Bull Dietrich Mateschitz, který (údajně) pověřil Helmuta Marka, aby Vettelovi zajistil místo v týmu. Nebylo by to zas až takovým překvapením. Zvlášť když si uvědomíme, jak silné renomé si Vettel u Red Bullu získal.
Jeho čtyři tituly spojené s touto značkou, už mu nikdo neodpáře. A i když se i po něm objevili u Rudých býků nadaní piloti, Seb je stále jediným, kdo dokázal nápojovému gigantovi přivést mistrovský titul
Taková „maličkost" už ve vás pocit vděčnosti zanechá. Právě tohle jsou dost možná hlavní argumenty, jimiž se momentálně Mateschitz řídí.
Třebaže Helmut Marko možnost Vettelova angažování rázně popírá, ale to dělal ještě minulý týden rovněž Cyril Abiteboul, když se ho ptali na příchod Fernanda Alonsa. Jak to dopadlo, to máme v živé paměti všichni.
Formule 1 je v tomhle extrémně specifické prostředí. S trochou nadsázky se dá říct, že se stane přesně to, co zúčastněné strany nejvíc popírají. Z tohoto pohledu by Vettelův návrat do Red Bullu patrně nikoho nepřekvapil.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.