Zahraniční novináří hovoří o tom, že Sebastian Vettel má nakročeno k návratu do Red Bullu, kde by vystřídal Alexe Albona.
Schyluje se k dalšímu velkému návratu? Řada zdrojů tvrdí, že ano. V hlavních rolích by se tentokrát měli objevit Sebastian Vettel a Red Bull. Tvrdí to respektovaný novinář se zaměřením na Formuli 1 Christian Nimmervoll.
Podle jeho zdrojů už dokonce započala konkrétní jednání. Hlavní slovo si měl vzít majitel koncernu Red Bull Dietrich Mateschitz, který (údajně) pověřil Helmuta Marka, aby Vettelovi zajistil místo v týmu. Nebylo by to zas až takovým překvapením. Zvlášť když si uvědomíme, jak silné renomé si Vettel u Red Bullu získal.
Jeho čtyři tituly spojené s touto značkou, už mu nikdo neodpáře. A i když se i po něm objevili u Rudých býků nadaní piloti, Seb je stále jediným, kdo dokázal nápojovému gigantovi přivést mistrovský titul
Taková „maličkost" už ve vás pocit vděčnosti zanechá. Právě tohle jsou dost možná hlavní argumenty, jimiž se momentálně Mateschitz řídí.
Třebaže Helmut Marko možnost Vettelova angažování rázně popírá, ale to dělal ještě minulý týden rovněž Cyril Abiteboul, když se ho ptali na příchod Fernanda Alonsa. Jak to dopadlo, to máme v živé paměti všichni.
Formule 1 je v tomhle extrémně specifické prostředí. S trochou nadsázky se dá říct, že se stane přesně to, co zúčastněné strany nejvíc popírají. Z tohoto pohledu by Vettelův návrat do Red Bullu patrně nikoho nepřekvapil.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.