Nejen španělská média už mají jasno. Fernando Alonso se údajně s Renaultem vrací do Formule 1. Definitivní razítko má přijít během nejbližších hodin.
Tak pozor. Vypadá to, že události kolem druhého pilota Renaultu pro sezonu 2021 nabraly rychlý a snad i nečekaný spád. Sedačka vedle Estebana Ocona totiž podle posledních informací připadne Fernandu Alonsovi.
Potvrzení by mělo přijít už ve středu. S třaskavou novinkou přišla nejdříve španělská média, následovaly zdroje z Francie a Itálie. K těm se před několika hodinami přidala rovněž respektovaná BBC. Tvrdí, že má Alonsův návrat potvrzený z několika na sobě nezávislých zdrojů.
Novináři ze Španělska hovoří o tom, že šéf Renaultu Cyril Abiteboul, sdělil informaci o Alonsově comebacku několika svým mechanikům. A to už během předchozího závodního víkendu. Zároveň měl dodat, že potvrzení pro veřejnost přijde velmi brzy.
Jednalo by se o obnovení slavného spojení. Alonso zažil v barvách Renaultu své největší úspěchy, vždyť získal coby pilot francouzské automobilky dva světové šampionáty.
Vedení týmu z Enstone má údajně v plánu využít Alonsova angažmá k pojištění dlouhodobé účasti ve Formuli 1. I o tom hovoří žurnalisté z Alonsovi domoviny. Podpis slavného jména tohoto formátu prý rozptýlí úvahy nejvyšších manažerů o stažení se ze světa královny motorsportu.
Sám Alonso dal seriálu sbohem na konci roku 2018, kdy odešel z tehdy trápícího se McLarenu. Jeho cíl je jasný - mít vůz, který zabojuje o titul mistra světa. Bude to právě Renault, kdo mu ho poskytne?
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.