Nejen španělská média už mají jasno. Fernando Alonso se údajně s Renaultem vrací do Formule 1. Definitivní razítko má přijít během nejbližších hodin.
Tak pozor. Vypadá to, že události kolem druhého pilota Renaultu pro sezonu 2021 nabraly rychlý a snad i nečekaný spád. Sedačka vedle Estebana Ocona totiž podle posledních informací připadne Fernandu Alonsovi.
Potvrzení by mělo přijít už ve středu. S třaskavou novinkou přišla nejdříve španělská média, následovaly zdroje z Francie a Itálie. K těm se před několika hodinami přidala rovněž respektovaná BBC. Tvrdí, že má Alonsův návrat potvrzený z několika na sobě nezávislých zdrojů.
Novináři ze Španělska hovoří o tom, že šéf Renaultu Cyril Abiteboul, sdělil informaci o Alonsově comebacku několika svým mechanikům. A to už během předchozího závodního víkendu. Zároveň měl dodat, že potvrzení pro veřejnost přijde velmi brzy.
Jednalo by se o obnovení slavného spojení. Alonso zažil v barvách Renaultu své největší úspěchy, vždyť získal coby pilot francouzské automobilky dva světové šampionáty.
Vedení týmu z Enstone má údajně v plánu využít Alonsova angažmá k pojištění dlouhodobé účasti ve Formuli 1. I o tom hovoří žurnalisté z Alonsovi domoviny. Podpis slavného jména tohoto formátu prý rozptýlí úvahy nejvyšších manažerů o stažení se ze světa královny motorsportu.
Sám Alonso dal seriálu sbohem na konci roku 2018, kdy odešel z tehdy trápícího se McLarenu. Jeho cíl je jasný - mít vůz, který zabojuje o titul mistra světa. Bude to právě Renault, kdo mu ho poskytne?
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.