Max Verstappen přiznal, že během přestávky vynucené pandemií koronaviru se na simulátor Red Bullu nedostal ani jednou. Kvůli zpřísněným opatřením v Evropě také neměl ani jednu příležitost svézt se s monopostem Red Bullu po okruhu. K řízení se ovšem dostal.
Vzhledem k tomu, že žije v Monaku, neměl kvůli karanténním opatřením možnost jednoduše cestovat do továrny týmu do Velké Británie, proto raději zůstával doma a účastnil se jen několika virtuálních závodů. Nedorazil ani na natáčecí den Red Bull minulý týden do Silverstone, protože by po příletu musel automaticky putovat do izolace.
"Nešlo to, aniž bych nemusel na dva týdny do karantény. Ale nemyslím si, že by to bylo rozumné vzhledem k nadcházejícím rušným týdnům," popisuje Verstappen. V továrně týmu tak dle svých slov strávil "nula dní."
Proč tedy do Británie nedorazil ještě před tím, než byla přijata karanténní opatření pro cizince? "Protože jsme nevěděli, k čemu dojde, na kterou trať se vydáme. A samozřejmě jsme byli uzavřeni, takže jsem nemohl tak snadno opustit Monako," pokračuje 22letý jezdec.
Cítí se být kvůli tomu v nevýhodě proti svým soupeřům? "Nemyslím si, že by v tom byl velký rozdíl. Je to samozřejmě vždy příjemné, ale pro mě - být dva týdny v karanténě kvůli 50 km ve voze, to není dostatečně ospravedlněné."
"Raději jsem zůstal doma a ty dva týdny trochu více trénoval a raději se dostal sem ze svého domova, místo toho, abych na cestách trávil dva týdny a žil jenom z toho, co máte v kufru. Nemyslím si, že by to byl velký problém," říká Verstappen, který už je pochopitelně v Rakousku.
"Jezdím už pár let. Nepůjde o novou trať, jezdili jsme v Barceloně. Přestávka byla trochu delší než obvykle, ale když naskočíte na kolo, i když jste třeba rok nejezdili, tak stále víte, co máte dělat. Nečekám tedy žádné drama," dodává pilot Red Bullu.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.