Max Verstappen přiznal, že během přestávky vynucené pandemií koronaviru se na simulátor Red Bullu nedostal ani jednou. Kvůli zpřísněným opatřením v Evropě také neměl ani jednu příležitost svézt se s monopostem Red Bullu po okruhu. K řízení se ovšem dostal.
Vzhledem k tomu, že žije v Monaku, neměl kvůli karanténním opatřením možnost jednoduše cestovat do továrny týmu do Velké Británie, proto raději zůstával doma a účastnil se jen několika virtuálních závodů. Nedorazil ani na natáčecí den Red Bull minulý týden do Silverstone, protože by po příletu musel automaticky putovat do izolace.
"Nešlo to, aniž bych nemusel na dva týdny do karantény. Ale nemyslím si, že by to bylo rozumné vzhledem k nadcházejícím rušným týdnům," popisuje Verstappen. V továrně týmu tak dle svých slov strávil "nula dní."
Proč tedy do Británie nedorazil ještě před tím, než byla přijata karanténní opatření pro cizince? "Protože jsme nevěděli, k čemu dojde, na kterou trať se vydáme. A samozřejmě jsme byli uzavřeni, takže jsem nemohl tak snadno opustit Monako," pokračuje 22letý jezdec.
Cítí se být kvůli tomu v nevýhodě proti svým soupeřům? "Nemyslím si, že by v tom byl velký rozdíl. Je to samozřejmě vždy příjemné, ale pro mě - být dva týdny v karanténě kvůli 50 km ve voze, to není dostatečně ospravedlněné."
"Raději jsem zůstal doma a ty dva týdny trochu více trénoval a raději se dostal sem ze svého domova, místo toho, abych na cestách trávil dva týdny a žil jenom z toho, co máte v kufru. Nemyslím si, že by to byl velký problém," říká Verstappen, který už je pochopitelně v Rakousku.
"Jezdím už pár let. Nepůjde o novou trať, jezdili jsme v Barceloně. Přestávka byla trochu delší než obvykle, ale když naskočíte na kolo, i když jste třeba rok nejezdili, tak stále víte, co máte dělat. Nečekám tedy žádné drama," dodává pilot Red Bullu.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.