Max Verstappen přiznal, že během přestávky vynucené pandemií koronaviru se na simulátor Red Bullu nedostal ani jednou. Kvůli zpřísněným opatřením v Evropě také neměl ani jednu příležitost svézt se s monopostem Red Bullu po okruhu. K řízení se ovšem dostal.
Vzhledem k tomu, že žije v Monaku, neměl kvůli karanténním opatřením možnost jednoduše cestovat do továrny týmu do Velké Británie, proto raději zůstával doma a účastnil se jen několika virtuálních závodů. Nedorazil ani na natáčecí den Red Bull minulý týden do Silverstone, protože by po příletu musel automaticky putovat do izolace.
"Nešlo to, aniž bych nemusel na dva týdny do karantény. Ale nemyslím si, že by to bylo rozumné vzhledem k nadcházejícím rušným týdnům," popisuje Verstappen. V továrně týmu tak dle svých slov strávil "nula dní."
Proč tedy do Británie nedorazil ještě před tím, než byla přijata karanténní opatření pro cizince? "Protože jsme nevěděli, k čemu dojde, na kterou trať se vydáme. A samozřejmě jsme byli uzavřeni, takže jsem nemohl tak snadno opustit Monako," pokračuje 22letý jezdec.
Cítí se být kvůli tomu v nevýhodě proti svým soupeřům? "Nemyslím si, že by v tom byl velký rozdíl. Je to samozřejmě vždy příjemné, ale pro mě - být dva týdny v karanténě kvůli 50 km ve voze, to není dostatečně ospravedlněné."
"Raději jsem zůstal doma a ty dva týdny trochu více trénoval a raději se dostal sem ze svého domova, místo toho, abych na cestách trávil dva týdny a žil jenom z toho, co máte v kufru. Nemyslím si, že by to byl velký problém," říká Verstappen, který už je pochopitelně v Rakousku.
"Jezdím už pár let. Nepůjde o novou trať, jezdili jsme v Barceloně. Přestávka byla trochu delší než obvykle, ale když naskočíte na kolo, i když jste třeba rok nejezdili, tak stále víte, co máte dělat. Nečekám tedy žádné drama," dodává pilot Red Bullu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.