Šéf Red Bullu Christian Horner si pochvaluje, že jeho tým je navzdory koronavirovým omezujícím opatřením a opožděnému začátku připraven na start nové sezóny vůbec nejlépe od roku 2013, kdy ještě se Sebastianem Vettelem naposledy získal titul mistrů světa.
První dva závody se pojedou na domácí trati týmu ve Spielbergu, kde Max Verstappen v posledních dvou letech vždy dosáhl na vítězství i přes dominantní formu Mercedesu, který se kvůli chybnému výpočtu trápil s chlazením svého vozu ve vyšší nadmořské výšce s řidším vzduchem.
V letošních předsezónních testech byl Verstappen o půl sekundy pomalejší než Bottas s Mercedesem, Red Bull však ve svém tajnůstkářském programu nepředvedl plný potenciál svého vozu, navíc měl Max nazuty tvrdší pneumatiky než Fin.
"Bude to vzrušující, intenzivní rok. Závody půjdou rychle po sobě. A já cítím, že do sezóny vstupujeme lépe připravení, nebo asi vůbec nejlépe od doku 2013," těší Hornera, jenž už je se svým týmem připraven v Rakousku, kde zítra začínají první tréninky.
"Vstoupíme do ní po našem nejlepším mimo sezónním období v hybridní éře. Přijde mi, že v našem druhém roce s Hondou je vše lépe integrováno, teď je velkou součástí našeho týmu. A my jsme nadšeni a opravdu nažhaveni na závodění," pokračuje šéf Red Bullu.
Minulý týden testoval s novým vozem v Silverstone, kam dorazil pouze Alexander Albon. "Pro tým šlo o extrémně užitečný nácvik nových procedur s osobními ochrannými pomůckami atd. Bylo to zkrátka dobré si znovu projít základy - zastávky a některé zásadní věci, abychom oprášili pavučiny," komentuje Horner.
"Stejně užitečné to bylo i pro Alexe. Samozřejmě, že vstupuje teprve do svého druhého ročníku velkých cen, takže se mu těch 100 km ve voze hodilo. Rozhodli jsme se již celkem dávno, že Maxe nebudeme vystavovat karanténě. 50 km odpovídajících jen několika kolům v Rakousku by nevyvážilo přínosy," vysvětluje.
"Takže ano, šlo o užitečné cvičení. Bylo to fajn vidět auta znovu jezdit a příjemné pozorovat tým, jak se dostal hned pod dvě sekundy při zastávkách v boxech," oceňuje Horner. Dočká se v neděli třetího vítězství na domácí půdě v řadě za sebou? Ferrari zřejmě moc zlobit nebude, novinky hodlá přivézt až do Maďarska, ale Mercedes již stejnou chybu jako minulý rok neudělá.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.