Šéf Red Bullu Christian Horner si pochvaluje, že jeho tým je navzdory koronavirovým omezujícím opatřením a opožděnému začátku připraven na start nové sezóny vůbec nejlépe od roku 2013, kdy ještě se Sebastianem Vettelem naposledy získal titul mistrů světa.
První dva závody se pojedou na domácí trati týmu ve Spielbergu, kde Max Verstappen v posledních dvou letech vždy dosáhl na vítězství i přes dominantní formu Mercedesu, který se kvůli chybnému výpočtu trápil s chlazením svého vozu ve vyšší nadmořské výšce s řidším vzduchem.
V letošních předsezónních testech byl Verstappen o půl sekundy pomalejší než Bottas s Mercedesem, Red Bull však ve svém tajnůstkářském programu nepředvedl plný potenciál svého vozu, navíc měl Max nazuty tvrdší pneumatiky než Fin.
"Bude to vzrušující, intenzivní rok. Závody půjdou rychle po sobě. A já cítím, že do sezóny vstupujeme lépe připravení, nebo asi vůbec nejlépe od doku 2013," těší Hornera, jenž už je se svým týmem připraven v Rakousku, kde zítra začínají první tréninky.
"Vstoupíme do ní po našem nejlepším mimo sezónním období v hybridní éře. Přijde mi, že v našem druhém roce s Hondou je vše lépe integrováno, teď je velkou součástí našeho týmu. A my jsme nadšeni a opravdu nažhaveni na závodění," pokračuje šéf Red Bullu.
Minulý týden testoval s novým vozem v Silverstone, kam dorazil pouze Alexander Albon. "Pro tým šlo o extrémně užitečný nácvik nových procedur s osobními ochrannými pomůckami atd. Bylo to zkrátka dobré si znovu projít základy - zastávky a některé zásadní věci, abychom oprášili pavučiny," komentuje Horner.
"Stejně užitečné to bylo i pro Alexe. Samozřejmě, že vstupuje teprve do svého druhého ročníku velkých cen, takže se mu těch 100 km ve voze hodilo. Rozhodli jsme se již celkem dávno, že Maxe nebudeme vystavovat karanténě. 50 km odpovídajících jen několika kolům v Rakousku by nevyvážilo přínosy," vysvětluje.
"Takže ano, šlo o užitečné cvičení. Bylo to fajn vidět auta znovu jezdit a příjemné pozorovat tým, jak se dostal hned pod dvě sekundy při zastávkách v boxech," oceňuje Horner. Dočká se v neděli třetího vítězství na domácí půdě v řadě za sebou? Ferrari zřejmě moc zlobit nebude, novinky hodlá přivézt až do Maďarska, ale Mercedes již stejnou chybu jako minulý rok neudělá.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.