Šéf Red Bullu Christian Horner si pochvaluje, že jeho tým je navzdory koronavirovým omezujícím opatřením a opožděnému začátku připraven na start nové sezóny vůbec nejlépe od roku 2013, kdy ještě se Sebastianem Vettelem naposledy získal titul mistrů světa.
První dva závody se pojedou na domácí trati týmu ve Spielbergu, kde Max Verstappen v posledních dvou letech vždy dosáhl na vítězství i přes dominantní formu Mercedesu, který se kvůli chybnému výpočtu trápil s chlazením svého vozu ve vyšší nadmořské výšce s řidším vzduchem.
V letošních předsezónních testech byl Verstappen o půl sekundy pomalejší než Bottas s Mercedesem, Red Bull však ve svém tajnůstkářském programu nepředvedl plný potenciál svého vozu, navíc měl Max nazuty tvrdší pneumatiky než Fin.
"Bude to vzrušující, intenzivní rok. Závody půjdou rychle po sobě. A já cítím, že do sezóny vstupujeme lépe připravení, nebo asi vůbec nejlépe od doku 2013," těší Hornera, jenž už je se svým týmem připraven v Rakousku, kde zítra začínají první tréninky.
"Vstoupíme do ní po našem nejlepším mimo sezónním období v hybridní éře. Přijde mi, že v našem druhém roce s Hondou je vše lépe integrováno, teď je velkou součástí našeho týmu. A my jsme nadšeni a opravdu nažhaveni na závodění," pokračuje šéf Red Bullu.
Minulý týden testoval s novým vozem v Silverstone, kam dorazil pouze Alexander Albon. "Pro tým šlo o extrémně užitečný nácvik nových procedur s osobními ochrannými pomůckami atd. Bylo to zkrátka dobré si znovu projít základy - zastávky a některé zásadní věci, abychom oprášili pavučiny," komentuje Horner.
"Stejně užitečné to bylo i pro Alexe. Samozřejmě, že vstupuje teprve do svého druhého ročníku velkých cen, takže se mu těch 100 km ve voze hodilo. Rozhodli jsme se již celkem dávno, že Maxe nebudeme vystavovat karanténě. 50 km odpovídajících jen několika kolům v Rakousku by nevyvážilo přínosy," vysvětluje.
"Takže ano, šlo o užitečné cvičení. Bylo to fajn vidět auta znovu jezdit a příjemné pozorovat tým, jak se dostal hned pod dvě sekundy při zastávkách v boxech," oceňuje Horner. Dočká se v neděli třetího vítězství na domácí půdě v řadě za sebou? Ferrari zřejmě moc zlobit nebude, novinky hodlá přivézt až do Maďarska, ale Mercedes již stejnou chybu jako minulý rok neudělá.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.