Podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula má jeho stáj na seznamu potenciálních jezdeckých kandidátů Sebastiana Vettela a Valtteriho Bottase. Fernanda Alonsa nikoliv.
Sezona 2020 ještě ani nezačala a přestupový kolotoč se už točí na plné obrátky. Nevyhnul se mu ani Renault. Francouzská stáj přijde na konci tohoto ročníku o Daniela Ricciarda, přičemž jméno jeho nástupce ještě oznámeno nebylo.
Zdálo se, že nejžhavějším kandidátem na uvolněnou sedačku by mohl být Fernando Alonso. Dvojnásobný mistr světa se netají touhou návratu do Formule 1, avšak šéf Renaultu Cyril Abiteboul nyní řekl, že Španěl na seznamu kandidátů není. Je však otázkou, zda se tomuto tvrzení dá věřit, nebo jestli je to jen součást vyjednávacích her. Možné jsou obě varianty.
Podle Abiteboula se Renault momentálně zajímá především o tandem Valtteri Bottas - Sebastian Vettel. Pozice prvně jmenovaného není u Stříbrných šípů dvakrát ideální. Smlouvu má jen do konce tohoto ročníku a řekněme si upřímně, že to jestli bude pokračovat, závisí především na rozhodnutí Lewise Hamiltona. Jinak by Valtteri u Mercedesu zřejmě už nějaký ten pátek nepůsobil.
Sebastian Vettel je pro ročník 2021 zatím bez sedačky. Zkušenosti čtyřnásobného šampiona by se francouzské automobilce nadmíru hodily. Mohl by to být klíčový prvek v návratu zpět na vrchol.
„Máme víc možností. Nevylučujeme ani volbu z naší jezdecké akademie, ale zatím nepadlo žádné konkrétní rozhodnutí. Variantou je Valtteri Bottas. Jde o pilota, který dokázal zatopit Hamiltonovi, navíc je stále motivovaný a chce něco dokázat." popisuje Abiteboul.
„Pak je tu samozřejmě Vettel. Jeho zkušenosti jsou neoddiskutovatelné. Jestliže má motivaci, tak i o něj bychom měli zájem," dodává.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.