Charles Leclerc směsicí svých vlastností bývalému šéfovi Sauberu Beatovi Zehnderovi připomíná Michaela Schumachera a Kimiho Räikkönena, s nimiž v minulosti rovněž spolupracoval. Jeho kvality oceňuje rovněž bývalý týmový kolega Marcus Ericsson.
Mladý Monačan vstoupil do Formule 1 v sezóně 2018 se Sauberem, o rok později už postoupil k Ferrari, kde zazářil po boku zkušeného Sebastiana Vettela. V šampionátu čtyřnásobného mistra světa, jehož Scuderia zpočátku protěžovala, bodově dokonce předčil. Díky tomu si vysloužil dlouhodobou smlouvu se Scuderií, kde zůstane minimálně do konce roku 2024.
"Šlo o velmi dobrou sezónu, bylo to velmi zajímavé pracovat znovu s mladým děckem. Už jsme to dříve zažili, ale poprvé po dlouhé době jsme měli nováčka, velmi zvláštního jezdce s velmi zvláštním přístupem," popisuje Zehnder, jenž pracoval dlouhá léta pomáhal vést závodní tým Sauberu.
"Nikdy předtím jsem neviděl takového pilota, jako je Charles. A bylo to znovu velkou odměnu za veškerou tu práci, kterou jsme odvedli, za všechna ta náročná období, pracovat opět s dítětem," vzpomíná dále na úspěšnou sezónu, v níž nasbírali 48 bodů a skončili v šampionátu konstruktérů na osmé příčce - Leclerc jich přitom vybojoval 38.
"Na základě jeho rychlosti jsem vždy říkal, že je jako Kimi Räikkönen. A svým pracovním přístupem mi připomínal Michaela [Schumachera]. Dejte mu dobré auto, a určitě se stane mistrem světa," nepochybuje Zehnder o schopnostech 22letého jezdce Ferrari, které po sezóně vymění jeho týmové kolegy: Sebastiana Vettela nahradí Carlos Sainz z McLarenu.
Zehnder u Sauberu pracoval od roku 1987 a zažil Schumachera ještě tehdy, když před svým debutem v F1 závodil se sportovními vozy. S Räikkönenem se poprvé setkal v roce 2000, kdy se připravoval na svou první sezónu se švýcarským týmem o rok později. S Kimim se pak opět setkal minulý rok, kdy se Fin vrátil z Ferrari do Hinwilu.
Potenciál Leclerca brzy rozpoznal také týmový kolega ze Sauberu, Marcus Ericsson: "Hned jsem dokázal říct, že tento kluk je zvláštní, že jde o mimořádný talent. Když jsem viděl, že jde do Ferrari proti Vettelovi, tak jsem věděl, že bude super konkurenceschopný. Ale možná ne až tak dobrý, jak byl hned ve svém prvním roce u Ferrari."
"Věděl jsem, že je velmi zvláštním pilotem a talentem. Rozhodně mi pomohl ukázat, jakým jezdcem jsem já. Myslím, že když se loni vydal k Ferrari, za které loni jezdil, tak mi to rovněž určitým způsobem pomohlo," dodává Ericsson, jenž u Alfy Romeo (bývalého Sauberu) působí jako rezervní pilot.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.