Mercedes před první velkou cenou sezóny 2020 zamíří k dvoudennímu testu do britského Silverstone, kde se do tempa po delší přestávce dostanou oba jeho závodní piloti: Valtteri Bottas i Lewis Hamilton, jimž během pandemie Covid-19 chyběla praxe.
Formule 1 podobně jako ostatní sporty tři měsíce stála, první závod je naplánován na 5. července v Rakousku. Piloti si stěžují, že během té doby vyšli z cviku, proto mistrovská stáj pro své jezdce přichystala test s dva roky starým monopostem.
"Valtteri bude jezdit v úterý a Lewis ve středu s Mercedesem W09 z roku 2018 v rámci dvoudenního testu, během kterého si tým procvičí protokoly před tím, než se příští měsíc vrátí v Rakousku k závodění," potvrzuje Mercedes.
Pravidla neumožňují jízdy s aktuálními monoposty kromě dvou filmovacích dní omezených pod dozorem FIA pouze na 100 km na nezávodních pneumatikách, dva roky staré auto je však v pořádku.
NEWS: We'll be back on track next week @SilverstoneUK! Valtteri (Tuesday) and Lewis (Wednesday) will drive the 2018 Mercedes W09 in a two-day test as the team practises protocols ahead of returning to racing in Austria next month 👊 pic.twitter.com/yMOTqnajiA
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 4, 2020S takovou technikou není ujetá vzdálenost nikterak limitována, i v tomto případě ale musí jít o "pouze o pneumatiky vyrobené zvlášť pro tento účel."
Mercedes také musí podle regulí obeznámit Mezinárodní automobilovou federací (FIA) o tom, s jakými vozy bude testovat, kdo usedne za volant, co bude povahou testu, jak dlouho potrvá a jaký tím sleduje účel.
Pro Hamiltona a Bottase to bude příští týden cenná příležitost, jak oprášit své umění, praxi získají mechanici i inženýři týmu. Piloti po takovém testu touží, Lando Norris z McLarenu k tomu například tento týden využil monopost Formule 3.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.