Formule 1 je postavena před otázku, jak zaručit co největší stabilitu sportu. V honbě za splněním této nelehké mise se týmy rozhodly navrhnout další sérii úsporných kroků. Je mezi nimi výraznější snížení rozpočtového stropu i aerodynamický handicap.
Týmy Formule 1 stále přemýšlí o tom, jak ušetřit. Aktuální ekonomická krize totiž postavila celý sport před otázku vlastní životaschopnosti. Nyní se zdá, že první úsporný balíček bude brzy schválen.
Co obsahuje? Tak především poměrně výrazné snížení rozpočtového stropu. Ten byl původně stanoven na 175 milionů dolarů, přičemž v platnost měl vejít počínaje sezonou 2021.
Jenže vše bude nakonec jinak, neboť rozpočtový strop se nakonec smrsknul k hodnotě 145 milionů dolarů. A to není vše. V ročníku 2022 budou moci týmy operovat s rozpočtem ve výši 140 milionů, snížený o dalších pět milionů pak přijde na řadu s rokem 2023.
Další novinkou je takzvaný aerodynamický handicap. V čem spočívá? Prakticky jde o jakousi formu „trestu za úspěch". Vítěz Poháru konstruktérů se bude muset vypořádat s redukcí času, který může strávit v aerodynamickém tunelu. Všechny další týmy jej budou mít v závislosti na umístění vyšší. Nejvíce prostoru pro vypilování aerodynamiky pak dostane poslední tým v hodnocení PK.
Všechny změny ještě musí posvětit Světová rada motorsportu. Avšak to už by měla být pouze formalita.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.