Daniel Ricciardo měl závod v Monaku roku 2016 rozjetý výborně, jenže chyba mechaniků jej o takřka jistý triumf připravila.
V těchto dnech by za normálních okolností probíhala GP Monaka. Jenže dobře známé události konání legendárního závodu v ulicích Monte Carla zamezily. Pojďme si proto alespoň zavzpomínat.
Monacký závod už napsal spoustu příběhů, přičemž některé byly dost hektické. Tak jako ten z roku 2016. O titul si to v dané sezoně rozdávali Nico Rosberg a Lewis Hamilton, avšak v Monaku si nejlepší výchozí pozici vyjel Daniel Ricciardo s Red Bullem.
Australan dobře odstartoval. Jeho tempo bylo excelentní, což dokazoval neustále se zvyšující náskok na nejbližšího pronásledovatele, kterým byl Lewis Hamilton. Ale pak to přišlo. Ricciardovi zlomil pomyslný vaz jeho vlastní tým. Mechanici Red Bullu totiž neměli při zastávce v boxech připraveny pneumatiky. Rezultovala z toho velká časová ztráta a nakonec i ztráta vedoucí pozice, na kterou se vyšvihl Lewis Hamilton. V té době trojnásobný mistr světa už monackou kostičku nepustil.
Ricciardo, jenž je jinak znám jako velký pohodář, neskrýval na stupních vítězů své zklamání. „Byl jsem hodně naštvaný. Cítil jsem prostě jen vztek. Nechtěl jsme být ani na pódiu. Tu situaci si pamatuju i dnes do nejmenších detailů. Po závodě za mnou na pokoj přišel Helmut Marko a řekl jen: omlouvám se," vzpomíná Ricciardo.
Rodák z Perthu, který nedávno oznámil svůj přestup z Renaultu do McLarenu, se ale svého monackého vítězství přece jen dočkal. Stalo se tak o dva roky později, tedy v sezoně 2018.
„Musím přiznat, že vzpomínky na tu katastrofu během monackého závodu v roce 2016, jsem vzpomínal i o dva roky později. Byl jsem nervózní a říkal si, abychom to zase neztratili. Nakonec to vyšlo, přičemž já si to nejvíc užil v týdnu po Velké ceně. Byl to moc hezký pocit. Víte jak... Když v Monaku vedete při nájezdu do první zatáčky, tak si závod můžete prohrát už jen sami," uzavírá Ricciardo.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.