Daniel Ricciardo měl závod v Monaku roku 2016 rozjetý výborně, jenže chyba mechaniků jej o takřka jistý triumf připravila.
V těchto dnech by za normálních okolností probíhala GP Monaka. Jenže dobře známé události konání legendárního závodu v ulicích Monte Carla zamezily. Pojďme si proto alespoň zavzpomínat.
Monacký závod už napsal spoustu příběhů, přičemž některé byly dost hektické. Tak jako ten z roku 2016. O titul si to v dané sezoně rozdávali Nico Rosberg a Lewis Hamilton, avšak v Monaku si nejlepší výchozí pozici vyjel Daniel Ricciardo s Red Bullem.
Australan dobře odstartoval. Jeho tempo bylo excelentní, což dokazoval neustále se zvyšující náskok na nejbližšího pronásledovatele, kterým byl Lewis Hamilton. Ale pak to přišlo. Ricciardovi zlomil pomyslný vaz jeho vlastní tým. Mechanici Red Bullu totiž neměli při zastávce v boxech připraveny pneumatiky. Rezultovala z toho velká časová ztráta a nakonec i ztráta vedoucí pozice, na kterou se vyšvihl Lewis Hamilton. V té době trojnásobný mistr světa už monackou kostičku nepustil.
Ricciardo, jenž je jinak znám jako velký pohodář, neskrýval na stupních vítězů své zklamání. „Byl jsem hodně naštvaný. Cítil jsem prostě jen vztek. Nechtěl jsme být ani na pódiu. Tu situaci si pamatuju i dnes do nejmenších detailů. Po závodě za mnou na pokoj přišel Helmut Marko a řekl jen: omlouvám se," vzpomíná Ricciardo.
Rodák z Perthu, který nedávno oznámil svůj přestup z Renaultu do McLarenu, se ale svého monackého vítězství přece jen dočkal. Stalo se tak o dva roky později, tedy v sezoně 2018.
„Musím přiznat, že vzpomínky na tu katastrofu během monackého závodu v roce 2016, jsem vzpomínal i o dva roky později. Byl jsem nervózní a říkal si, abychom to zase neztratili. Nakonec to vyšlo, přičemž já si to nejvíc užil v týdnu po Velké ceně. Byl to moc hezký pocit. Víte jak... Když v Monaku vedete při nájezdu do první zatáčky, tak si závod můžete prohrát už jen sami," uzavírá Ricciardo.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.