Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko hodnotí pozitivně rozhodnutí Ferrari vzít Carlose Sainze na místo uvolněné Sebastianem Vettelem.
Marko španělského mladíka dobře zná. Ostatně on jakožto šéf mládežnického programu Red Bullu přivedl Carlose v roce 2015 do světa Formule 1, kde nastupoval za Toro Rosso společně s dalším talentem, s Maxem Verstappenem, z něhož se stala hvězda rakouské stáje.
"Carlos je hlavně skvělým klukem. Je chytrý a rychlý. Na počátku měl jednoduše smůlu v tom, že přišel ve stejnou chvíli jako Max Verstappen. Jsem nicméně přesvědčený o tom, že pro Ferrari bude prospěšný," hodnotí Marko.
"Pokud se Carlos chce stát vítězem závodů, pak se bude muset naučit, jak překonávat obtíže, jako například trápení s Charlesem Leclercem," upozorňuje odborný poradce Red Bullu svého bývalého pilota.
"Proč jsme Sainze nevzali my? Protože máme Maxe! Naší politikou je mít nejlepšího jezdce s dobrým týmovým kolegou," vysvětluje Marko pozici svého týmu i to, proč pustili Carlose ke konkurenci.
Co bude s Vettelem? Red Bull o něj zájem nemáTo ale znamená i další věc: u Red Bullu nebude místo pro Sebastiana Vettela, jenž překvapil svým brzkým rozhodnutím ukončit své působení u Ferrari. "Nejméně jednou jsme s ním minulý měsíc hovořili. Sebastian je talentovaný a velmi úspěšný jezdec. Chce pokračovat ve své kariéře? Nevím. Pouze on se může rozhodnout," domnívá se Marko.
"Žel pro něj jsou místa ve špičkových týmech obsazená. Pokud pro něj nebude ve střednědobém horizontu, řekněme dva roky, žádná vyhlídka někde mezi špičkou, tak si nemyslím, že bude pokračovat s týmem středu pole. Podle mě pak skončí," dodává odborný poradce Red Bullu.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.