Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko hodnotí pozitivně rozhodnutí Ferrari vzít Carlose Sainze na místo uvolněné Sebastianem Vettelem.
Marko španělského mladíka dobře zná. Ostatně on jakožto šéf mládežnického programu Red Bullu přivedl Carlose v roce 2015 do světa Formule 1, kde nastupoval za Toro Rosso společně s dalším talentem, s Maxem Verstappenem, z něhož se stala hvězda rakouské stáje.
"Carlos je hlavně skvělým klukem. Je chytrý a rychlý. Na počátku měl jednoduše smůlu v tom, že přišel ve stejnou chvíli jako Max Verstappen. Jsem nicméně přesvědčený o tom, že pro Ferrari bude prospěšný," hodnotí Marko.
"Pokud se Carlos chce stát vítězem závodů, pak se bude muset naučit, jak překonávat obtíže, jako například trápení s Charlesem Leclercem," upozorňuje odborný poradce Red Bullu svého bývalého pilota.
"Proč jsme Sainze nevzali my? Protože máme Maxe! Naší politikou je mít nejlepšího jezdce s dobrým týmovým kolegou," vysvětluje Marko pozici svého týmu i to, proč pustili Carlose ke konkurenci.
Co bude s Vettelem? Red Bull o něj zájem nemáTo ale znamená i další věc: u Red Bullu nebude místo pro Sebastiana Vettela, jenž překvapil svým brzkým rozhodnutím ukončit své působení u Ferrari. "Nejméně jednou jsme s ním minulý měsíc hovořili. Sebastian je talentovaný a velmi úspěšný jezdec. Chce pokračovat ve své kariéře? Nevím. Pouze on se může rozhodnout," domnívá se Marko.
"Žel pro něj jsou místa ve špičkových týmech obsazená. Pokud pro něj nebude ve střednědobém horizontu, řekněme dva roky, žádná vyhlídka někde mezi špičkou, tak si nemyslím, že bude pokračovat s týmem středu pole. Podle mě pak skončí," dodává odborný poradce Red Bullu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.