Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko hodnotí pozitivně rozhodnutí Ferrari vzít Carlose Sainze na místo uvolněné Sebastianem Vettelem.
Marko španělského mladíka dobře zná. Ostatně on jakožto šéf mládežnického programu Red Bullu přivedl Carlose v roce 2015 do světa Formule 1, kde nastupoval za Toro Rosso společně s dalším talentem, s Maxem Verstappenem, z něhož se stala hvězda rakouské stáje.
"Carlos je hlavně skvělým klukem. Je chytrý a rychlý. Na počátku měl jednoduše smůlu v tom, že přišel ve stejnou chvíli jako Max Verstappen. Jsem nicméně přesvědčený o tom, že pro Ferrari bude prospěšný," hodnotí Marko.
"Pokud se Carlos chce stát vítězem závodů, pak se bude muset naučit, jak překonávat obtíže, jako například trápení s Charlesem Leclercem," upozorňuje odborný poradce Red Bullu svého bývalého pilota.
"Proč jsme Sainze nevzali my? Protože máme Maxe! Naší politikou je mít nejlepšího jezdce s dobrým týmovým kolegou," vysvětluje Marko pozici svého týmu i to, proč pustili Carlose ke konkurenci.
Co bude s Vettelem? Red Bull o něj zájem nemáTo ale znamená i další věc: u Red Bullu nebude místo pro Sebastiana Vettela, jenž překvapil svým brzkým rozhodnutím ukončit své působení u Ferrari. "Nejméně jednou jsme s ním minulý měsíc hovořili. Sebastian je talentovaný a velmi úspěšný jezdec. Chce pokračovat ve své kariéře? Nevím. Pouze on se může rozhodnout," domnívá se Marko.
"Žel pro něj jsou místa ve špičkových týmech obsazená. Pokud pro něj nebude ve střednědobém horizontu, řekněme dva roky, žádná vyhlídka někde mezi špičkou, tak si nemyslím, že bude pokračovat s týmem středu pole. Podle mě pak skončí," dodává odborný poradce Red Bullu.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.