Jak ušetřit? Šéf Haasu zná recept. Omezil by vývoj aerodynamiky.
Formule 1 stále přemýšlí o tom, jak více vyrovnat startovní pole. Jednou ze zamýšlených variant je i omezení aerodynamického vývoje. Tomu by byly vystaveny elitní týmy, které by tak nemohly naplno využívat svou ekonomickou převahu.
Šéf Haasu Guenther Steiner s tímto návrhem souhlasí. Jedna z nejcharismatičtějších osobností současného světa Formule 1 něm vidí cestu, jak dát šanci na lepší výsledky týmům, které nemají nejvyšší zdroje.
„Diskutujeme o tom. Podstata toho návrhu je taková, že dá šanci na lepší výsledky i menším stájím. O to hlavně jde. Podle mě je to tak fér. A vývoj technologie? Ten se nezastaví, F1 bude v tomto oboru dále špičkou," má jasno Steiner.
Definitivní rozhodnutí každopádně ještě nepadlo. Ve hře však tento scénář je. Podle Steinera by omezení výše zmíněného vývoje nikomu neuškodilo. „Jedno je jisté. Když nebudete mít dobrý tým, nic vám nepomůže," dodává.
Haas by další snížení nákladů spojených s účastí v seriálu rozhodně uvítal. Americký tým totiž už dříve deklaroval úvahy o svém možném odchodu. Ten by byl pro Formuli 1 bolestný. Nejde sice o top tým, ale šampionát nejrychlejších vozů si momentálně nemůže dovolit ztrácet kohokoliv.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.