Pro Nicka Heidfelda je nejkomplexnějším pilotem poslední dekády Fernando Alonso. Bývalý jezdec BMW by Španěla znovu rád viděl na startovním roštu.
Nick Heidfeld je bývalým pilotem Formule 1. Nyní dvaačtyřicetiletý Němec působil v královně motorsportu mezi lety 2000 až 2011. Během té doby stihl nasbírat téměř 200 startů. Objevil se za volanty týmů Prost, BMW nebo Lotus.
Velkou cenu sice nikdy nevyhrál, avšak i přesto si ve Formuli 1 vytvořil solidní pověst spolehlivého jezdce, který vždy odvede to, co od něj tým očekává. Není náhodou, že po vážném zranění ruky, které Robert Kubica utrpěl před sezonou 2011, sáhl Lotus právě po Heidfeldovi.
Novináři se Nicka nedávno zeptali na otázku, kdo je pro něj nejlepším pilotem poslední dekády. Bývalý jezdec továrního BMW věnoval tento primát Fernandu Alonsovi. Podle svých slov si Heidfeld vzájemné souboje s Alonsem vždy užíval. Na rodákovi z Ovieda pak nejvíc obdivuje jeho komplexnost. Právě díky této vlastnosti si majitel třinácti pódiových umístění nejvíce cení dvojnásobného mistra světa v barvách Renaultu.
„Nejtalentovanějším jezdcem je možná Hamilton. Nejkomplexnějším ale Alonso, proto je pro mě právě on tím nejlepším," začíná Heidfeld svou analýzu. „Chtěl bych, aby se Alonso zase vrátil na startovní rošt. Když v roce 2018 skončil, bylo mi to hodně líto. Podle mě je jedním z nejlepších v celé historii našeho sportu. Miloval jsem závidění s ním. Byl vždy mimořádně koncentrovaný, prakticky nedělal chyby," chválí Němec svého bývalého soupeře.
Na závěr dodejme, že si Heidfeld po konci své kariéry ve Formuli 1 vyzkoušel ještě celou řadu dalších závodních disciplín. Například Formuli E, popřípadě vytrvalostní klání včetně slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.