Pro Nicka Heidfelda je nejkomplexnějším pilotem poslední dekády Fernando Alonso. Bývalý jezdec BMW by Španěla znovu rád viděl na startovním roštu.
Nick Heidfeld je bývalým pilotem Formule 1. Nyní dvaačtyřicetiletý Němec působil v královně motorsportu mezi lety 2000 až 2011. Během té doby stihl nasbírat téměř 200 startů. Objevil se za volanty týmů Prost, BMW nebo Lotus.
Velkou cenu sice nikdy nevyhrál, avšak i přesto si ve Formuli 1 vytvořil solidní pověst spolehlivého jezdce, který vždy odvede to, co od něj tým očekává. Není náhodou, že po vážném zranění ruky, které Robert Kubica utrpěl před sezonou 2011, sáhl Lotus právě po Heidfeldovi.
Novináři se Nicka nedávno zeptali na otázku, kdo je pro něj nejlepším pilotem poslední dekády. Bývalý jezdec továrního BMW věnoval tento primát Fernandu Alonsovi. Podle svých slov si Heidfeld vzájemné souboje s Alonsem vždy užíval. Na rodákovi z Ovieda pak nejvíc obdivuje jeho komplexnost. Právě díky této vlastnosti si majitel třinácti pódiových umístění nejvíce cení dvojnásobného mistra světa v barvách Renaultu.
„Nejtalentovanějším jezdcem je možná Hamilton. Nejkomplexnějším ale Alonso, proto je pro mě právě on tím nejlepším," začíná Heidfeld svou analýzu. „Chtěl bych, aby se Alonso zase vrátil na startovní rošt. Když v roce 2018 skončil, bylo mi to hodně líto. Podle mě je jedním z nejlepších v celé historii našeho sportu. Miloval jsem závidění s ním. Byl vždy mimořádně koncentrovaný, prakticky nedělal chyby," chválí Němec svého bývalého soupeře.
Na závěr dodejme, že si Heidfeld po konci své kariéry ve Formuli 1 vyzkoušel ještě celou řadu dalších závodních disciplín. Například Formuli E, popřípadě vytrvalostní klání včetně slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.