Dnes padlo rozhodnutí o odložení GP Kanady. Tamní závod by se však letos ještě mohl odjet., Vše záleží na dalším vývoji celospolečenské situace.
Letošní sezona Formule 1 nezačne ani v Kanadě. Tamní závod se měl uskutečnit v polovině června, jenže nyní bylo oficiálně oznámeno jeho odložení. Koronavirová epidemie si tak vybrala svou další oběť.
Není to překvapení. Zámoří je momentálně považováno za hlavní epicentrum nebezpečné nákazy, takže rozhodování o osudu tradiční GP bylo nejspíše rychlé a snadné. Kanadští organizátoři vydali krátké prohlášení, ve kterém zdůraznili, že při řešení této otázky dbali na stanovisko příslušných nejen zdravotnických orgánů. Ty konání GP nedoporučily.
Zároveň si můžeme prakticky s jistotou odškrtnout také GP Francie. Země galského kohouta patří k nepostiženějším na celém světě, takže úvahy o konání zdejšího závodu jsou nyní naprosto bezpředmětné.
Na řadě je tak Rakousku. Právě tam by se mohl kolotoč nejrychlejších vozů roztočit. Helmut Marko prozradil, že okruh, který je pod správou Re Bullu může své brány otevřít takřka okamžitě. Ve hře je rovněž varianta o pořádání dvou závodů na této trati S podobnou variantou počítá ještě minimálně Silverstone
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.