Dnes padlo rozhodnutí o odložení GP Kanady. Tamní závod by se však letos ještě mohl odjet., Vše záleží na dalším vývoji celospolečenské situace.
Letošní sezona Formule 1 nezačne ani v Kanadě. Tamní závod se měl uskutečnit v polovině června, jenže nyní bylo oficiálně oznámeno jeho odložení. Koronavirová epidemie si tak vybrala svou další oběť.
Není to překvapení. Zámoří je momentálně považováno za hlavní epicentrum nebezpečné nákazy, takže rozhodování o osudu tradiční GP bylo nejspíše rychlé a snadné. Kanadští organizátoři vydali krátké prohlášení, ve kterém zdůraznili, že při řešení této otázky dbali na stanovisko příslušných nejen zdravotnických orgánů. Ty konání GP nedoporučily.
Zároveň si můžeme prakticky s jistotou odškrtnout také GP Francie. Země galského kohouta patří k nepostiženějším na celém světě, takže úvahy o konání zdejšího závodu jsou nyní naprosto bezpředmětné.
Na řadě je tak Rakousku. Právě tam by se mohl kolotoč nejrychlejších vozů roztočit. Helmut Marko prozradil, že okruh, který je pod správou Re Bullu může své brány otevřít takřka okamžitě. Ve hře je rovněž varianta o pořádání dvou závodů na této trati S podobnou variantou počítá ještě minimálně Silverstone
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.