Podle vedení Formule 1 neexistuje nic, co by nasvědčovalo odchodu slavné německé nebo francouzské automobilky z vrcholné sportovní série.
I když se v zákulisí v posledních měsících spekuluje o budoucnosti Mercedesu i Renault, Ross Brawn nemá žádné informace o tom, že by se některá z těchto automobilek chystala stáhnout z F1.
I když se ve Stuttgartu bude těžké ospravedlňovat navýšení platu Lewise Hamiltona (nyní 40 mil. liber ročně) v době, kdy Mercedes v rámci šetření propouští tisíce zaměstnanců, tak podle vedení F1 automobilkám k setrvání v F1 pomůže zavedení rozpočtových stropů ve výši 175 mil. dolarů od příštího roku.
Na otázku, zda si je jistý, že F1 udrží všechny současné automobilky, Brawn odpovídá: "Nevidím jediný náznak toho, že ne. Pokud jdete na úroveň vedení, tak se jim v mnoha ohledech zamlouvá to, co se děje, protože mají jistotu."
"Pokaždé, když jde v zimě Toto [Wolff] na schůzi správní rady, tak žádá o větší rozpočet, protože ho potřebuje k vítězství. A co mu tedy říkají? 'Ne, víc ti nedáme, protože už nechceme vyhrát?' Nyní budou vědět, kolik utratí. Zpráva, která vzešla od Oly Källenia zní, že chtějí řízení nákladů a jistotu v tom, kolik musí v F1 utratit," vysvětluje šéf F1.
"Chceme, aby týmy F1 uspěli podstatně udržitelnějším způsobem než nyní. Myslí si, že to je teď OK, když se však dostanete na samotný limit, tak se trochu zatřese země a najednou končí. A to nechceme. Chceme, aby Mercedes cítil, že jde o velmi dobrou hodnotu za ty peníze," pokračuje Brawn.
"Není důvod, proč někdy chtěli končit, protože proč by měli? Za sumu, kterou investují, dostávají zpět mnohem více, než utrácejí. A pokud to způsobilo drobné zemětřesení v jejich ekonomické prostředí, tak je to v pořádku, protože se s ním dokážou vyrovnat a nezáleží na tom. Proto si myslíme, že je potřeba něco změnit," říká Brawn.
Vedení F1 chce dohlížet na náklady a spravedlivěji odměňovat týmy. Nyní bude mít mechanismus, pomocí kterého bude moci lépe reagovat, pokud bude zapotřebí dramatičtěji omezit rozpočty kvůli problémům ve vnějším světě.
"Jakmile nám to začne fungovat a dojde k ekonomické krizi, tak to můžeme omezit. Mohli byste říct: 'Teď je potřeba zavést přísnější kontroly a omezit rozpočty, jakmile začne systém fungovat.' Momentálně není způsob, jak to udělat. Pokud by nyní došlo k ekonomické krizi, tak zakážeme testování, uděláme to či ono, co má větší dočasný dopad, ale není to udržitelné, protože týmy naleznou způsob, jak ty peníze utratit," dodává Brawn.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.