Podle vedení Formule 1 neexistuje nic, co by nasvědčovalo odchodu slavné německé nebo francouzské automobilky z vrcholné sportovní série.
I když se v zákulisí v posledních měsících spekuluje o budoucnosti Mercedesu i Renault, Ross Brawn nemá žádné informace o tom, že by se některá z těchto automobilek chystala stáhnout z F1.
I když se ve Stuttgartu bude těžké ospravedlňovat navýšení platu Lewise Hamiltona (nyní 40 mil. liber ročně) v době, kdy Mercedes v rámci šetření propouští tisíce zaměstnanců, tak podle vedení F1 automobilkám k setrvání v F1 pomůže zavedení rozpočtových stropů ve výši 175 mil. dolarů od příštího roku.
Na otázku, zda si je jistý, že F1 udrží všechny současné automobilky, Brawn odpovídá: "Nevidím jediný náznak toho, že ne. Pokud jdete na úroveň vedení, tak se jim v mnoha ohledech zamlouvá to, co se děje, protože mají jistotu."
"Pokaždé, když jde v zimě Toto [Wolff] na schůzi správní rady, tak žádá o větší rozpočet, protože ho potřebuje k vítězství. A co mu tedy říkají? 'Ne, víc ti nedáme, protože už nechceme vyhrát?' Nyní budou vědět, kolik utratí. Zpráva, která vzešla od Oly Källenia zní, že chtějí řízení nákladů a jistotu v tom, kolik musí v F1 utratit," vysvětluje šéf F1.
"Chceme, aby týmy F1 uspěli podstatně udržitelnějším způsobem než nyní. Myslí si, že to je teď OK, když se však dostanete na samotný limit, tak se trochu zatřese země a najednou končí. A to nechceme. Chceme, aby Mercedes cítil, že jde o velmi dobrou hodnotu za ty peníze," pokračuje Brawn.
"Není důvod, proč někdy chtěli končit, protože proč by měli? Za sumu, kterou investují, dostávají zpět mnohem více, než utrácejí. A pokud to způsobilo drobné zemětřesení v jejich ekonomické prostředí, tak je to v pořádku, protože se s ním dokážou vyrovnat a nezáleží na tom. Proto si myslíme, že je potřeba něco změnit," říká Brawn.
Vedení F1 chce dohlížet na náklady a spravedlivěji odměňovat týmy. Nyní bude mít mechanismus, pomocí kterého bude moci lépe reagovat, pokud bude zapotřebí dramatičtěji omezit rozpočty kvůli problémům ve vnějším světě.
"Jakmile nám to začne fungovat a dojde k ekonomické krizi, tak to můžeme omezit. Mohli byste říct: 'Teď je potřeba zavést přísnější kontroly a omezit rozpočty, jakmile začne systém fungovat.' Momentálně není způsob, jak to udělat. Pokud by nyní došlo k ekonomické krizi, tak zakážeme testování, uděláme to či ono, co má větší dočasný dopad, ale není to udržitelné, protože týmy naleznou způsob, jak ty peníze utratit," dodává Brawn.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.