Ve Ferrari při snaze udržet si nadějného mladíka z Monaka, jenž je již delší dobu také skrze jejich jezdeckou akademii s italskou značkou úzce spjat se rozhodli neváhat a po brilantních výkonech z letošního roku prodlužují s Leclercem vzájemný kontrakt a to na několik příštích sezón.
Kariéra Charlese Leclerca nabírá velmi rychle na obrátkách. Loňskou premiérovou sezónu hájil ještě barvy tehdejšího týmu Sauber (v současné době nesoucího v názvu Alfa Romeo) a v Maranellu mu bylo nabídnuto angažmá již po jediné sezóně. Mladík veškeré pochybnosti o tomto kroku velmi rychle rozmetal v prach a bilance uplynulého ročníku mluví za vše - celkově čtvrté místo v šampionátu, sedm pole position, dvě vítězství. A to jedno z nich přímo na domácí půdě svého týmu na italské Monze!
Přepsal tím samozřejmě i některé statistiky, kupříkladu drží prvenství jakožto nejmladší vítěz kvalifikace i závodu. V letošním roce patřil také mezi krále soubojů o první místo na roštu, v tomto zdaleka předčil zbytek startovního pole, aktuálního mistra světa Lewise Hamiltona nevyjímaje. První zářez na pažbě mohl mít monacký pilot již v Bahrajnu, nebýt tehdejších technických potíží s vozem a nakonec se radoval "jen" ze třetího místa v cíli. To po letní přestávce na okruhu v belgickém Spa-Francorchamps a již zmiňované Monze byl již zcela jiný příběh s mnohem radostnějším koncem.
Celkově se Leclercovi podařilo ve své první sezóně u Ferrari pokořit svého stájového kolegu Sebastiana Vettela. Čtyřnásobnému šampionovi se letos příliš nedařilo a s vozem se po velkou část sezóny hodně trápil. Protože Leclerc se svými výsledky hodně zapůsobil také mimo hranice vlastní stáje a přespříští rok pravděpodobně dozná jezdecké pole řady změn, nechtělo vedení Scuderie ponechat nic náhodě a služby talentovaného pilota si pojistili i pro další sezóny - až do roku 2024!
"Mám velkou radost, že zůstávám se Scuderií Ferrari," říká Charles Leclerc k oficiálnímu potvrzení dlouhodobého kontraktu. "Tato uplynulá sezóna, kdy jsem jezdil pro tento nejvíce význačný tým ve Formuli 1 byla pro mě rokem jako ze snu. Po tak intenzivním a úžasném ročníku 2019 se již nemohu dočkat ještě hlubšího vztahu s týmem. Dychtím po tom vidět, co budoucnost přinese a již netrpělivě se těším na příští sezónu."
"S každým uplynulým letošním závodem byla naše touha po prodloužení smlouvy s Charlesem stále více zřejmá a toto rozhodnutí znamená, že nyní s námi stráví dalších pět let," dodává také šéf stáje Mattia Binotto. "Dokazuje to, že Charles a Scuderia mají spolu před sebou pevnou budoucnost. Charles byl součástí naší rodiny od roku 2016 a jsme více než hrdí na výsledky, jichž s naší Akademií dosahujeme. S velkým potěšením tudíž můžeme oznámit, že s námi bude po mnoho let a jsem si jist, že společně zapíšeme do historie vzpínajícího se hřebce mnoho nových stránek."
Jak se bude situace v jezdeckém složení Ferrari dále vyvíjet bude určitě zajímavé sledovat. Sebastian Vettel má před sebou zatím poslední sezónu ze svého aktuálně tříletého kontraktu, přičemž o jeho dalším setrvání v týmu z Maranella kolují pochybnosti. Dle některých spekulací by se mohl do rudé kombinézy za dva roky oblékat například úřadující mistr světa Lewis Hamilton. Německého jezdce, jenž hájí barvy Scuderie od roku 2015 tak čeká zjevně rozhodující sezóna...
Extremely happy to announce that I will be staying with @scuderiaferrari for 5 more years. I'm so grateful to be driving for such a team. I've learnt so much during this first year with the team and it is a great starting point to build a strong relationship for the years ahead. pic.twitter.com/3VPtbsCZT1
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) December 23, 2019Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.