Šéf McLarenu Andreas Saidl po svých zaměstnancích požaduje, aby se po letošním skvělém ročníku nestali samolibými a přes zimu dál tvrdě pracovali. Carlos Sainz je v týmu spokojený a po vypršení smlouvy se ani jinde po místě rozhlížet nehodlá.
Stáj z Wokingu letos mezi konstruktéry poskočila ze sedmé na čtvrtou příčku, kterou potvrdila v minulém závodě v Brazílii, kde Carlos Sainz skončil dokonce na pódiu. Jejím cílem je se ještě více přiblížit prvním třem týmům před tím, než do hry vstoupí v roce 2021 velká změna pravidel.
"Máme vysoké cíle a rozhodně chceme ve střednědobém horizontu stáhnout náskok špičkových týmů a opět bojovat o pódia a vítězství v závodech. Zároveň musíme být realističtí v tom, co je možné dosáhnout z roku na rok," uvědomuje si Seidl, jak náročný úkol před nimi leží.
"Chováme velký respekt vůči prvním třem týmům a tomu, co dělají. Zároveň ale u nás chci dosáhnout toho, abychom takový respekt chovali vůči všem ostatním týmům, s nimiž momentálně bojujeme, protože všichni tvrdě pracují na tom, aby se rok od roku zlepšili. Všechny týmy, které jsou v padoku, mají skvělé lidi a talenty, jež pro ně pracují," pokračuje Seidl.
"Jde tedy o velmi komplexní sport. Proto nikdy nemůžete nic brát jako zaručené. Je důležité zůstat pokornými, držet se při zemi a nenechat se unést pokrokem, který jsme mohli dosáhnout v letošním roce. Jednoduše musíme pokračovat v tvrdé práci, abychom se stali lepším týmem," zdůrazňuje šéf McLarenu.
"Musíme vyvíjet rychlejší auto, rozvíjet naše procesy a metodologie. Musíme dát v následujících důležitých měsících a letech všechny díly dohromady, abychom znovu povstali. Pravidla pro rok 2021 brzy vstoupí v platnost, nám pomůže obzvlášť omezení rozpočtů, ale tři týmy před námi tam jsou jednoduše díky tomu, že odvádějí lepší práci. A neexistuje žádný automatický mechanismus, který by nás dostal před ně," uvědomuje si Seidl.
Stabilní jezdecká sestava i v roce 2021?Dobré prostředí ve Wokingu si pochvalují také oba jeho závodní piloti, jimž vyprší smlouva po příští sezóně. V roce 2021 by se mohlo objevit místo u Mercedesu, Ferrari či Red Bullu. Přemýšlejí o možném odchodu?
"Za tu dobu, co jsem u týmu, je jeho křivka konstantně vzestupná. To je samozřejmě velmi atraktivní, ve Formuli 1 se to moc nevidí. Jsem moc spokojený a velmi hrdý na to, co tento tým dělá. Samozřejmě to je velmi brzy myslet na rok 2021, ale není tajemstvím, že jsem v tomto týmu velmi spokojený. Myslím, že obě strany jsou momentálně navzájem spokojené, nemám proč se rozhlížet někde jinde," prozrazuje Sainz.
You've seen the video, now it's time to take a look behind the camera as @CarlosSainz55 and @LandoNorris showcase their acting skills and star in their very own film with @CocaColaCo and Amazon. 🎬Full BTS video 🎥➡️ https://t.co/lWBL3oWtuw pic.twitter.com/FTPHMGoxm8
— McLaren (@McLarenF1) November 26, 2019Mladý Španěl letos vyspěl, podle něj mu hodně pomohla minulá sezóna v Renaultu po boku matadora Nica Hülkenberga: "Ten rok vedle Nica mi pomohl naučit se celkem dost věcí od zkušeného jezdce. Předtím jsem měl týmové kolegy, které měli v F1 jednoletou zkušenosti, takže jsem se vedle Nica mohl naučit pár nových věcí."
"Když jsem přišel do McLarenu, tak jsem věděl, že jsem na výzvu připravený - to, jak jsem rozuměl vyvážení vozu, způsobu, jak ho rozvíjet, rychlost, o níž jsem věděl, že jsem ji měl u Toro Rosso a u Renaultu," vypočítává 25letý pilot.
"Šlo jen o to dostat se do tohoto týmu, ihned se cítit pohodlně, a pak se výsledky postarají samy o sebe. Opravdu nebylo nic, z čeho bych měl strach," dodává sedmý muž letošního šampionátu, který má ale stejně bodů (95) jako šestý Pierre Gasly Toro Rosso. Dokáže si tento víkend během poslední velké ceny sezóny v Abú Zabí ještě polepšit?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.