Šéf McLarenu Andreas Saidl po svých zaměstnancích požaduje, aby se po letošním skvělém ročníku nestali samolibými a přes zimu dál tvrdě pracovali. Carlos Sainz je v týmu spokojený a po vypršení smlouvy se ani jinde po místě rozhlížet nehodlá.
Stáj z Wokingu letos mezi konstruktéry poskočila ze sedmé na čtvrtou příčku, kterou potvrdila v minulém závodě v Brazílii, kde Carlos Sainz skončil dokonce na pódiu. Jejím cílem je se ještě více přiblížit prvním třem týmům před tím, než do hry vstoupí v roce 2021 velká změna pravidel.
"Máme vysoké cíle a rozhodně chceme ve střednědobém horizontu stáhnout náskok špičkových týmů a opět bojovat o pódia a vítězství v závodech. Zároveň musíme být realističtí v tom, co je možné dosáhnout z roku na rok," uvědomuje si Seidl, jak náročný úkol před nimi leží.
"Chováme velký respekt vůči prvním třem týmům a tomu, co dělají. Zároveň ale u nás chci dosáhnout toho, abychom takový respekt chovali vůči všem ostatním týmům, s nimiž momentálně bojujeme, protože všichni tvrdě pracují na tom, aby se rok od roku zlepšili. Všechny týmy, které jsou v padoku, mají skvělé lidi a talenty, jež pro ně pracují," pokračuje Seidl.
"Jde tedy o velmi komplexní sport. Proto nikdy nemůžete nic brát jako zaručené. Je důležité zůstat pokornými, držet se při zemi a nenechat se unést pokrokem, který jsme mohli dosáhnout v letošním roce. Jednoduše musíme pokračovat v tvrdé práci, abychom se stali lepším týmem," zdůrazňuje šéf McLarenu.
"Musíme vyvíjet rychlejší auto, rozvíjet naše procesy a metodologie. Musíme dát v následujících důležitých měsících a letech všechny díly dohromady, abychom znovu povstali. Pravidla pro rok 2021 brzy vstoupí v platnost, nám pomůže obzvlášť omezení rozpočtů, ale tři týmy před námi tam jsou jednoduše díky tomu, že odvádějí lepší práci. A neexistuje žádný automatický mechanismus, který by nás dostal před ně," uvědomuje si Seidl.
Stabilní jezdecká sestava i v roce 2021?Dobré prostředí ve Wokingu si pochvalují také oba jeho závodní piloti, jimž vyprší smlouva po příští sezóně. V roce 2021 by se mohlo objevit místo u Mercedesu, Ferrari či Red Bullu. Přemýšlejí o možném odchodu?
"Za tu dobu, co jsem u týmu, je jeho křivka konstantně vzestupná. To je samozřejmě velmi atraktivní, ve Formuli 1 se to moc nevidí. Jsem moc spokojený a velmi hrdý na to, co tento tým dělá. Samozřejmě to je velmi brzy myslet na rok 2021, ale není tajemstvím, že jsem v tomto týmu velmi spokojený. Myslím, že obě strany jsou momentálně navzájem spokojené, nemám proč se rozhlížet někde jinde," prozrazuje Sainz.
You've seen the video, now it's time to take a look behind the camera as @CarlosSainz55 and @LandoNorris showcase their acting skills and star in their very own film with @CocaColaCo and Amazon. 🎬Full BTS video 🎥➡️ https://t.co/lWBL3oWtuw pic.twitter.com/FTPHMGoxm8
— McLaren (@McLarenF1) November 26, 2019Mladý Španěl letos vyspěl, podle něj mu hodně pomohla minulá sezóna v Renaultu po boku matadora Nica Hülkenberga: "Ten rok vedle Nica mi pomohl naučit se celkem dost věcí od zkušeného jezdce. Předtím jsem měl týmové kolegy, které měli v F1 jednoletou zkušenosti, takže jsem se vedle Nica mohl naučit pár nových věcí."
"Když jsem přišel do McLarenu, tak jsem věděl, že jsem na výzvu připravený - to, jak jsem rozuměl vyvážení vozu, způsobu, jak ho rozvíjet, rychlost, o níž jsem věděl, že jsem ji měl u Toro Rosso a u Renaultu," vypočítává 25letý pilot.
"Šlo jen o to dostat se do tohoto týmu, ihned se cítit pohodlně, a pak se výsledky postarají samy o sebe. Opravdu nebylo nic, z čeho bych měl strach," dodává sedmý muž letošního šampionátu, který má ale stejně bodů (95) jako šestý Pierre Gasly Toro Rosso. Dokáže si tento víkend během poslední velké ceny sezóny v Abú Zabí ještě polepšit?
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.