Šéf McLarenu Andreas Saidl po svých zaměstnancích požaduje, aby se po letošním skvělém ročníku nestali samolibými a přes zimu dál tvrdě pracovali. Carlos Sainz je v týmu spokojený a po vypršení smlouvy se ani jinde po místě rozhlížet nehodlá.
Stáj z Wokingu letos mezi konstruktéry poskočila ze sedmé na čtvrtou příčku, kterou potvrdila v minulém závodě v Brazílii, kde Carlos Sainz skončil dokonce na pódiu. Jejím cílem je se ještě více přiblížit prvním třem týmům před tím, než do hry vstoupí v roce 2021 velká změna pravidel.
"Máme vysoké cíle a rozhodně chceme ve střednědobém horizontu stáhnout náskok špičkových týmů a opět bojovat o pódia a vítězství v závodech. Zároveň musíme být realističtí v tom, co je možné dosáhnout z roku na rok," uvědomuje si Seidl, jak náročný úkol před nimi leží.
"Chováme velký respekt vůči prvním třem týmům a tomu, co dělají. Zároveň ale u nás chci dosáhnout toho, abychom takový respekt chovali vůči všem ostatním týmům, s nimiž momentálně bojujeme, protože všichni tvrdě pracují na tom, aby se rok od roku zlepšili. Všechny týmy, které jsou v padoku, mají skvělé lidi a talenty, jež pro ně pracují," pokračuje Seidl.
"Jde tedy o velmi komplexní sport. Proto nikdy nemůžete nic brát jako zaručené. Je důležité zůstat pokornými, držet se při zemi a nenechat se unést pokrokem, který jsme mohli dosáhnout v letošním roce. Jednoduše musíme pokračovat v tvrdé práci, abychom se stali lepším týmem," zdůrazňuje šéf McLarenu.
"Musíme vyvíjet rychlejší auto, rozvíjet naše procesy a metodologie. Musíme dát v následujících důležitých měsících a letech všechny díly dohromady, abychom znovu povstali. Pravidla pro rok 2021 brzy vstoupí v platnost, nám pomůže obzvlášť omezení rozpočtů, ale tři týmy před námi tam jsou jednoduše díky tomu, že odvádějí lepší práci. A neexistuje žádný automatický mechanismus, který by nás dostal před ně," uvědomuje si Seidl.
Stabilní jezdecká sestava i v roce 2021?Dobré prostředí ve Wokingu si pochvalují také oba jeho závodní piloti, jimž vyprší smlouva po příští sezóně. V roce 2021 by se mohlo objevit místo u Mercedesu, Ferrari či Red Bullu. Přemýšlejí o možném odchodu?
"Za tu dobu, co jsem u týmu, je jeho křivka konstantně vzestupná. To je samozřejmě velmi atraktivní, ve Formuli 1 se to moc nevidí. Jsem moc spokojený a velmi hrdý na to, co tento tým dělá. Samozřejmě to je velmi brzy myslet na rok 2021, ale není tajemstvím, že jsem v tomto týmu velmi spokojený. Myslím, že obě strany jsou momentálně navzájem spokojené, nemám proč se rozhlížet někde jinde," prozrazuje Sainz.
You've seen the video, now it's time to take a look behind the camera as @CarlosSainz55 and @LandoNorris showcase their acting skills and star in their very own film with @CocaColaCo and Amazon. 🎬Full BTS video 🎥➡️ https://t.co/lWBL3oWtuw pic.twitter.com/FTPHMGoxm8
— McLaren (@McLarenF1) November 26, 2019Mladý Španěl letos vyspěl, podle něj mu hodně pomohla minulá sezóna v Renaultu po boku matadora Nica Hülkenberga: "Ten rok vedle Nica mi pomohl naučit se celkem dost věcí od zkušeného jezdce. Předtím jsem měl týmové kolegy, které měli v F1 jednoletou zkušenosti, takže jsem se vedle Nica mohl naučit pár nových věcí."
"Když jsem přišel do McLarenu, tak jsem věděl, že jsem na výzvu připravený - to, jak jsem rozuměl vyvážení vozu, způsobu, jak ho rozvíjet, rychlost, o níž jsem věděl, že jsem ji měl u Toro Rosso a u Renaultu," vypočítává 25letý pilot.
"Šlo jen o to dostat se do tohoto týmu, ihned se cítit pohodlně, a pak se výsledky postarají samy o sebe. Opravdu nebylo nic, z čeho bych měl strach," dodává sedmý muž letošního šampionátu, který má ale stejně bodů (95) jako šestý Pierre Gasly Toro Rosso. Dokáže si tento víkend během poslední velké ceny sezóny v Abú Zabí ještě polepšit?
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.