Stoffelu Vandoornovi byla kdysi předpovídána velká budoucnost. Jenže ta se u McLarenu zadrhla. Jak na osudové roky u britské stáje Belgičan s odstupem vzpomíná?
Stoffel Vandoorne je ve Formuli 1 osobnost se zvláštní historií. Kdysi mu byla v královně motorsportu prorokována velká budoucnost. Zvláště, když roku 2015 jednoznačně ovládl šampionát GP2, který je brán coby vstupní brána do F1. Nyní sedmadvacetiletý Belgičan zažit svůj debut v královské třídě motorsportu před třemi lety. Tehdy dočasně nahrazoval zraněného Fernanda Alonsa. A nutno říct, že bahrajnský závod se mu povedl znamenitě. Vandoorne si totiž hned při své závodní premiéře za volantem McLarenu připsal jeden mistrovský bod.
Jeho velká šance přišla hned o rok později. Jenson Button pověsil závodnickou helmu na hřebík a britská stáj si na jeho místo vybrala právě Vandoornea. Zdálo se, že začíná další velká kariéra ve Formuli 1. Byl to ale tentokrát opravdu jen sen, z něhož se Belgičan brzy probudil.
Fernando Alonso byl od samého počátku mimo jeho dosah. Mladý pilot bojoval spíše sám se sebou a snad i s nedobrým vozem Mclarenu než se soupeři okolo. Na konci své debutové sezony ve Formuli 1 se na jeho kontě třpytilo pouhých třináct bodů. Bez ohledu na konkurenceschopnost Mclarenu bídné číslo.
A protože to nebylo lepší ani v sezoně následující, kdy Stoffel nasbíral ještě o bod méně, dostal na konci ročníku z anglické stáje vyhazov. Vidina velké kariéry se tak v mžiku rozplynula asi jako řídnoucí mlha ve slunečném podzimním dopoledni.
Jak na tyto roky Belgičan s odstupem vzpomíná? „S Fernandem jsem nikdy neměl žádný problém. On jen vždy dostal vše, co chtěl. V týmu byli dva až tři lidé, kteří se vždy ujistili, že vše je tak, jak chce Fernando,“ vzpomíná Vandoorne.
„Nikdy jsem nekončil v celkovém pořadí na papíře před ním, ale myslím, že jsem se mu dostal nejblíže, ze všech jeho týmových kolegů,“ pokračuje. „Nezakazovali mi, abych ho porážel. V závodě mě ale několikrát požádali, abych ho před sebe pustil, já to skoro vždy udělal,“ líčí.
Stoffel Vandoorne momentálně působí coby pilot Formule E, kde se jeho chlebodárcem stal Mercedes. Tuto novou výzvu si podle svých slov užívá: „F1 je nejvíc, ale Formule E je hned pod ní. Tohle je podle mě budoucnost závodění, proto tu vidíte tolik automobilek,“ ukončuje.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.