Stoffelu Vandoornovi byla kdysi předpovídána velká budoucnost. Jenže ta se u McLarenu zadrhla. Jak na osudové roky u britské stáje Belgičan s odstupem vzpomíná?
Stoffel Vandoorne je ve Formuli 1 osobnost se zvláštní historií. Kdysi mu byla v královně motorsportu prorokována velká budoucnost. Zvláště, když roku 2015 jednoznačně ovládl šampionát GP2, který je brán coby vstupní brána do F1. Nyní sedmadvacetiletý Belgičan zažit svůj debut v královské třídě motorsportu před třemi lety. Tehdy dočasně nahrazoval zraněného Fernanda Alonsa. A nutno říct, že bahrajnský závod se mu povedl znamenitě. Vandoorne si totiž hned při své závodní premiéře za volantem McLarenu připsal jeden mistrovský bod.
Jeho velká šance přišla hned o rok později. Jenson Button pověsil závodnickou helmu na hřebík a britská stáj si na jeho místo vybrala právě Vandoornea. Zdálo se, že začíná další velká kariéra ve Formuli 1. Byl to ale tentokrát opravdu jen sen, z něhož se Belgičan brzy probudil.
Fernando Alonso byl od samého počátku mimo jeho dosah. Mladý pilot bojoval spíše sám se sebou a snad i s nedobrým vozem Mclarenu než se soupeři okolo. Na konci své debutové sezony ve Formuli 1 se na jeho kontě třpytilo pouhých třináct bodů. Bez ohledu na konkurenceschopnost Mclarenu bídné číslo.
A protože to nebylo lepší ani v sezoně následující, kdy Stoffel nasbíral ještě o bod méně, dostal na konci ročníku z anglické stáje vyhazov. Vidina velké kariéry se tak v mžiku rozplynula asi jako řídnoucí mlha ve slunečném podzimním dopoledni.
Jak na tyto roky Belgičan s odstupem vzpomíná? „S Fernandem jsem nikdy neměl žádný problém. On jen vždy dostal vše, co chtěl. V týmu byli dva až tři lidé, kteří se vždy ujistili, že vše je tak, jak chce Fernando,“ vzpomíná Vandoorne.
„Nikdy jsem nekončil v celkovém pořadí na papíře před ním, ale myslím, že jsem se mu dostal nejblíže, ze všech jeho týmových kolegů,“ pokračuje. „Nezakazovali mi, abych ho porážel. V závodě mě ale několikrát požádali, abych ho před sebe pustil, já to skoro vždy udělal,“ líčí.
Stoffel Vandoorne momentálně působí coby pilot Formule E, kde se jeho chlebodárcem stal Mercedes. Tuto novou výzvu si podle svých slov užívá: „F1 je nejvíc, ale Formule E je hned pod ní. Tohle je podle mě budoucnost závodění, proto tu vidíte tolik automobilek,“ ukončuje.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.