Jeden z pilotů Scuderie by měl přijmout obvinění ze způsobení kolize ve Velké ceně Brazílie, kterou kvůli poškození vozu ani jeden z nich nedokončil, myslí si šéf Formule 1 Ross Brawn.
Odmítá však jmenovat, kdo nese za nehodu z 66. kola větší odpovědnost. Charlese Leclerca i Sebastiana Vettela ale konfrontuje s Lewisem Hamiltonem, jenž ihned přijal zodpovědnost za kontakt s Alexanderem Albonem v samotném závěru závodu.
"Nechci se odvažovat k názoru, kdo nese větší vinu za kolizi. Ale po uklidnění na konci dne by to možná bylo dobré, pokud by jeden z nich následoval příklad Hamiltona a ihned přiznal zavinění, jak to udělal mistr světa po své srážce s Albonem," říká Brawn.
"I totally accept the blame"Lewis Hamilton dropped from 3rd to 7th after a 5-second penalty for colliding with Albon - and there are no complaints from the world champion#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/yRnyKO2Tbv
— Formula 1 (@F1) November 18, 2019Video: Kolize Hamiltona s Albonem a jeho reakce
Komisaři po prozkoumání incidentu došli k závěru, že ani jeden z jezdců Scuderie nenese větší podíl a že mu mohl oba snadno zabránit, proto nikoho z nich nepotrestali. Podle bývalého technického ředitele Ferrari je ale nehoda o to více znepokojující, že ani jeden z nich nebojoval o vítězství.
"Nikdy to není příjemné, když se týmoví kolegové navzájem vyřadí ze závodu, o to víc, když nemáte na obzvlášť důležitý výsledek - v tomto případě bylo v Brazílii třetí místo to nejvyšší, o co mohli usilovat," pokračuje.
Teď to je podle něj na šéfovi týmu Mattiovi Binottovi, aby nastolil pořádek: "Po rozšíření napětí v závodech před letní přestávkou se zdálo, že se v šatně Ferrari všechno uklidnilo. Ale teď má Mattia před sebou těžký úkol, dostat vše zpět a to je to, o čem v rozhovorech po závodě skutečně hovořil."
Both sides of the Ferrari story...#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/2zUkmeGfRY
— Formula 1 (@F1) November 18, 2019Video: Piloti Ferrari svou vinu odmítají
"Musí se postavit a říct jezdcům, aby přijali své zodpovědnosti, což v Maranellu vždy znamenalo dát zájmy týmu před své individuální. To se v závodě nestalo," 64letý sportovní šéf Formule 1.
"Pokud chce Ferrari opravdu ukončit dominanci Mercedesu, musí dát svým pilotům nejen konkurenceschopnější auto, ale také zajistit, aby se takové incidenty neopakovaly. Formule 1 je týmovým sportem, obzvlášť v Maranellu," dodává Brawn.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.