Ve druhém tréninku kralovaly vozy Ferrari. Byli jsme také svědky několika havárií a výletů mimo trať.
Druhý trénink začal psát svůj příběh za zamračeného počasí. Na rozdíl od odpoledních jízd, ale bylo sucho. Jako první se na trať vydal Gioivinazzi s Alfou, brzy na to ho následovali také ostatní. Všichni měli totiž jediný cíl – získat potřebná data, která nikdo v 1. tréninku, vzhledem k podmínkám, které na trati panovaly prakticky nenasbíral. ¨
První měřený čas zapsal Giovinzzi (1:11,744). Na čele výsledkové listiny nicméně dlouho nevydržel. Brzy ho na něm vystřídal Bottas. Pilot Mercedesu vylepšil hodnotu vedoucího času téměř o vteřinu (1:10,815). Po sedmi minutách zavlály na okruhu červené vlajky. Na svědomí je měl Robert Kubica, jemuž monopost uklouznul načež skončil zapíchnutý ve svodidlech. Polák měl takřka nulovou přípravu na závodní víkend, když uvážíme, že v prvním tréninku jezdil vedle George Russella Nicholas Latifi.
Dry track, wet kerbs...One nasty surprise for Kubica in FP2 😦#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/4CyHWMIhXw
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019⚠️ VIRTUAL SAFETY CAR ⚠️Smoke billows from @PierreGASLY's car#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/qUEXCL7VKe
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019Po odklizení havarovaného vozu se začalo opět kroužit. Po sérii rychlých kol by na čele tandem jezdců Ferrari v pořadí Vettel, Leclerc. Následovali Hamilton s Verstappenem. Středu pole vévodili Gasly se Sainzem. Pěkný čas měl na svém kontě také devátý Giovinazzi. Naopak mimo elitní desítku byly oba Racing Pointy i Renaulty.
Kvalifikační simulace zahájil Russell s Williamsem, který se svým časem vyhoupl na průběžné šestnácté místo. Problémy mezitím řešili mechanici Maxe Verstappena. Holanďana postihla porucha systému DRS. Solidní kolo měl rozjeté Grosjean, ale v poslední zatáčce okruhu chyboval a vyjel z trati. V pořadí se proto nikam neposunul.
And that's a wrap for FP2TOP 10 VettelLeclercVerstappen 📸BottasHamiltonMagnussenRicciardoRaikkonenAlbonSainz#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/zzX5KJ9Fl8
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019První kvalifikační pokusy Vettela a Hamiltona znehodnotil hustý provoz. Kvyat se pro změnu dostal do hodin. Druhé kolo Vettela jej posunulo na první příčku, těsně za ním následoval Leclerc. Rychlé časy zajeli Ricciardo s Magnussenem.
There were a few flames coming out of the back of the Toro Rosso, but marshals are snuffing them out 🔥❌👍#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/8lBIabUN5X
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019Zbytek druhého tréninku přinesl zejména nácvik dlouhých jízd. Problém technického rázu potkal Pierre Galsho. Službu mu zřejmě vypověděla jeho pohonná jednotka. Během posledních pěti minut navíc havaroval Kvyat. Pro Toro Rosso to byl mimořádně smolný druhý trénink. Tato událost jízdy prakticky ukončila. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
#F1 #BrazilGP Low #Pirelli tyre degradation was seen in FP2 pointing at a 1-stopper on Sunday.Gap between soft & medium is around 0.5s, between medium & hard around 1s/lap (although data on the hard tyre is in relatively short supply).FP2 tyre usage 📊: pic.twitter.com/MIylQOJxPl
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 15, 2019Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.