Ve druhém tréninku kralovaly vozy Ferrari. Byli jsme také svědky několika havárií a výletů mimo trať.
Druhý trénink začal psát svůj příběh za zamračeného počasí. Na rozdíl od odpoledních jízd, ale bylo sucho. Jako první se na trať vydal Gioivinazzi s Alfou, brzy na to ho následovali také ostatní. Všichni měli totiž jediný cíl – získat potřebná data, která nikdo v 1. tréninku, vzhledem k podmínkám, které na trati panovaly prakticky nenasbíral. ¨
První měřený čas zapsal Giovinzzi (1:11,744). Na čele výsledkové listiny nicméně dlouho nevydržel. Brzy ho na něm vystřídal Bottas. Pilot Mercedesu vylepšil hodnotu vedoucího času téměř o vteřinu (1:10,815). Po sedmi minutách zavlály na okruhu červené vlajky. Na svědomí je měl Robert Kubica, jemuž monopost uklouznul načež skončil zapíchnutý ve svodidlech. Polák měl takřka nulovou přípravu na závodní víkend, když uvážíme, že v prvním tréninku jezdil vedle George Russella Nicholas Latifi.
Dry track, wet kerbs...One nasty surprise for Kubica in FP2 😦#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/4CyHWMIhXw
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019⚠️ VIRTUAL SAFETY CAR ⚠️Smoke billows from @PierreGASLY's car#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/qUEXCL7VKe
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019Po odklizení havarovaného vozu se začalo opět kroužit. Po sérii rychlých kol by na čele tandem jezdců Ferrari v pořadí Vettel, Leclerc. Následovali Hamilton s Verstappenem. Středu pole vévodili Gasly se Sainzem. Pěkný čas měl na svém kontě také devátý Giovinazzi. Naopak mimo elitní desítku byly oba Racing Pointy i Renaulty.
Kvalifikační simulace zahájil Russell s Williamsem, který se svým časem vyhoupl na průběžné šestnácté místo. Problémy mezitím řešili mechanici Maxe Verstappena. Holanďana postihla porucha systému DRS. Solidní kolo měl rozjeté Grosjean, ale v poslední zatáčce okruhu chyboval a vyjel z trati. V pořadí se proto nikam neposunul.
And that's a wrap for FP2TOP 10 VettelLeclercVerstappen 📸BottasHamiltonMagnussenRicciardoRaikkonenAlbonSainz#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/zzX5KJ9Fl8
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019První kvalifikační pokusy Vettela a Hamiltona znehodnotil hustý provoz. Kvyat se pro změnu dostal do hodin. Druhé kolo Vettela jej posunulo na první příčku, těsně za ním následoval Leclerc. Rychlé časy zajeli Ricciardo s Magnussenem.
There were a few flames coming out of the back of the Toro Rosso, but marshals are snuffing them out 🔥❌👍#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/8lBIabUN5X
— Formula 1 (@F1) 15. listopadu 2019Zbytek druhého tréninku přinesl zejména nácvik dlouhých jízd. Problém technického rázu potkal Pierre Galsho. Službu mu zřejmě vypověděla jeho pohonná jednotka. Během posledních pěti minut navíc havaroval Kvyat. Pro Toro Rosso to byl mimořádně smolný druhý trénink. Tato událost jízdy prakticky ukončila. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
#F1 #BrazilGP Low #Pirelli tyre degradation was seen in FP2 pointing at a 1-stopper on Sunday.Gap between soft & medium is around 0.5s, between medium & hard around 1s/lap (although data on the hard tyre is in relatively short supply).FP2 tyre usage 📊: pic.twitter.com/MIylQOJxPl
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 15, 2019Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.