První sezona Charlesa Lecleca v barvách Ferrari se pomalu, ale jistě blíží ke svému konci. Jak ji mladý pilot hodnotí? Na čem musel v jejím úvodu nejvíce zapracovat?
Charles Leclerc prožil před letošní sezonou zřejmě největší skok ve své dosavadní kariéře. Pilot, který loni řídil jeden z monopostů Sauber povýšil pro ročník 2019 do Ferrari, kde nahradil Kimiho Räikkönena. Šlo tak o výměnu mezi mládím a zkušeností.
Mnohé zlé jazyky prorokovaly, že Monačan ještě není na takový skok dostatečně připravený a vyzrálý. Jeho angažování na úkor ostříleného Fina dokonce leckdo označoval za bohapustý hazard. Je však třeba říci, že Leclerc rozhodně nezklamal, a ačkoliv se během sezony dopustil několika chyb, tak je jeho počínání v premiérové sezoně u Ferrari vnímáno pozitivně. Jak by také ne, když má momentálně tabulce šampionátu nakročeno k zisku třetího místa, hned za jezdci po většinu sezony dominantního Mercedesu.
„Já jsem se svou sezonou rozhodně spokojený. Abych byl upřímný, neměl jsem žádná očekávání co do celkového umístění v šampionátu. Mým hlavním cílem bylo pro letošní sezonu hlavně se učit,“ říká Leclerc.
Sám přiznává, že zpočátku měl určité problémy s kvalifikací. Nejednou se v této části závodního víkendu dopustil chyby. Ta zřejmě nejbolestivější přišla v Baku. Tam měl pilot Ferrari ideálně nakročeno možná i k vítězství, jenže po havárii z toho nakonec nic nebylo.
„Začátek sezony jsem měl trochu slabší. Pracovat jsem musel hlavně na kvalifikacích, kde to nebylo úplně ideální. Nakonec jsme však udělali pár změn v nastavení a zhruba od Francie se to dost zlepšilo,“ dodává.
Jak už bylo zmíněno Leclerc má dobře nakročeno k celkovému třetímu místu v šampionátu jezdců. To je pro něj velmi lákavá meta. „Je to šílené, loni jsem bojoval někde okolo třináctého místa a letos můžu získat pódiové umístění v celkovém pořadí mistrovství světa. Byl by to pro mě obrovský úspěch,“ líčí mladý pilot.
Letos se dočkal už dvou vítězství. V Bahrajnu a Rakousku mu sice ještě nejvyšší stupínek utekl, nicméně chuť si spravil v Belgii a na italské Monze. Získá konečné třetí místo v jezdeckém šampionátu?
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.