První sezona Charlesa Lecleca v barvách Ferrari se pomalu, ale jistě blíží ke svému konci. Jak ji mladý pilot hodnotí? Na čem musel v jejím úvodu nejvíce zapracovat?
Charles Leclerc prožil před letošní sezonou zřejmě největší skok ve své dosavadní kariéře. Pilot, který loni řídil jeden z monopostů Sauber povýšil pro ročník 2019 do Ferrari, kde nahradil Kimiho Räikkönena. Šlo tak o výměnu mezi mládím a zkušeností.
Mnohé zlé jazyky prorokovaly, že Monačan ještě není na takový skok dostatečně připravený a vyzrálý. Jeho angažování na úkor ostříleného Fina dokonce leckdo označoval za bohapustý hazard. Je však třeba říci, že Leclerc rozhodně nezklamal, a ačkoliv se během sezony dopustil několika chyb, tak je jeho počínání v premiérové sezoně u Ferrari vnímáno pozitivně. Jak by také ne, když má momentálně tabulce šampionátu nakročeno k zisku třetího místa, hned za jezdci po většinu sezony dominantního Mercedesu.
„Já jsem se svou sezonou rozhodně spokojený. Abych byl upřímný, neměl jsem žádná očekávání co do celkového umístění v šampionátu. Mým hlavním cílem bylo pro letošní sezonu hlavně se učit,“ říká Leclerc.
Sám přiznává, že zpočátku měl určité problémy s kvalifikací. Nejednou se v této části závodního víkendu dopustil chyby. Ta zřejmě nejbolestivější přišla v Baku. Tam měl pilot Ferrari ideálně nakročeno možná i k vítězství, jenže po havárii z toho nakonec nic nebylo.
„Začátek sezony jsem měl trochu slabší. Pracovat jsem musel hlavně na kvalifikacích, kde to nebylo úplně ideální. Nakonec jsme však udělali pár změn v nastavení a zhruba od Francie se to dost zlepšilo,“ dodává.
Jak už bylo zmíněno Leclerc má dobře nakročeno k celkovému třetímu místu v šampionátu jezdců. To je pro něj velmi lákavá meta. „Je to šílené, loni jsem bojoval někde okolo třináctého místa a letos můžu získat pódiové umístění v celkovém pořadí mistrovství světa. Byl by to pro mě obrovský úspěch,“ líčí mladý pilot.
Letos se dočkal už dvou vítězství. V Bahrajnu a Rakousku mu sice ještě nejvyšší stupínek utekl, nicméně chuť si spravil v Belgii a na italské Monze. Získá konečné třetí místo v jezdeckém šampionátu?
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.