První sezona Charlesa Lecleca v barvách Ferrari se pomalu, ale jistě blíží ke svému konci. Jak ji mladý pilot hodnotí? Na čem musel v jejím úvodu nejvíce zapracovat?
Charles Leclerc prožil před letošní sezonou zřejmě největší skok ve své dosavadní kariéře. Pilot, který loni řídil jeden z monopostů Sauber povýšil pro ročník 2019 do Ferrari, kde nahradil Kimiho Räikkönena. Šlo tak o výměnu mezi mládím a zkušeností.
Mnohé zlé jazyky prorokovaly, že Monačan ještě není na takový skok dostatečně připravený a vyzrálý. Jeho angažování na úkor ostříleného Fina dokonce leckdo označoval za bohapustý hazard. Je však třeba říci, že Leclerc rozhodně nezklamal, a ačkoliv se během sezony dopustil několika chyb, tak je jeho počínání v premiérové sezoně u Ferrari vnímáno pozitivně. Jak by také ne, když má momentálně tabulce šampionátu nakročeno k zisku třetího místa, hned za jezdci po většinu sezony dominantního Mercedesu.
„Já jsem se svou sezonou rozhodně spokojený. Abych byl upřímný, neměl jsem žádná očekávání co do celkového umístění v šampionátu. Mým hlavním cílem bylo pro letošní sezonu hlavně se učit,“ říká Leclerc.
Sám přiznává, že zpočátku měl určité problémy s kvalifikací. Nejednou se v této části závodního víkendu dopustil chyby. Ta zřejmě nejbolestivější přišla v Baku. Tam měl pilot Ferrari ideálně nakročeno možná i k vítězství, jenže po havárii z toho nakonec nic nebylo.
„Začátek sezony jsem měl trochu slabší. Pracovat jsem musel hlavně na kvalifikacích, kde to nebylo úplně ideální. Nakonec jsme však udělali pár změn v nastavení a zhruba od Francie se to dost zlepšilo,“ dodává.
Jak už bylo zmíněno Leclerc má dobře nakročeno k celkovému třetímu místu v šampionátu jezdců. To je pro něj velmi lákavá meta. „Je to šílené, loni jsem bojoval někde okolo třináctého místa a letos můžu získat pódiové umístění v celkovém pořadí mistrovství světa. Byl by to pro mě obrovský úspěch,“ líčí mladý pilot.
Letos se dočkal už dvou vítězství. V Bahrajnu a Rakousku mu sice ještě nejvyšší stupínek utekl, nicméně chuť si spravil v Belgii a na italské Monze. Získá konečné třetí místo v jezdeckém šampionátu?
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.